Gjest Gjest_Hilda_* Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Skal ha gjester til helgen, og tenkte å servere gresk buffet. Skal bake brød, lage tzatziki, gresk salat, kylling og lammelår. Noe mer?
Gjest Brunhilde unplugged Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Jeg er veldig glad i calamara, og syns godt det kan være med på en gresk buffé. Stiffado er også veldig godt, men det kommer jo an på hvor mange gjester du skal ha. Det er jo ikke greit å ha for mye mat, heller.
Mixelite Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Skal ha gjester til helgen, og tenkte å servere gresk buffet. Skal bake brød, lage tzatziki, gresk salat, kylling og lammelår. Noe mer? Sitronpoteter! Potetbåter i olivenolje, sitron og oregano stekt i ovn. Nyydelig! Søk på greek lemon potatoes in the oven og du får en rekke oppskrifter. Noen inkluderer sitron-kylling som også er nydelig!
t-schnuppa Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Hva er stiffado igjen?? Hørtes veldig kjent ut:)
Gjest Gjest_Hilda_* Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Potetene er notert. Det er veldig godt. Stiffado tror jeg er kalv. Også veldig godt. Tusen takk for hjelpen dere. Vi blir 8 stk, og vi skal drikke masse vin til. )
Brunhilde Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Hva er stiffado igjen?? Hørtes veldig kjent ut:) Siffado: (På menyen i enhver gresk taverna) 4 porsjoner 600 g lammekjøtt uten bein 1 hvitløkbåt 1/2 ts salt 1/4 ts pepper 1 ts oregano 1 dl tomatpuré 1 boks hermetiske tomater 1/2 sitron i båter finhakket persille Skjær kjøttet i biter og brun det i olje sammen med finhakket hvitløk. Dryss over krydder og tilsett tomatene med kraften, sammen med sitronbåtene. La retten trekke under lokk 40-50 minutter. Smak til med mer krydder og dryss hakket persille over. Server med ris eller brød og en enkel salat. Oppskrift fra Apéritif. Jeg syns det er godt med oksekjøtt og små løk i tillegg til tomatene.
Gjest Zia Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Greske kjøttboller er også godt. Og Auberginepuré.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå