Mokkon83 Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Vi har en rottweilerhann på 18mnd, og han røyter HELE tiden! vi fòrer han med royal canin rottweilerfòr og han ser blank og sunn ut i pelsen.. nå er det jo tiden for røyting, men føler det er slik hele tiden... leste om den der furminatoren (?) mente jeg hadder lest et sted at rottweileren ikke har underull, men sjekket litt her og de har visst det... noen som har erfaring med rottweiler og pelsstell?
Mokkon83 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 17. juli 2008 Vår rottweilerhann sammen med svigers sin gamle engelsk setter
sannamor Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 har ikke erfaring med rottweiler, men har boxer selv, og de røyter! men det blir betydlig mindre hvis du kammer hunden en par ganger i uka, jeg bruker en gummibørste som du får kjøpt på dyrebutikken. boxern min røyter betydlig mindra når jeg kammer henne gjevnlig:)
Mokkon83 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2008 Vår rottweilerhann sammen med svigers sin gamle engelsk setter takk for svar! skal prøve med en børste, han elsker jo bli dullet med så
Mokkon83 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. juli 2008 har ikke erfaring med rottweiler, men har boxer selv, og de røyter! men det blir betydlig mindre hvis du kammer hunden en par ganger i uka, jeg bruker en gummibørste som du får kjøpt på dyrebutikken. boxern min røyter betydlig mindra når jeg kammer henne gjevnlig:) Takk for svar! skrev visst på feil sted her! hehe men skal prøve med en børste! hadde vært fint å kunne slippe å støvsuge 3 ganger om dagen:) tenker jo litt på hvordan det skal bli med masse hundehår og en baby (når den tid kommer) :klø:
Frey Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Prøv en gummikarde - en stor flat sak med nupper. Ikke ulik slik man bruker til hest. Gummikarde
Mokkon83 Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2008 Prøv en gummikarde - en stor flat sak med nupper. Ikke ulik slik man bruker til hest. Gummikarde ¨ Takk for svar:) rart at jeg ikke har tenkt på det før da:) hehe har jo holdt på med hest i min ungdomstid tror faktisk de selger de på matbutikken også, en hanske med "nupper" på
birma Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 (endret) Om han røyter hele tiden er det noe som ikke er riktig, og jeg ville nok forsøkt meg på et annet for. F.eks ferskforet til vom&hundemat, det har god opptagelighet, gir lite avføring og gir god pelskalitet. Det krever fryserplass da, og oppdeling om du kjøper i 20 kilos blokk, men en blokk på 20 kilo koster ca. 200 kroner, avhengig av hva forhandleren velger ta for maten. V&H med laks inneholder også Omega3. Om ikke du vil bytte for på han, så forsøk å tilsett ølgjær eller hvetekimolje i maten. Vom og Hunemat Endret 18. juli 2008 av birma
Floja Felíz Skrevet 21. juli 2008 #9 Skrevet 21. juli 2008 Om han røyter hele tiden er det noe som ikke er riktig, og jeg ville nok forsøkt meg på et annet for. F.eks ferskforet til vom&hundemat, det har god opptagelighet, gir lite avføring og gir god pelskalitet. Det krever fryserplass da, og oppdeling om du kjøper i 20 kilos blokk, men en blokk på 20 kilo koster ca. 200 kroner, avhengig av hva forhandleren velger ta for maten. V&H med laks inneholder også Omega3. Om ikke du vil bytte for på han, så forsøk å tilsett ølgjær eller hvetekimolje i maten. Vom og Hunemat Det kan selvfølgelig hjelpe å prøve dette, men det er faktisk slik at rottweilere røyter hele tiden, mye mer enn andre raser. Tror dette gjelder boxere og labradorer også, og er no bare noe vi må leve med. Med vår rottweiler løser vi det mer mye støvsuging (selvfølgelig) og mye børsting. Hun er også veldig mye ute i luftegården, og det hjelper jo på. I de verste periodene støvsuger vi også henne med børsten som hører til støvsugeren Hun ELSKER det, så det kan du jo prøve hvis dere har en slik børste til støvsugeren. Prøv gjerne et annet for, men min erfaring er at det ikke er vits i å kaste bort mye penger på et dyrere for siden hun røyter mye hele tiden uansett. Det viktigste er at du ser at hunden er frisk og pelsen er sunn og blank -som du jo skriver at den er. Vi får heller trøste oss med at det ikke finnes vakrere hunder i hele verden!
bonaqua Skrevet 21. juli 2008 #10 Skrevet 21. juli 2008 Har ei rottweilertispe på snart 2år. For å minske røytinga børstes hun ofte. Det er utrolig hvor mye død pels dem bærer rundt på. Hun bades minst en gang i måneden. Og så støvsuges det rimelig ofte her i huset. Vi synes også at det hjelper å gi henne fiskeolje. (Dr.Badakkys eller hva det nå var den het) Forer henne med rottweiler-foret til eukanuba. Merker fort om vi slutter å gi henne fiskeolje, men det er vår erfaring. Var forresten dyrlegen som anbefalte oss den.
Mokkon83 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2008 Har ei rottweilertispe på snart 2år. For å minske røytinga børstes hun ofte. Det er utrolig hvor mye død pels dem bærer rundt på. Hun bades minst en gang i måneden. Og så støvsuges det rimelig ofte her i huset. Vi synes også at det hjelper å gi henne fiskeolje. (Dr.Badakkys eller hva det nå var den het) Forer henne med rottweiler-foret til eukanuba. Merker fort om vi slutter å gi henne fiskeolje, men det er vår erfaring. Var forresten dyrlegen som anbefalte oss den. Takk for svar vi har bestilt selolje til Gizmo nå og har faktisk begynt å børste han hver dag på verandaen leverte han inn på kennel i dag (skal være bortreist ei uke nå, like trist hver gang jeg leverer han... ) og hun dama som driver den fortalte at vi burde gi han ormekur. har ikke sett noe mystisk i avføringen hans, men hun sa det burde gjøres 1 gang i året. vi har vel ikke gitt han siden han var 2 mnd.. nå er han 19mnd. noen som har hørt noe om det?
Frey Skrevet 21. juli 2008 #12 Skrevet 21. juli 2008 Jeg gir ikke ormekur med mindre jeg mistenker orm, dvs svært sjelden.
Mokkon83 Skrevet 21. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 21. juli 2008 Det kan selvfølgelig hjelpe å prøve dette, men det er faktisk slik at rottweilere røyter hele tiden, mye mer enn andre raser. Tror dette gjelder boxere og labradorer også, og er no bare noe vi må leve med. Med vår rottweiler løser vi det mer mye støvsuging (selvfølgelig) og mye børsting. Hun er også veldig mye ute i luftegården, og det hjelper jo på. I de verste periodene støvsuger vi også henne med børsten som hører til støvsugeren Hun ELSKER det, så det kan du jo prøve hvis dere har en slik børste til støvsugeren. Prøv gjerne et annet for, men min erfaring er at det ikke er vits i å kaste bort mye penger på et dyrere for siden hun røyter mye hele tiden uansett. Det viktigste er at du ser at hunden er frisk og pelsen er sunn og blank -som du jo skriver at den er. Vi får heller trøste oss med at det ikke finnes vakrere hunder i hele verden! Godt å høre at det er noe som følger med rottweileren. han røyter mye, men kanskje mer nå enn resten av året.. vi fòrer han med royal canin rottweilerfòr. utrolig fornøyd! fin og blank i pelsen og en fordel at krokettene er så stor slik at han ikke overbelaster magen. de har jo veldig dyp eller lavtliggende mage.. hva en nå skal kalle det hehe moro å skrive med andre rottweiler eiere her vår guttebass er den mest kjælne kosegrisen jeg har vært borti! de på kennelen skrøt så fælt en meget lykkelig hund som er interessert i å hilse på menneskene rundt seg Nei, det finnes ikke vakrere hunder i hele verden!
FantasDick Skrevet 22. juli 2008 #14 Skrevet 22. juli 2008 Mine Rottweilere har røytet jevnt hele året, og jeg kjenner ikke en eneste rottis som ikke røyter en del. Min gikk på tørrfôr når jeg fikk han - matt og flassete i pelsen, og røytet som et uvær! Bytta til V&H, og er kjempefornøyd! Børster han når jeg husker på det, med "røytestein" (bruker det på hesten) og gumiskrape. Støvsuger bikkja og gulvene et par ganger i uka, og tørrmopper hver dag. Da er det passende rent og hårfritt her hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #15 Skrevet 25. juli 2008 Hei Min eller broderen sin rottis røyter mye,men min mor sin derimot røyter mye. Hun har fått anbefalt ølgjær av alle ting,dette vil ikkesmake noe godt,men bland litt i foret. Jeg forer med Precept og er veldig godt fornøyd med dette. Jeg fikk anbefalt dette da min tidligere hund(dobbermann) begynte å røyte. Hun vart straks mye likere bare av for skifte:) en sekk på 15kg ligger runtd 500,- Jeg bruker orm kur minimum 1 gang i året. Men nå har jeg både hest og katt og det er uvist hva jenta stapper i seg når mor ikke ser:P hehe Å kjøpe tabeletter blir veldig fort dyrt da dem veier noen kg,hehe... så jeg tar det samtidig som når jeg gir til min hest. Av dyrlegen får du nemligen kjøpt ormkur sprøte som du har i munnen eller foret til hunden. og den er billigere enn tabeletter:) Det jeg bruker å gjøre er å sette støvsugern på det laveste så støvsuger jeg jenta samtidig som jeg tar huset. hun elsker det,hehe... men nå er jeg så heldig at hun aldri har vær rett støvsuger heller da:) Uansett dette er min erfaring. Selolje er veldig ok det å men koster noen kr det også, et bra alternativ som er litt billigere kan være fiskolje,min erfaring med disse to er at de fungerer likså bra begge to for røytingen sin del:) Uansett, lykke til JR
Gjest Gjest Skrevet 25. juli 2008 #16 Skrevet 25. juli 2008 skulle stå verken min eller bror sin rottis;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå