Gå til innhold

Vannkopper

Yatzy

Anbefalte innlegg

Finnes det noe annet enn hvitvask og potetmel som kan hjelpe mot kløen? Vi begynner å bli litt desperate her.. icon_mad.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting hjelper egentlig!

Er det voksen eller barn som har fått vannkopper?

Det er ikke verdens mest behagelige sykdom akkurat. Men aloe vera hjalp veldig når min samboen fikk sykdommen som voksen.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 12 år og fikk vannkopper.Det var i mars mnd. Påsken så vidt jeg husker-var ganske desperat p.g.a kløen!!Hadde faktisk en smule feber også,men det hindra meg ikke i å hive meg på sjøen icon_cool.gif

Vil jo nå tro at det hjalp,fikk ikke noen skjemmende arr etterpå,og saltvannet hjalp veldig...Vet nå ikke om det er å annbefale akkurat på denne årstiden,og med små barn,men er man desperat nok så...

Klem fra Freetime icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er fem år - og å hoppe på sjøen er vel ikke akkurat lurt... icon_wink.gif

Jeg har prøvd aloe-vera-gelèen, den hjalp heller ikke noe. Hun ligger og klynker i sengen sin hele tiden, jeg holder på å gå fra vettet... icon_cry.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde med isbiter innpakket i et kjøkkenhåndkle, og det hjelper en stund - men helt lokalt så klart. En liten lindring i hvert fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.

Broren min har psoriasis. På det verste er 95% av kroppen dekket med åpne kjøttsår. Det klør en del og svir. Mens det verste utbruddet holder på bruker han kortison og er på sykehuset og får cellegift. Men når det begynner å danne seg skorper på sårene så smører han seg med decubal og pakker kroppen (ikke hodet) inn i gladpack. Dette fordi da unngår han å klø seg sånn at han får styggere arr enn det han allerede har, pluss at kremen trekker bedre inn i huden.

Da jeg hadde vannkopper som liten, så pleide mamma og stryke meg lett over kroppen. Det lindra litt i allefall.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at det er meste smittsomt mens de sprekker. Når det har blitt arr er det ikke smittsomt lenger!

Er ikke helt sikker jeg, så det hadde kanskje vært en ide å søke på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-04-10 20:26, Lea wrote:

Ingenting hjelper egentlig!

Er det voksen eller barn som har fått vannkopper?

Det er ikke verdens mest behagelige sykdom akkurat. Men aloe vera hjalp veldig når min samboen fikk sykdommen som voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...