laperla Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 (endret) Hei:) Mitt Clinique Stay true matt går på siste verset, og tenkte jeg skulle prøve noe nytt. Noen som har noen forslag? Det må matte godt ned, ha god holdbarhet og det gjør ingenting om det er transparent. (Skal bruke det til å friske opp sminka i løpet av dagen...) Bruker til vanlig fundation og mineral veil fra ID. Takk på forhånd. Endret 17. juli 2008 av laperla
AnetteR Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Min nyeste favoritt er IDmakeup. Har hørt at denne er spesielt bra for de med fet hud og hudproblemer. Trur ikke det selges i Norge, men mulig strawberrynet eller lookfantastic har. Jeg elsker også chanel og dior sitt pudder. Kjøper alltid transparent pudder. Dekkende pudder er stygt i dagslys, bruker da heller farget dagkrem.
laperla Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2008 Min nyeste favoritt er IDmakeup. Har hørt at denne er spesielt bra for de med fet hud og hudproblemer. Trur ikke det selges i Norge, men mulig strawberrynet eller lookfantastic har. Jeg elsker også chanel og dior sitt pudder. Kjøper alltid transparent pudder. Dekkende pudder er stygt i dagslys, bruker da heller farget dagkrem. Hvilke pudder liker du fra Dior og Chanel da? Går helt i surr... Ja, er også på utkikk etter et som er transparent.
AnetteR Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Da måtte jeg inn på badet og lese...=) Diorskin forever compact 020. Hm.. trudde den var transparent.. er i alle fall lite dekkende, og holder lenge. Chanel poudre universelle compacte 30 naturel - translucent 2 (sommer) og 20 clair - transculent 1. (vinter). Har holdt meg til denne lenge. Har kun kjøpt diorskin og ID fordi jeg elsker å prøve nye ting, og er veldig fornøyd med begge. Chanel er favorittmerket når det gjelder pudder, rouge og øyenskygge, men kjøpte ID for første gang i vår og synes nesten dette er hakket bedre.
laperla Skrevet 18. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. juli 2008 Noen som har prøvd AeroMatte fra Estee Lauder, Maquifinish eller Mat Finish Sheer Pressed Powder fra Lancome? Eller noen andre tips?
tante fiolett Skrevet 18. juli 2008 #6 Skrevet 18. juli 2008 Shine stopper powder compact eller Powder compact, begge fra Clarins. Jeg synes de funker bra: jeg har hud som lett blir blank i t-sonen. Generelt er jeg skeptisk til annen make-up enn mineralmake-up, men Clarins lover at pudderet er non-komedogent (= ikke tetter til porene) Jeg lurer på det pressede pudderet fra GloMinerals - noen som har erfaring? Evt annet presset pudder fra mineralmerke?
Gjest Lacuna Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Mener du finishing powder eller presset mineralfoundation? Jeg har erfaringer med sistnevnte, og selv om jeg har tørr hud, er det ikke spesielt matt, men mer naturlig i finishen. For å matte ned, ville jeg brukt et finishing powder i tillegg. Jeg har selv bare prøvd Mineral Veil fra ID, og Angel Dust (e.l.) fra Signature Minerals, og begge funker bra, men jeg har som sagt ganske tørr hud.
tante fiolett Skrevet 18. juli 2008 #8 Skrevet 18. juli 2008 Mener du finishing powder eller presset mineralfoundation? Jeg har erfaringer med sistnevnte, og selv om jeg har tørr hud, er det ikke spesielt matt, men mer naturlig i finishen. For å matte ned, ville jeg brukt et finishing powder i tillegg. Jeg har selv bare prøvd Mineral Veil fra ID, og Angel Dust (e.l.) fra Signature Minerals, og begge funker bra, men jeg har som sagt ganske tørr hud. Jeg mener et presset pudder som man kan bruke i løpet av dagen til å matte ned huden i t-sonen. Men presset mineralfoundation kan vel funke, hvis det ikke dekker så veldig. Jeg bruker selv Mineral Veil fra ID om morgenen, men må ha et presset et å ha med meg i veska. Har GloMinerals et presset pudder (altså kun pudder, ikke foundation), eller er det den vanlige mineralfoundationen, bare i presset utgave?
cypress Skrevet 18. juli 2008 #9 Skrevet 18. juli 2008 Chanel poudre universelle compacte 30 naturel - translucent 2 (sommer) og 20 clair - transculent 1. (vinter). Har holdt meg til denne lenge. Har kun kjøpt diorskin og ID fordi jeg elsker å prøve nye ting, og er veldig fornøyd med begge. Denne bruker jeg og (tranclucent 2). Kjempebra!!
Gjest Lacuna Skrevet 18. juli 2008 #10 Skrevet 18. juli 2008 Så vidt jeg kan se, har GloMinerals to pressede puddere som fungerer til å matte ned. Mineralfoundationen ville jeg ikke brukt på den måten, for det har lett for å bli for dekkende/kakete, siden den er ment til å brukes alene.
tante fiolett Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 Takk for link Da blir det sikkert GloMinerals eller Youngblood neste gang!
Iris* Skrevet 25. juli 2008 #12 Skrevet 25. juli 2008 Skulle foreslå clinique sitt jeg, før jeg så at du ville bytte det ut men jeg skjønner ikke hvorfor, det funker jo bra?
laperla Skrevet 25. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 25. juli 2008 Skulle foreslå clinique sitt jeg, før jeg så at du ville bytte det ut men jeg skjønner ikke hvorfor, det funker jo bra? Det er vel et av de bedre jeg har funnet, men kunne tenke meg et som har bedre holdbarhet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå