Chica Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Noen som vil anbefale reisehåndbøker? Tok et kjapt søk på en nettbutikk for å finne reisehåndbok for Praha, og fikk masse treff. Har tidligere kjøpt bare en reisehåndbok, Rett på Roma, og var fornøyd med den. Ser at de koster over 300, mens det fins masse bøker til rett over hundrelappen. Får man hva man betaler for?
gard Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Hei Hvis du er god i engelsk kan det lønne seg å ta en titt på http://www.amazon.co.uk . Bøkene blir levert raskt, de har større utvalg og det er billigere enn å kjøpe norske bøker. Jeg pleier å kjøpe reisebøkene i Eyewitness Guides serien.
Gjest Gjest_An_* Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 som "vanlig turist" kommer man langt med alle de gratis reiseguidene som ligger ute på nettet også!
Chica Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. juli 2008 Hei Hvis du er god i engelsk kan det lønne seg å ta en titt på http://www.amazon.co.uk . Bøkene blir levert raskt, de har større utvalg og det er billigere enn å kjøpe norske bøker. Jeg pleier å kjøpe reisebøkene i Eyewitness Guides serien. Er vant til å lese mye engelsk, men fortrinnsvis tror jeg at jeg vil ha reisehåndbøker på norsk, problemer nok med å forstå diverse bygningstekniske og tidsepoketypiske ting når de er forklart på norsk som "vanlig turist" kommer man langt med alle de gratis reiseguidene som ligger ute på nettet også! Bruker mye nett også, men når vi var i Roma var det veldig kjekt å ha ei bok i veska der det sto noe om det meste. Blir fort mye papirer og surr om man skal skrive ut fra nett. Men leser masse på nett før vi reiser
Ce'Nedra Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Jeg liker også best å ha dem på norsk. Jeg er fornøyd med reisehåndbøkene fra Gyldendal, de er utfyllende og oversiktlige bortsett fra når det gjelder hoteller synes jeg. http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.d...5402&rom=MP
Gjest Gl@mB@be Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Topp 10 Praha, koster 150 kr på bokhandelen. Der finner du topp 10 severdigheter, restauranter osv osv. Gode kart. Helt perfekt for oss når vi var på tur ihvertfall.
gustav Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Turen Går Til..-bøkene er mine favoritter. Du kan lese dem fra 'perm til perm' og få med deg grundigere bakkunnskap som historie, kultur, samfunn& politikk, særegenheter ved landet/byen, tips om matretter, enkle og noe grundigere kart (dog anbefales å kjøpe kart i tillegg, da hva du finner i boka neppe er tilstrekkelig), praktiske tips om ditt og datt, elementære gloser bl.a fra menykartet, eller du kan rett og slett å bruke den som en rask og enkel oppslagsbok underveis, da bokserien tar for seg område for område og og har en grei intro til severdigheter innenfor disse. Har forsøkt noen få andre norske reiseguider men føler at de *enten dekker altfor lite og kunne like gjerne nappet ut en tosiders reisereportasje i hvilket som helst dameblad, eller *inneholder en god del av 'TurenGårTil-stoff', men er uoversiktlige når du trenger den som oppslagsbok på stedet.
Gjest antigartner Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 For en kort storbyferie, der en vil vite litt om alt, men ikke gidder å bla seg gjennom 30-40-50 grå sider med detaljer om landets historie og politiske styresett (a'la LP), har jeg hatt stor glede og nytte av "gatelangs-serien". De har utbrettskart over bydelene, og korte beskrivelser av de viktigste severdighetene, kafeene, butikkene osv innen hver bydel. I tillegg er det kollektivtransportkart og en del praktisk informasjon. Har ikke brukt Gatelangs Praha-boken, men har brukt den i følgende byer: London, Roma, Oslo (!), Stockholm, St. Petersburg, Amsterdam og Budapest. Anbefales! De koster under 150 kroner.
AuroraStar Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Jeg sverger til Lonely Planet. De gir masse oppdatert info, og er lette å finne fram i. I tillegg skal de være reklamefrie og uavhengige.
Gjest meja Skrevet 18. juli 2008 #11 Skrevet 18. juli 2008 "Rett på" er mine favoritter, men vet ikke om de har for Praha. Har sett at de finnes på tilbud noen ganger, både på bokkliden og bokklubben.
gard Skrevet 18. juli 2008 #12 Skrevet 18. juli 2008 Hei I det siste har jeg også lånt reisebøker på biblioteket. Reisebøker blir jo oftest bare brukt en gang så blir de liggende etterpå.
Gjest Snart 42 Skrevet 18. juli 2008 #13 Skrevet 18. juli 2008 Jeg gjør som ovenstående - låner på biblioteket. "Neste gang" vi skal ut og reise skal jo til et annet sted... Men lurt å sjekke på forhånd om boka/bøkene du vil ha er inne. Hvis ikke, kan det være lurt å sette seg på venteliste slik at man får den før man skal dra. Mange bibiliotek har i dag nettløsninger som gjør at man søke i samlingen hjemmefra, reservere bøker, forlenge lån etc. (hvis man er registrert lånetaker). Mao; ikke møt opp dagen før du skal dra og regn med at hyllene bugner.
Gjest Ansjoni Skrevet 18. juli 2008 #14 Skrevet 18. juli 2008 Pleier å låne reiseguider jeg også, men liker å ha et eget eksemplar også, morro å lese og mimre tilbake syns jeg. Selv foretrekker jeg lonely planet, mens kjæresten sverger til eyewitness guides, så det blir som oftest en av dem, annenhver gang sånn ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå