happyhappy Skrevet 3. august 2008 #41 Skrevet 3. august 2008 Nei, det er brudens farge!! MEN hør med bruden hvis du absolutt må ha hvitt, for selv om andre her inne mener at det går, så er det ikke sikkert bruden "din" mener det samme... Gjelder også svart.
øyenstikker Skrevet 4. august 2008 #42 Skrevet 4. august 2008 I mitt bryllup for 1 mnd siden, gud hvor fort tiden går, så kom 2 stk i helhvit knekort kjole. Den ene var søsteren til min mann. Hun hadde kjøpt seg ny kjole for å bruke i flere bryllup i sommer. Jeg vet det er en "uskreven" regel at gjester ikke skal ha hvit kjole, og jeg syns det er rat at noen absolutt på denne dagen må ha på det, men jeg brydde meg ikke noe særlig om det. Men min mann ble skikkelig irritert. Men, jeg brydde meg iallefall ikke noe om det på dagen, men vet mange av gjestene reagerte. Så vil du skape "snakkis" i bryllupet, så må du bare ha på hvit kjole
Regndråpe Skrevet 5. august 2008 #43 Skrevet 5. august 2008 Var i bryllup nå i helgen, da så jeg faktisk 3- 4 jenter/damer som hadde på seg kritthvit kjole. Men der så det i hvertfall ikke ut som om noen brydde seg! Synes vel ikke kjolen trenger å være kritthvit, men jeg vet ikke om jeg hadde brydd meg så aaalt for mye selv.
cammi Skrevet 6. august 2008 #44 Skrevet 6. august 2008 Det flotteste bryllupet jeg noensinne har sett og vært i var i fjor. Og på invitasjonen stod det at brudeparet ønsket at alle gjester stilte i lyse/hvite klær. Dette er uten tvil en vri på at bare bruda skal være den i hvitt! Alle gjestene stilte i lyse klær, og siden bryllupet ikke krevde ballkjoler var mange av damene/jentene kledd i lette sommerkjoler som var alt fra kritthvite til sand/champagne/lys beige osv. Mannfolka stilte i lyse dresser, noen bare i bukse, skjorte og vest, mens brudgommen bar en sandfarget dress. Bruda var tradisjonell i valget av kjole og jada, den var hvit/ivory. Hadde jeg skulle ha et midtsommerbryllup så kunne jeg godt tenkt meg å gjøre noe sånt! Det var veldig samlende, og siden alle var kledd i lyse, lette farger så ble stemninga nesten magisk. Høres litt overflatisk ut at bekledningen kunne gjøre det...men man måtte kanskje være der for å forstå. Over til det reelle spørsmålet: Kan gjester bruke hvitt? Jeg er nok veldig tradisjonell og velger andre farger når jeg selv er invitert. Forstår godt de som vil holde på den tradisjonen, og mener helt klart at man kan respektere og ha den i bakhodet ved valg av kjole til nettopp bryllup. Men da mener jeg helhvit kjole. Om det er snakk om en hvit kjole med blomster, en lys kjole med innslag av andre farger, hvit kjole med en bolero/jakke i andre farger osv. så synes jeg at det er helt ok!
Gjest Gjest_bruden_* Skrevet 6. august 2008 #45 Skrevet 6. august 2008 Synes dere at gjester i bryllupet kan gå i hvitt? Jeg har sagt til mine gjester at alle farger er lov bortsett fra hvit. Jeg tror ikke at noen har lagt med brudgommen selv om de går i rødt var i eit brylup en gang hvor en gikk i hvit kjole og hele festen snakket om henne...dette var mitt første bryllup og jeg forsto at hvitt er utelukket...så selv om bruden mener det er greit er det mulig andre vil reagere... Jeg ønsker ikke å bli dagens snakkis i noen annens bryllup.
CeeCee Skrevet 8. august 2008 #46 Skrevet 8. august 2008 Dersom jeg skal gifte meg en gang hadde jeg synes det var kult om alle gjestene gikk i lyse klær, min brudgom i mørk dress, og jeg i en mørkerød kjole.... (Noe ala denne kanskje http://www.bestbridalprices.com/images/mag...ra%20Royale.jpg ) (Jeg er ikke så opptatt av tradisjoner... Kommer nok aldri til å gifte meg som hvit brud i kirken... Mitt eventuelle bryllup blir nok ganske så utradisjonelt...)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå