Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Synes dere at gjester i bryllupet kan gå i hvitt?
Bomull Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Ikke i helt hvitt nei, men kjole med hvitt mønster, eller hvit bluse etc er helt ok.
AuroraStar Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Jeg synes det blir helt feil at en gjest har på seg hvitt i et bryllup. Helt enig i at det er brudens farge!
Gjest Lille Bie Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 (endret) Nope! Den fargen er forbeholdt bruden.. Jeg jobber i klesbutikk, og når kunder kommer bort til meg og spør om jeg syntes en hvit kjole passer til bryllup, passer jeg på å si NEI på en pen og hyggelig måte! Bare for å være sikker på at vedkommende skjønner at dette ikke er lov. Endret 17. juli 2008 av Lille Bie
Gjest Magica de Spell Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Skikk og bruk tilsier at man ikke skal bruke helhvitt antrekk i et bryllup. Har man hvit kjole så skal den brytes opp med sjal, belte, sko etc i annen farge. Personlig kunne jeg ikke brydd meg mindre om noen dukker opp i hvitt antrekk når vi skal gifte oss.
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Med mindre bruden gjør det klart at hvitt ikke er hennes farge, nei, ikke helhvitt.
La Luna Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 For meg personlig hadde det ikke gjort meg noenting om noen kom i hvitt i mitt bryllup. Men jeg hadde ALDRI gått i helhvitt i noen andres bryllup.
Disco Biscuit Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Jeg hadde aldri gått i helhvitt i noen andre sitt bryllup... Og hadde kanskje blitt litt fornærma om noen kom i helhvitt i mitt bryllup. Men hvite sko/sjal/ bluse er helt greit
AnetteR Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 Jeg styrer unna hvitt i bryllup, men ser at farger som sort og rødt som før var fy nå er akseptabelt. Men det er brudens dag. Om jeg kjenner bruden eller får snakket med henne før bryllupet forteller jeg alltid hva jeg skal ha på meg, sånn at hun kan komme med eventuelle innvendinger. (dekke skuldrene i kirka, ikke kort kjole osv..)
angeleyes Skrevet 18. juli 2008 #12 Skrevet 18. juli 2008 Hvit er brudens farge. Jeg ser ikke noe galt i å bruke andre farger, men helhvite antrekk synes jeg ikke gjestene skal ha.
The Kitten Skrevet 18. juli 2008 #13 Skrevet 18. juli 2008 Ikke helt hvitt. Den fargen bør etter min mening være forbeholdt bruden. En hvit jakke, eller kjole med litt hvitt på etc... har jeg ingenting i mot. Hilsen The Kitten :banantroll:
Frk.H Skrevet 18. juli 2008 #14 Skrevet 18. juli 2008 Har vært i et bryllup engang hvor 2 av gjestene kom i hvit kjole..... Men de var sterkt i mot hvem brudgommen giftet seg med... så det var en protestaksjon Syke folk!
Skade Skrevet 18. juli 2008 #15 Skrevet 18. juli 2008 Jeg ville aldri møtt opp i et bryllup i hvit kjole... Det er, som tidligere nevnt i tråden, brudens farge....
Gjest antigartner Skrevet 19. juli 2008 #16 Skrevet 19. juli 2008 Har vært i et bryllup engang hvor 2 av gjestene kom i hvit kjole..... Men de var sterkt i mot hvem brudgommen giftet seg med... så det var en protestaksjon Syke folk! I alle dager!? Mente begge at de selv skulle vært bruden i dette tilfellet, eller hadde de "bare" noe mot bruden? Uansett, dette går da ikke an!
Pastor Knut Skrevet 21. juli 2008 #17 Skrevet 21. juli 2008 Hvitt er kun forbeholdt bruden i et bryllup. Hva skal vi da si til presten som stiller opp i hvit kjole rett foran bruden !!! Sorry, kunne ikke dy meg.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #18 Skrevet 21. juli 2008 "Brudens dag". Men at en hel haug med menn dukker opp i nestne likt antrekk som brudgommen det er greit? Det er da hans dag også? Det e'kke mye likestilling når det kommer til bryllupper har jeg fått meg meg
Gjest Magica de Spell Skrevet 21. juli 2008 #19 Skrevet 21. juli 2008 "Brudens dag". Men at en hel haug med menn dukker opp i nestne likt antrekk som brudgommen det er greit? Det er da hans dag også? Hehe, helt enig! Jeg forstår faktisk ikke at noen [les: bruder] kan bli fornærmet over at en gjest dukker opp i hvit kjole. Det er vel sjelden noen som tar feil av bruden og en gjest uansett, og om så var så hadde det sikkert blitt en god historie ut av det
Abraxas Skrevet 22. juli 2008 #20 Skrevet 22. juli 2008 (endret) ..... Endret 21. juni 2009 av Abraxas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå