Gå til innhold

Kan gjester bruke hvitt?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Synes dere at gjester i bryllupet kan gå i hvitt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke i helt hvitt nei, men kjole med hvitt mønster, eller hvit bluse etc er helt ok.

Skrevet

Jeg synes det blir helt feil at en gjest har på seg hvitt i et bryllup. Helt enig i at det er brudens farge!

Gjest Lille Bie
Skrevet (endret)

Nope! Den fargen er forbeholdt bruden..

Jeg jobber i klesbutikk, og når kunder kommer bort til meg og spør om jeg syntes en hvit kjole passer til bryllup, passer jeg på å si NEI på en pen og hyggelig måte! :ler: Bare for å være sikker på at vedkommende skjønner at dette ikke er lov.

Endret av Lille Bie
Skrevet

Hvitt er kun forbeholdt bruden i et bryllup.

Gjest Magica de Spell
Skrevet

Skikk og bruk tilsier at man ikke skal bruke helhvitt antrekk i et bryllup. Har man hvit kjole så skal den brytes opp med sjal, belte, sko etc i annen farge.

Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om noen dukker opp i hvitt antrekk når vi skal gifte oss. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Med mindre bruden gjør det klart at hvitt ikke er hennes farge, nei, ikke helhvitt.

Skrevet

For meg personlig hadde det ikke gjort meg noenting om noen kom i hvitt i mitt bryllup. Men jeg hadde ALDRI gått i helhvitt i noen andres bryllup.

Skrevet

Jeg hadde aldri gått i helhvitt i noen andre sitt bryllup... Og hadde kanskje blitt litt fornærma om noen kom i helhvitt i mitt bryllup.

Men hvite sko/sjal/ bluse er helt greit :)

Skrevet

Jeg styrer unna hvitt i bryllup, men ser at farger som sort og rødt som før var fy nå er akseptabelt.

Men det er brudens dag. Om jeg kjenner bruden eller får snakket med henne før bryllupet forteller jeg alltid hva jeg skal ha på meg, sånn at hun kan komme med eventuelle innvendinger. (dekke skuldrene i kirka, ikke kort kjole osv..)

Skrevet

Hvit er brudens farge. Jeg ser ikke noe galt i å bruke andre farger, men helhvite antrekk synes jeg ikke gjestene skal ha.

Skrevet

Ikke helt hvitt. Den fargen bør etter min mening være forbeholdt bruden. En hvit jakke, eller kjole med litt hvitt på etc... har jeg ingenting i mot.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Har vært i et bryllup engang hvor 2 av gjestene kom i hvit kjole.....

Men de var sterkt i mot hvem brudgommen giftet seg med... så det var en protestaksjon Syke folk! :kjefte:

Skrevet

Jeg ville aldri møtt opp i et bryllup i hvit kjole... Det er, som tidligere nevnt i tråden, brudens farge.... :)

Gjest antigartner
Skrevet
Har vært i et bryllup engang hvor 2 av gjestene kom i hvit kjole.....

Men de var sterkt i mot hvem brudgommen giftet seg med... så det var en protestaksjon Syke folk! :kjefte:

I alle dager!?

Mente begge at de selv skulle vært bruden i dette tilfellet, eller hadde de "bare" noe mot bruden?

Uansett, dette går da ikke an!

Skrevet
Hvitt er kun forbeholdt bruden i et bryllup.

Hva skal vi da si til presten som stiller opp i hvit kjole rett foran bruden !!!

Sorry, kunne ikke dy meg. :lur:

Gjest Gjest
Skrevet

"Brudens dag".

Men at en hel haug med menn dukker opp i nestne likt antrekk som brudgommen det er greit?

Det er da hans dag også?

Det e'kke mye likestilling når det kommer til bryllupper har jeg fått meg meg :P

Gjest Magica de Spell
Skrevet
"Brudens dag".

Men at en hel haug med menn dukker opp i nestne likt antrekk som brudgommen det er greit?

Det er da hans dag også?

Hehe, helt enig! Jeg forstår faktisk ikke at noen [les: bruder] kan bli fornærmet over at en gjest dukker opp i hvit kjole. Det er vel sjelden noen som tar feil av bruden og en gjest uansett, og om så var så hadde det sikkert blitt en god historie ut av det :lur:

Skrevet (endret)

.....

Endret av Abraxas

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...