Gå til innhold

Boikott EA og andre som bruker secuROM

Anbefalte innlegg

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Les her og bli litt klokere --> http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=972352

Selv ble secuROM installert på min maskin da jeg nylig installerte The sims 2 Bon voyage.

Resultatet var blandt annet at jeg plutselig ikke klarte å brenne ut noe som helst fra dataen lenger. Skjønte ikke hvorfor. Helt til jeg leste om secuROM.

Nå er pcen formatert, og jeg er endelig kvitt dritten.

Har lest på mange utenlandke forum, og der er det flere som har fått pcen fullstendig fucka opp av secuROM.

Flere vil saksøke siden dette faktisk er ulovlig. Man får ikke en eneste liten advarsel om at secuROM blir installert når man installerer spillene og det blir heller ikke avinstallert om man avinstallerer spillene.

For å bli kvitt secuROM må man gjennom en temmelig omfattende operasjon. Selv fikk jeg det ikke til, og måtte rett og slett bare formatere hele dataen for å bli kvitt det.

SecuROM er desverre på bl. annet alle de nyeste the sims 2 spillene. Og jeg som hadde gledet meg sånn til å spille The sims 2 Apartment life og gledet meg til når The sims 3 kommer. Æsj.

Om jeg skal spille dem blir jeg isåfall å laste dem ned. Ikke faen om jeg BETALER for å få den dritten inn på pcen min igjen!

Ubegripelig teit at vi som kjøper spill på lovlig vis skal bli behandlet som kriminelle.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er en av grunnene til at jeg har en egen bootpartisjon på PCen bare for spill...unngår ikke dritt som SecuRom, StarForce og Tages helt, men får iallfall holdt dem unna den partisjonen jeg bruker til å være produktiv.

Ellers bruker jeg nocds og cracks der jeg finner dem...og før noen sier at det er ulovlig: det er det ikke. Dette er kun til spill jeg har kjøpt, og norsk lov sier klart og tydelig at et program som hindrer interoperabilitet med andre programmer har man lov til å gjøre hva man vil med for å fikse problemet, inkludert reverse engineering av programkode. Når de legger inn søl som ødelegger f.eks. drivere til DVDbrennere og virtuelle DVD/CD-program, da har de gått over streken.

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Det Sony og EA (Sony har utviklet dritten) egentlig legger inn er ett "rootkit", en type program som er veldig farlig i hendene på hackere.

Rootkit

Innlegget redigert. Sjå reglane.

Glow (mod)

Endret av Glow
Skrevet

Jeg har aldri opplevd dette problemet (og jeg har de spillene du nevner).

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har aldri opplevd dette problemet (og jeg har de spillene du nevner).

Som jo er målet med en vellykket installasjon av ett rootkit, brukeren merker ikke at det blir/er installert.

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Det er ikke alle som merker noe til det, og alle opplever heller ikke de samme problemene.

Men et av de vanligste problemene er å få problemer med å brenne ut cd'er og dvd'er.

Etter hva jeg har forstått så gjør dessuten denne rootkiten systemet ditt temmelig sårbart overfor hackere, og det er ikke akkurat noe EA får pluss i boka for hos meg uansett.

Skrevet
Som jo er målet med en vellykket installasjon av ett rootkit, brukeren merker ikke at det blir/er installert.

Bortsett fra at dette er noe mannen min har god peiling på, så jeg kan garantere deg at dette ikke finnes på PC'en. ;)

Gjest _Hufsa_
Skrevet
Bortsett fra at dette er noe mannen min har god peiling på, så jeg kan garantere deg at dette ikke finnes på PC'en. ;)

Hvis du har The sims 2 BV så har du garantert SecuROM, selv om du ikke finner det ved å f.eks søke deg fram blandt filer på datamaskinen.

SecuROM blir lagret i registernøklene, og er vanskelig å både finne og bli kvitt.

Jeg måtte laste ned et eget program som hjalp meg med å finne secuROM på min data, fordi jeg ikke fant noe selv.

EA har for lengst innrømt av de bruker secuROM på de nyeste spillene sine.

Så om du har BV (du nevnte at du har akkurat dette slik som jeg forstod det), så har du også SecuROM.

• 1 år senere...
Skrevet

Inneholder den norske varianten av Sims 3 secuROM?

Skrevet

Den inneholder en standard SecuROM CD-sjekk (alle spill inneholder en cd-sjekk av noe slag), men ikke den sinna DRM-versjonen som skaper problemer - den har de droppet, fordi den negative PR-en langt oversteg eventuelle penger spart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...