Gjest Gjest-- Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Hei! Har bestemt meg for å gå ned i vekt, og satser på en diett med lavt innhold av karbohydrater. Skal ikke prøve å komme i ketose, men mer følge Fedon-dietten! Er det noen som har noen gode tips for hva jeg kan spise? Gode mellommåltider osv? Vet jo om mye selv(her lest meg opp), men godt å få noen råd;) I dag har jeg spist følgende fordelt utover dagen: -1/2 boks cottage chees og to rugsprø -ca 20 sukkererter -En neve bringebær -en neve jordbær - 1/4 kylling med 1 ts rømme, agurk og 1 tomat -En kopp te - 1/4 vannmelon Hvordan ser dette ut? Riktig/galt, for mye/for lite? Kom gjerne med historier dere selv har med dietten! Det er god motivasjon;) På forhånd takk!
Agurk Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Hei! Har bestemt meg for å gå ned i vekt, og satser på en diett med lavt innhold av karbohydrater. Skal ikke prøve å komme i ketose, men mer følge Fedon-dietten! Er det noen som har noen gode tips for hva jeg kan spise? Gode mellommåltider osv? Vet jo om mye selv(her lest meg opp), men godt å få noen råd;) I dag har jeg spist følgende fordelt utover dagen: -1/2 boks cottage chees og to rugsprø -ca 20 sukkererter -En neve bringebær -en neve jordbær - 1/4 kylling med 1 ts rømme, agurk og 1 tomat -En kopp te - 1/4 vannmelon Hvordan ser dette ut? Riktig/galt, for mye/for lite? Kom gjerne med historier dere selv har med dietten! Det er god motivasjon;) På forhånd takk! Se på tråden South Beach litt lenger ned på siden, har skrevet litt der. Du har spist alt for lite, kutt ut vannmelon-det har ganske høy GI, bytt ut rugsprø med fiberrik eller fedonbrød, spis egg i alle varianter, gjerne flere om dagen. kok, stek, lag omeletter.... Du kan f.eks spise 1 kokt egg og noen biter mager ost som mellommåltid. Eller en neve nøtter og et eple, eller en neve nøtter og litt mager ost....Eller noen skiver ost med god skinke og noen salatblader inni.
Gjest Snart 42 Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 (endret) Wow!! Jeg er ingen slankeekspert og skal ikke rådgive som om jeg var en heller, men DETTE er altfor lite mat i løpet av en dag for et voksent menneske - eller ungdom for den saks skyld!! Du kommer garantert til å gå fort ned ved så lavt næringsinntak, men hva når du skal spise normalt igjen?? Vips - tilbake der du var + litt til. Ikke gjør det - spis litt mer, men selvsagt av det som er sunt og riktig - og tren gjerne litt ekstra hvis du liker det ;-) Lykke til!! Endret 17. juli 2008 av Snart 42
Gjest gjest-- Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Tusen takk for tips og råd begge to!:)Det hjelper! Blir litt lettere da:) Har vært veldig sulten idag, så kan nok stemme jeg har spist litt lite! Er vel kanskje det att jeg tenker litt sånn att "skal man gå ned i vekt, skal man spise lite"! Jeg får prøve å være flinkere i morgen..gleder meg til å spise egg.. det er jo sååå godt! Prøver også å trimme litt ved siden av, så håper det her skal gå! Vil gjerne høre fra flere!
Frk.H Skrevet 18. juli 2008 #5 Skrevet 18. juli 2008 http://www.eat-web.com/eat/home/index.asp?...07&langid=1 Jeg kan anbefale et kurs hos disse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå