Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor fyller rundt i morgen og siden hun bor i en leilighet har jeg og min samboer tilbudt henne å holde selskapet sitt hos oss. Hun takket for tilbudet som ble fremsatt tidlig i våres tre ganger og sa at hun ikke skulle ha noe, det var midt i ferien og ikke hadde hun noe kontakt med søskene sine omtrent lenger så de husket det sikkert ikke, de pleide visst ikke ringes så ofte på tross at de bor i samme by. Hun ville heller finne på noe med sønnene sine og barnebarna til høsten så da har vi slått oss til ro med dette.

Jeg spurte henne for et par-tre uker siden om hun var sikker på at hun ikke skulle ha noe lag men det skulle hun ikke, dagen skulle bare gås forbi i stillhet, hun skulle sågar på jobb på kvelden!

For en uke siden ble vi invitert på middag til et vennepar i morgen, jeg presiserte overfor min samboer at det var svigermor sin dag og kanskje vi likevel ble invitert på noe til henne, men han sa kategorisk nei, hun skulle ikke ha noe så vi kunne bare gå i selskap.

Også skjer jo det som jeg "fryktet", for tre dager siden sier hun så kjekt at vi kom vel på dagen hennes... sambo sa som sant var at vi hadde andre planer men at vi kunne ta en tur på dagen, hun skulle visst ikke jobbe likevel... Og her sitter jeg og har dårlig samvittighet for at vi ikke kommer i "laget" hennes. Den andre sønnen kommer men vi kommer altså ikke. Og selvsagt skulle søsteren hennes og mannen komme også.

Er det noen her som ville avlyst middagsselskapet og gått til svigermor? Jeg har tenkt på det men det måtte jo kommet fra hennes egen sønn føler jeg og ikke meg, jeg føler på sett og vis jeg har gjort mitt men samvittigheten gnager likevel. Det er ikke bare bare med svigerforeldre!

Vil bare presisere at jeg har et godt forhold til henne, men blir vel litt irritert på denne type vingling, hun vet vi lever et sosialt og aktivt liv så det burde ikke komme som noen overraskelse at vi har planer en fredag kveld.

Hva ville dere andre gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, jeg ville faktisk ha prøvd å gjøre alle til lags. Enten ved å være hos svgermor først og så gå i middagsselskap, eller ved å forklare hele dilemmaet til de som dere skal i middag til, og spørre pent om dere kan flytte middagen til en annen dag.

Jeg mener prinsipielt at man skal dra dit man lover, men dette er jo et litt spesielt tilfelle, og det er synd å ikke få vært der når ens nærmeste fyller rundt år.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville i hovedsak først gått til svigermor, og dersom det var greit for vennene, kanskje dratt til dem dagen etterpå, eller senere på kvelden. Jeg tror uansett at de vil forstå når det gjelder en eldre dame som bor alene, farmoren min ville sagt akkurat det samme som din svigermor, men familien kommer først:) Håper alt går i hop for deg! Lykke til:)

Skrevet

Skjønner dilemmaet men jeg syns du gjorde en strålende jobb i forkant av dette. Syns i allefall du ikke skal ha dårlig samvittighet uansett hva du velger å gjøre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...