Gå til innhold

Grønnsaksfyll til rundstykker ol

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har brukt TVP, mexikansk blanding (den grønsaksmixen med krydder fra findus) og pastasaus. Godt det, men kunne tenkt meg litt andre forslag og :)

Vil det fungere med noe mer gratengaktig fyll? (hvit saus av soyamelk og grønnsaker) Litt urolig for at det kan bli litt tamt på smak?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hørtes godt ut. du kan jo heve smaken ved å tilsette spisskummin, muskatnøtt, chilli eller kurry... av grønnsaker kan du jo bruke typer med litt smak, eks. løk, grssløk, purreløk eller vårløk. ellers så er blomkål veldig godt sammen med hvit saus..

et annet forslag til grønnsakssaus er å blande div finhakkede grønnsaker i rømme/creme fraiche/kesam, bland i litt sitron, litt sukker og noe krydder du liker. av grønnsaker er sylteagurk, vårløk, gressløk, soltørkede tomater, paprika, agurk, chilli godt, masse andre grønnsaker du kan bruke også, men kommer ikke på flere i farten. for litt mer bitter sødme kan du bruke lime i stede for sitron. du kan også tilsette urter, f.eks. basilikum eller sitronmelisse.

lykke til!:)

Gjest Catwoman
Skrevet

Hva skal du ha det til? som fylll inni rundtykker - altså rundstykker som stekes med fyll inni? eller som pålegg?

Hvit saus laget på rismelk (synes det er bedre enn soyamlek, da jeg synes den har lett for å skille seg) med smågrønnsaksbiter oppi, er veldig godt.Den kan varieres i det uendelige:

Feks. gulrøtter, kålrot, sellerirot, røde bønner, squash, poteter, blomkål, brokkoli, hvitløk. Kan godt krydres med karri for karrisaus, eller forskjellige urter for urtesaus.

Litt tomatbønner oppi gir fin tomatsmak.

Gjest Gjest - Markjordbær
Skrevet

Jeg elsker å fylle miniflutes med en blanding av følgende:

lettrømme eller rømmekolle

hakket purre

piffi-krydder (jeg bruker veldig mye piffi, smak deg frem)

og legger en skive ost på toppen, og så inn i ovn i 8-10 min eller noe sånn.

Skrevet

Den siste der hørtes nammi ut, men ikke så sunn, hehe...

Skrevet

nam nam det hørtes godt ut.

Jeg er klar :spise:

Gjest Markjordbær
Skrevet

Hehe, ja det er kosemat som jeg stort sett kun unner meg i helgene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...