Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har nettopp begynt i en ganske fysisk jobb som innebærer minst 7,5 timer gående per dag. Jeg tåler egentlig ikke brød da jeg blir ganske oppblåst og dårlig av det, men har tydd til brødmat disse dagene. Har dere noen tips til hva jeg kan lage og ta med?

Nå skal det sies at det er ikke mulighet for å varme mat, eller kjøleskap der. Så vil jeg ha noe som metter godt, da forbrenningen er på topp på jobb, så blir fort sulten igjen.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- salat

- omelett

- middagsrester

- suppe på termos (kan like gjerne være varm suppe som kald, f.eks. gazpacho)

Gjest Gjest
Skrevet

Enkel og grei salat som ikke trenger kjøling og ikke krever stort på ingrediensfronten:

Salat, velg type selv

Pasta

Pesto

Tomater

Salatbønner

Hakk og bland som du vil, legg til annet innhold om du har.

Skrevet

Wraps/burritos (lag noen dagen før, pakk inn i søvfolie og ha med deg.. Masse du kan ha oppi)

Skrevet
Hei! Jeg har nettopp begynt i en ganske fysisk jobb som innebærer minst 7,5 timer gående per dag. Jeg tåler egentlig ikke brød da jeg blir ganske oppblåst og dårlig av det, men har tydd til brødmat disse dagene. Har dere noen tips til hva jeg kan lage og ta med?

Nå skal det sies at det er ikke mulighet for å varme mat, eller kjøleskap der. Så vil jeg ha noe som metter godt, da forbrenningen er på topp på jobb, så blir fort sulten igjen.

:)

Jeg blander havregryn, solsikkekjerner, hasselnøtter og linfrø. Så blander jeg det med Biola-bringebær. Dette metter veldig godt og holder i maaaange timer. Og det er sunt:)

Gjest Snart 42
Skrevet

Her er en lunch jeg ofte spiser - jeg synes den er god og i tillegg er den både sunn og mettende!

Jeg tar utg.pkt. i Morning shine eller hva den nå heter (frokostblanding fra Atkins) for den har veldig god smak. Jeg supplerer den ferdige frokostblandingen med flg. for å få litt mer "mat" og litt mer å tygge på:

- solsikkekjerner

- linfrø

- gresskarkjerner

- soyaflak

- rugflak

- speltflak

- (kokosflak - men disse er vanskelig å få tak i)

Av denne blandingen tar jeg "passe mye" oppi en bolle med:

Ca. et halvt beger fruktyoghurt (for smakens skyld)

3-4 ss. biola yoghurt naturell (for å være ekstra sunn!)

3-4 ss. cottage cheese (for å holde seg mett lenge!)

Her er det jo bare å bruke det man liker av korn og flytende, men cottage cheesen og at kornet er grovt bidrar sterkt til at det blir mettende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...