Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ikke lenge skal jeg møte foreldrene til typen, og vi skal være der en god stund.. Jeg blir nervøs bare av å tenke på det!

hvordan skal jeg oppføre meg, hva skal jeg snakke om?

Hvordan gikk deres første møte med foreldrene til kjæresten din?

fortell om hvordan det gikk:))

Har dere noen tips til hvordan jeg burde oppføre meg, og hvordan jeg helst ikke burde oppføre meg? Trenger noen råd! :)

takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Robert_*
Skrevet

Hei!

Jeg tror du bare skal være deg selv. Regner med at om du er generelt høflig og smilende går det bra. Finn gjern ut på forhånd hva de interesserer seg for, slik at dere har mer å snakke om. Slik som min samboer gjorde, hun fant ut at min far er kranfører, så hun leste seg opp på alt om kraner. Så det var en meget morsom og unødvendig ting, men det ble artig da, når den lille, skjønne jenta satt og snakket om kraner og sikkerhetskurs for nordsjøarbeidere med min far en hel kveld. Hun fikk i alle fall noen stjerner som aldri har falt :fnise:

Mitt møte med mine svigerforeldre var ganske artig. Min svigerfar fortalte så grove vitser under middagen at det var vanskelig å holde maten / drikken i munnen, så det ble liksom ikke med de beste bordmanerene. Men ellers veldig hyggelig

Det viktigste er at om dette er ett forhold du har tro på, at du er deg selv, at de lærer å kjenne deg for den du er, for da er det liksom ikke noe stress. De veit hvor dem har deg, og lærer å bli glad i deg for den du er, å da ser de nok også det samme som kjæresten din har sett i deg.

Så lykke til!

Skrevet

Ikke kle deg med topp og miniskjørt ivertfall ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Vær høflig, ha gode bordmanerer og vær smilende og glad. MEN ikke vær altfor formell heller. Det kan ofte skremme foreldre (og partner) litt.

Ellers nøytrale klær og sminke.

Skrevet

Vær deg selv!

Og litt har vel kjæresten din fortalt (bruk det!!!!).

Til mitt første møte med foreldrene hadde jeg med ei flaske sommerlig aquavita til far (kjærsten hadde fortalt at han liker det) og blomster til mor (hun er veldig glad i blomster- både inne og ute).

Dessuten hadde kjærsten også fortalt (og jeg spurt) at spes far er veldig glad i en heftig diskusjon/debatt (og jeg visste hvor han sto politisk). Så vi endte i en kjempegod diskusjon/debatt om diverse aktuelle og historiske tema!

Mor er mer av den huslige vertinnen- så vi styrte sammen både før og etter mat (og tok oppvasken sammen)- og vi fikk en veldig god prat morgenen etter. Jeg hørte at hun sto opp, så i stede for å sove litt til med kjærsten (som jeg fint kunne gjort)- så gikk jeg ut i stuen og skravlet og drakk kaffe med henne før de to andre sto opp!

(PS: Mor ble veldig stolt da jeg spurte om barnebilder av XX)

Skrevet

Vær deg selv!

Selv møtte jeg svigermor dagen etter jeg traff min mann. Alvorlig. Jeg var litt nervøs, men hun var en trivelig dame og til slutt gikk det veldig bra. Det jeg gjorde var å la min mann og hun føre samtalen, mens jeg kom med innskudd her og der. Prøv å holde deg unna politiske diskusjoner på første møte.

Skrevet

Okei, tusen takk for gode råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...