Gå til innhold

Bør vi forby saggebukser?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

I England snakkes det om å forby undom å gå inn på visse kjøpesentre med såkalte hettengensre. Tilhengerne av forbudet mener at slik usosial oppførsel skaper kriminelle assosiasjoner og kan virke støtende på enkelte.

I USA har 12 stater et lovforslag inne angående et forbud mot såkalte saggebukser.

Argumentene er at en slik klesstil også kan virke støtende på f.eks små barn og eldre og at folk generelt ikke skal belemres med andres skitne truser i tider og utider.

I tillegg kan såkalt "saggin" virke skremmende på enkelte, da ungdom i saggebukser oppfattes som kriminelle og kan tilhøre kriminelle afroamerikanske gjenger (saggin er Niggas bakvendt)

Undersøkelser viser at over 80% synes en slik klesstil er smakløs og der er jeg og helt enig. Man får seg ikke jobb med buksa på knærne.

Men forbud mot dette i Norge?. Nja...man må "pick ones battles" og jeg vet ikke om et forbud her bør prioriteres. Vel er det totalt usmakelig å se trusa på en fremmed, men jeg synes nok ikke det er "nok" støtende til å ta i bruk lovverket. Er vel mye annet som burde komme forran i prioriteringskøen og selv om det kan sies at en slik klesstil lettere kan hjelpe en person med å skjule et våpen, virker saggbuksene på meg som hemmende, da man hele tiden må bruke energi på å passe på at buksene ikke detter ned og man kan da umulig løpe eller komme med like kvasse bevegelser med buksa på lårene, så de som drar på byen slik, uskadliggjør seg selv littegranne:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I England snakkes det om å forby undom å gå inn på visse kjøpesentre med såkalte hettengensre. Tilhengerne av forbudet mener at slik usosial oppførsel skaper kriminelle assosiasjoner og kan virke støtende på enkelte.

I USA har 12 stater et lovforslag inne angående et forbud mot såkalte saggebukser.

Argumentene er at en slik klesstil også kan virke støtende på f.eks små barn og eldre og at folk generelt ikke skal belemres med andres skitne truser i tider og utider.

I tillegg kan såkalt "saggin" virke skremmende på enkelte, da ungdom i saggebukser oppfattes som kriminelle og kan tilhøre kriminelle afroamerikanske gjenger (saggin er Niggas bakvendt)

Undersøkelser viser at over 80% synes en slik klesstil er smakløs og der er jeg og helt enig. Man får seg ikke jobb med buksa på knærne.

Men forbud mot dette i Norge?. Nja...man må "pick ones battles" og jeg vet ikke om et forbud her bør prioriteres. Vel er det totalt usmakelig å se trusa på en fremmed, men jeg synes nok ikke det er "nok" støtende til å ta i bruk lovverket. Er vel mye annet som burde komme forran i prioriteringskøen og selv om det kan sies at en slik klesstil lettere kan hjelpe en person med å skjule et våpen, virker saggbuksene på meg som hemmende, da man hele tiden må bruke energi på å passe på at buksene ikke detter ned og man kan da umulig løpe eller komme med like kvasse bevegelser med buksa på lårene, så de som drar på byen slik, uskadliggjør seg selv littegranne:-)

Jeg er motstander av et forbud i denne saken. Skal vi forby alt som støter noen? Listen ville i så fall blitt veldig lang etter hvert.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Gjest Gjest
Skrevet

De som sagger har ihvertfall undikk som dekker det meste. Det er verre med de som flasher rumpesprekken i tide og utide.

Om man forbyr saggebukser betyr jo det at vi andre ikke lenger kan more oss over å se folk løpe etter bussen med buksen lenger og lenger ned på knærne.

Gjest *Ulla*
Skrevet

Nei! Pick your battles sier jeg bare...

Gjest Chimamanda ikke innlogget
Skrevet
Jeg er motstander av et forbud i denne saken. Skal vi forby alt som støter noen? Listen ville i så fall blitt veldig lang etter hvert.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

:jepp:

Da faar de ogsaa forby trange bukser paa menn, det synes jeg er enda mer usmakelig..

Det er sikkert ogsaa mange som blir stoett av jenter med skjoert som saa vidt dekker rumpa og puppene paa display, men det er fullt lovlig allikevel.

Hadde afro-amerikanere i USA gaatt med lilla gensere hadde de nok diskutert forbud mot lilla ogsaa.

Kanskje de rett og slett burde forby afro-amerikanerne? Da faar jo de hvite amerikanerne mye mindre aa bekymre seg for :ironi:

Naar det er sagt saa synes jeg ikke det er saa fint haar folk har buksene nede paa knaerne jeg heller, men jeg synes baggy jeans er fint :)

Gjest Emera
Skrevet

Forbud? Nei, det blir for dumt. Saggebukser er idiotiske i mine øyne, og jeg får en nesten uimotståelig trang til å dra dem ned. Om ikke annet så for å finne ut hvordan de holder seg oppe i det hele tatt...

Men å forby en klesstil, at man gidder.

Gjest chimamanda igjen
Skrevet
Er vel mye annet som burde komme forran i prioriteringskøen og selv om det kan sies at en slik klesstil lettere kan hjelpe en person med å skjule et våpen, virker saggbuksene på meg som hemmende, da man hele tiden må bruke energi på å passe på at buksene ikke detter ned og man kan da umulig løpe eller komme med like kvasse bevegelser med buksa på lårene, så de som drar på byen slik, uskadliggjør seg selv littegranne:-)

Jeg husker jeg saa det paa nyhetene en gang, det var en som loep fra politiet og mista buksa og snubla i den :ler: Det var ganske festlig :jepp:

Gjest Gjest
Skrevet

Saggestilen er idiotisk og klønete, men det er ikke passende å forby den.

Det er nå flere enn saggere som stikker trusa si i trynet på andre, damer med med lave hoftebukser f.eks., buksa er liksom ikke på hofta lenger når de bøyer seg eller setter seg....

Men nei, vi kan ikke forby saggestilen..... En god latter forlenger livet har jeg hørt, og jeg ler så godt når jeg ser fjortisgutter går kalvbeint gjennom byen for at buksene ikke skal skli ned :ler:

Gjest -Maggie-
Skrevet

Jeg synes det skulle vært forbud mot falske LV-vesker. Jeg blir nemlig svært støtt av å se dem.

Gjest Gjest
Skrevet
Argumentene er at en slik klesstil også kan virke støtende på f.eks små barn

På hvilken måte da? Er det noen som virkelig ikke ville brydd seg, så er jeg ganske sikker på at det er barn.

Men voldsfilmer og spill, det hører vi ikke så mye om, eller? Jeg har ennå ikke hørt om noen som har prøvd å få det forbudt. Jeg tror barn tar mer skade av det.

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, kjære vene... Saggebukser er idag det slengbukser var på 70-tallet; helt forferdelig for den voksne generasjon. Det har vel med ungdommelig opprør.

La kidsa kle seg som de vil, det er vel heller sjelden at man ser en på 30+ som sagger allikevel.

Gjest Nishiki
Skrevet

Jeg tror ikke de kriminelle blir mindre kriminelle av å dra opp buksa, så noe forbud er jeg ikke for.

Skrevet
De som sagger har ihvertfall undikk som dekker det meste. Det er verre med de som flasher rumpesprekken i tide og utide.

Om man forbyr saggebukser betyr jo det at vi andre ikke lenger kan more oss over å se folk løpe etter bussen med buksen lenger og lenger ned på knærne.

:fnise: Jepp, der sa du det! Det kan være underholdning det. Har selv en tenåring som sagger, og han er jo mildt sagt bevegelsehemmet hvis han må gjøre noe annet enn å gå rett frem.

Gjest -Maggie-
Skrevet (endret)
Jeg tror ikke de kriminelle blir mindre kriminelle av å dra opp buksa, så noe forbud er jeg ikke for.

Nei, tvert imot så vil de jo klare å løpe fortere, siden buksa ikke stenger for bevegelsen i knærne. Det ville jo vært fryktelig uheldig, så jeg heller igrunnen mer mot et påbud for saggebukser for alle potensielle, tidligere og nåværende kriminelle. :idesmil:

Endret av -Maggie-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...