Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det MÅTTE bare komme.

En 2-åring døde av dehydrering da han ble etterlatt i 3 timer i bilen som stod i sola.

Dette skjedde i Frankrike, men kunne like godt ha skjedd i Norge. Å etterlate barn (eller dyr) i en bil som står i sola er ren og skær galskap, og i norge ville disse foreldrene kunne risikert drapstiltale håper jeg.

Jeg blir vel snart tiltalt for mulig tyveri fordi jeg altid titter inn i bilene som står ved siden av meg når jeg parkerer eller kjører fra en parkeringsplass. Men heller det enn at et barn skal omkomme pga foreldrenes manglende intelligens.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SYKT, SYKT, SYKT!!!! Får helt vondt i hjerterota!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor blir det så stor sak av dette med en gang det skjer med et menneske? Dette skjer jo med hunder hele tiden, til og med her i Norge

Gjest Gjest
Skrevet
Hvorfor blir det så stor sak av dette med en gang det skjer med et menneske? Dette skjer jo med hunder hele tiden, til og med her i Norge

Nå blir det gjerne mediaoppslag når det skjer hunder også, eller er du helt akterutseilt??

Nok er jeg veldig glad i hunder, men jeg syns det er noen hakk mer alvorlig når foreldre setter igjen barna sine i en glovarm bil og blir borte i flere timer! Det håper jeg virkelig du ser selv! Men sånn er det, folk blir jo hyllet som genier bare fordi de kan sette barn til verden..... lurer på når man skal innse at intelligensen det krever for å oppdra barn må nesten være tilstede før de får dem....

Dette ville vel garantert blitt en drapssak i Norge, jeg hadde også stemt for tvangssterilisering av begge foreldrene... seriøst.

Gjest Gjest
Skrevet

Stakkars, stakkars barn.... Jeg orker ikke tenke på hvor fælt h*n må ha hatt det. :tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet
Det MÅTTE bare komme.

En 2-åring døde av dehydrering da han ble etterlatt i 3 timer i bilen som stod i sola.

Dette skjedde i Frankrike, men kunne like godt ha skjedd i Norge. Å etterlate barn (eller dyr) i en bil som står i sola er ren og skær galskap, og i norge ville disse foreldrene kunne risikert drapstiltale håper jeg.

Jeg blir vel snart tiltalt for mulig tyveri fordi jeg altid titter inn i bilene som står ved siden av meg når jeg parkerer eller kjører fra en parkeringsplass. Men heller det enn at et barn skal omkomme pga foreldrenes manglende intelligens.

Fikk du med deg saken i drammen for to uker siden? Ung mor forlot babyen i brennhet bil i steikende sol, mens hun selv dro på kjøpesenteret for å shoppe. Takk og lov at Politiet sendte bekymringsmelding til Barnevernet etter dette.

Kanskje hun heller burde fått et besøk fra DEG! Det er altfor lett å bli foreldre i dag, og altfor lett å få fortsette å være det selv etter at de har vanskjøttet barna.

Skrevet

Nå har det faktisk vært en del småoppslag i aviser angående hunder også. Og det er ikke lenge siden flere aviser hadde et oppslag når det gjelder hunder og biler og noen av de oppfordret til å henge opp lapper med info på parkeringsplasser.

Gjest Gjest_sinnataggen_*
Skrevet

Fordi at for de fleste av oss er et menneskeliv mer verdt enn et dyreliv. Jeg er selv veldig glad i dyr og blir lettere krakilsk dersom jeg ser noen mishandle et dyr. Men jeg vil aldri kunne likestille et hundeliv med et menneskeliv.

For å sette det litt i perspektiv for deg: Det er fullt tillatt å avlive et dyr, uansett grunn. Enten dyret er sykt eller eieren er lei av dyret. Ikke en prisverdig ting å gjøre (dog bedre enn å etterlate dyret til å klare seg selv i naturen), men helt lovlig. Dette sier noe om at dyr ikke har samme verdi som mennesker (med rette), uansett hvor glad mange av oss er i dyrene og er villig til å kjempe for deres rettigheter.

Foreldre som etterlater barna sine innestengt i biler i solsteika må jo mangle et eller annet vesentlig i tankeboksen sin. Kanskje noen burde stenge DEM inne i en glovarm bil i noen timer, så de fikk kjenne på ubehaget. Jeg regner jo med at de ikke har gjort det med vilje, men det er lov å tenke litt selv. Man vet jo hvor kvelende varmt det kan bli i en bil selv mens man kjører og har kaldluftsvifta på. Man skal ikke trenge veldig mange hjerneceller for å skjønne at det blir grusomt for et barn å sitte der. Foreldrene har åpenbart ikke skjønt at det var dødelig for barnet deres, men de må ha skjønt at det ikke ville være en god opplevelse...?

Skrevet

Hør på deg selv da.. Hallo! Dyr har en verdi de og, for all del, men mennesket har vel en større verdi.. Når foreldre etterlater barna sine på den måten fortener de ikke leve selv!

Skrevet

Ja, herregud, jeg leste om det imorges, og fikk helt bakoversveis... Tre TIMER, liksom. "Glemte" ungen sin? Hvorfor i all verden lar de ungen være alene i første omgang? Lille gutten :tristbla:

Skrevet

SYKT :overrasket:

At noe sånt kan skje .. :tristbla: Men tenk på alle barn som dør og blir torturert hver dag ..

Skrevet
Ja, herregud, jeg leste om det imorges, og fikk helt bakoversveis... Tre TIMER, liksom. "Glemte" ungen sin? Hvorfor i all verden lar de ungen være alene i første omgang? Lille gutten :tristbla:

Ja :tristbla:

Skrevet

Synes det virker rart å etterlate barnet i bilen alene i utgangspunktet jeg, men å GLEMME det i tre timer? Det er jo horribelt.

Skrevet

Når jeg hører om slikt tenker jeg noen ganger at det burde være en obligatorisk IQ-test for å få barn. Eller i det minste en test på sunn fornuft.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Fy faen
Skrevet

Når jeg leser om sånt som dette her klarer jeg ikke engang å tenke. Jeg får så vondt at egoisten kobler totalt inn, og febrilsk forsøker å få tankene vekk fra det. Hvordan gutten må ha hatt det, hvor redd han var... Jeg blir kvalm, sint, gal, desperat og helt ødelagt innvendig...

Små barn lider en smertefull død hver eneste dag. Skulle jeg tenkt på det hver eneste gang det skjedde hadde jeg nok ikke hatt så mye å stille opp med ovenfor mine egne barn etterhvert. Det er så grusomt :(

Skrevet
Stakkars :tristbla:

Stakkars gutt, eller stakkars foreldre?

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...