Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Jeg har nå både prøvd både solpudder fra:

Guerlain - Terracotta Light Sheer Bronzing Powder

Clarins - SUMMER FEVER Sun Face Palette SPF20

Jeg reagerte på det første, Guerlain, så jeg dro til butikken og fikk byttet til Clarins sitt. Men selvfølgelig måtte jeg regere på dette også! Synes dette var og er så utrolig kjipt ettersom jeg forelska meg i disse og var kjempe fornøyd til huden min klikka.

Jeg fikk endel 'nupper'/prikker/små kviser i panna og på brystet. Siden jeg ikke hadde hatt kviseutbrudd på lenge og aldri har hatt slike nupper før forsto jeg at det måtte være en reaksjon. Etter å ha brukt solpudderet i noen dager så begynte jaggu kvisene å poppe opp ved/under munnen og haken :/ !! Da jeg sluttet å bruke solpudderet i noen dager så jeg at kvisene sakte gikk vekk. Så jeg prøvde å bruke solpudderet igjen, men da blomstret kvisene igjen.

Noen som har hatt slike erfaringer med disse og/eller andre solpuddere?

Håper virkelig på svar og på forhånd takk :)

Innlegget redigert.

Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bör hitta "rätt" typ av puder i mineralmakeup-segmentet:

-Avanya

-Jane Iredale

-i.d

-Tromborg

-Everyday Minerals

-Lily Lolo

Jag vet inte hur pass "tillförlitliga" Isadoras och Lóreals "mineralprodukter" är, men de är nog ändå bättre än de tilltäppande du nu har använt.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Skrevet

Det går vel i mineral retningern ja! :)

Tenkte rett og slett ikke over at jeg kunne reagere på disse andre. Ble litt for opptatt med hvor fine de ble på huden!

Hvis noen har hatt slike erfaringer så håper jeg de vil skrive det her.

Skrevet

Ville bare si hei ! Siden jeg antar det er du som har sendt meg mail :jepp:

Skrevet

Hei tilbake :)

Hehe, stemmer at det var meg vettu. Har du opplevd slike reaksjoner før foresten?

Skrevet

^ Kun ved at huden tilstoppes pga av dårlige ingredienser :)

Skrevet

Kan kostene ha betydning for dette tro?

Selv er jeg veldig fan av Tinted Mineral Veil, fra i.d

Skrevet

Jeg tåler ikke solpudderet til Guerlan :sukk: Og våget jeg å bruke litt på halsen og brystet, fikk jeg allergiske reaksjoner. Klødde og ble varmt og rødt.

Den ligger trygt i min reserve sminkebag, har litt vanskelig med å kaste den, men når jeg tenker etter, er nok det jeg kommer til å gjøre

:fnise:

Skrevet
Jeg tåler ikke solpudderet til Guerlan :sukk: Og våget jeg å bruke litt på halsen og brystet, fikk jeg allergiske reaksjoner. Klødde og ble varmt og rødt.

Den ligger trygt i min reserve sminkebag, har litt vanskelig med å kaste den, men når jeg tenker etter, er nok det jeg kommer til å gjøre

:fnise:

Uff. Klødde veldig jeg også, spesielt på halsen og brystet :/

Jeg fikk bytta mitt første i et annet ett heldigvis uten problemer. Men nå får jeg vel komme meg tilbake til butikken å få bytta dette også eller få pengene igjen :) Lurer på om jeg skal prøve Id sitt solpudder ? ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tåler ikke bismuth som brukes i mye makeup. Da begynner jeg å klø, og jeg får etterhvert stikkende utslett.

Skrevet
Jeg tåler ikke bismuth som brukes i mye makeup. Da begynner jeg å klø, og jeg får etterhvert stikkende utslett.

Tror nok det er dette jeg også reagerte på! :/

Skrevet

Inneholder Guerlain og Clarins solpudder bismuth?

Skrevet

Det vet jeg ikke! Prøver å finne ut av det, men kommer ikke fram til noe..

Gjest Gjest
Skrevet

dennesiden hos Sephora står det iallefall at Guerlain sitt solpudder inneholder bismuth.

Skrevet

Aha! Takk :) Jeg har kikka på esken til Clarins solpudder, men står ikke Bismuth Oxychloride der altså.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_ida_*
Skrevet
Uff. Klødde veldig jeg også, spesielt på halsen og brystet :/

Jeg fikk bytta mitt første i et annet ett heldigvis uten problemer. Men nå får jeg vel komme meg tilbake til butikken å få bytta dette også eller få pengene igjen :) Lurer på om jeg skal prøve Id sitt solpudder ? ;)

Skrevet

Hei! Så rart å lese overskriften din når jeg gikk inn her nettopp for å skrive om det samme!

Jeg kjøpte for et halvår siden et solpudder fra hm (den med kulene) som jeg faktisk likte veldig godt, like godt som dyrere solpudder jeg har hatt før. Men etterhvert begynte jeg å få nupper i huden der hvor jeg hadde brukt denne, da spesielt i kinnene, men også på haka og i panna.

Grunnen til at jeg skjønte at det var solpudderet jeg reagerte på var at det ikke var kviselignende. Det kan se ut som forstadier til kviser, røde og "buler" liksom ut fra huden som starten av en kvise gjør, men de er ikke like store som kviser og de bryter aldri ut, de bare forsvinner når jeg stopper å bruke solpudderet.

Hvertfall bestemte jeg meg for at det måtte være fordi det var et billigprodukt, og fant ut at jeg skulle bestille et fra lancome på nettet, og jeg har brukt det nå i 1-2 mnd, og vært superfornøyd, HELT TIL NÅ..

Hva er det som skjer? Har aldri opplevd det før, brukte versace sitt solpudder tidligere uten å reagere, men det er så dyrt =(

Har selvf. kastet eskene til de to solpudderene jeg har nå så får ikke sjekket dette stoffet dere snakker om.

Visste ikke heller at man hadde rett til å levere tilbake produkter om man reagerte på dem, trodde liksom det var ens egen "feil", er dette vanlig praksis i alle sminkebutikker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...