Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer og reise til Egypt til nyttår, det vi ønsker er ren avslapping, sol og varme. Vi er to voksne og 2 barn på 1,5 år og 7 år. Vi vil bo på allinclusive, da dette skal være ren avslapping og synes det er mest praktisk da.

Noen som har noen hoteller og anbefalle oss, gjerne barnevennlige.

Ellers glad for alle andre tips og råd dere har!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Vi vurderer og reise til Egypt til nyttår, det vi ønsker er ren avslapping, sol og varme. Vi er to voksne og 2 barn på 1,5 år og 7 år. Vi vil bo på allinclusive, da dette skal være ren avslapping og synes det er mest praktisk da.

Noen som har noen hoteller og anbefalle oss, gjerne barnevennlige.

Ellers glad for alle andre tips og råd dere har!

For ren avslapning vil jeg virkelig anbefale Makadi Palace som ligger nær Hurghada. Veldig luksuriøst og veldig barnevennlig.

Gjest Gjest_Annemor_*
Skrevet

http://www.apollo.no/Travelling+with+apoll...+Bay+Resort.htm

Har vært både i Hurghada og Sharm El Sheik, og likte sistnevnte best. Mer egnet for småbarn også, idet Hurghada stort sett består av en lang trafikkert gate. Utfluktene er nok bedre derfra, men i og med at det var sol, bad og avslapping dere var ute etter, ville jeg absolutt anbefale Apollo's Hilton Sharks Bay Resort. Ta en båttur - man ser ofte delfiner i havet. Ri på kameler og reis på "besøk" til en beduinleir i ørkenen. Noe både voksne og barn har glede av. Maten er god og billig, mens alkohol er dyrt. Du har alt ifra Mc Donalds til typiske egytiske restauranter. Det ligger en italiensk restaurant langs strandpromenaden med kjempegod mat (husker ikke hva den heter).

Skrevet
For ren avslapning vil jeg virkelig anbefale Makadi Palace som ligger nær Hurghada. Veldig luksuriøst og veldig barnevennlig.

jeg har selv bodd ved dette hotellet. Alt er veldig fint og fancy, men egyptere er VELDIG innpåslitne. Dessuten er 90% av turistene på dette hotellområdet russere. Noe jeg synes var noe merkelig, siden de bare er frekke og tar seg til rette. Ville anbefale Sharm El Sheikh i stedet.

Gjest bølla utlogget
Skrevet

Anbefaler Novotel Sharm El Sheik. Flott hotell

Skrevet

Tusen takk for svar!

Vil helst ikke være et sted med hovedsaklig russere da.

Tar gjerne imot flere tips.

Gjest Gjest
Skrevet

Sharm Reef Hotel i Sharm el Sheik..Barnevennlig og mest nordmenn. Men husk tabletter/vaksine mot matforgiftning, maten i Egypt er ikke for nordmenn flest..

Skrevet

Jeg vil anbefale Hotel Jolie Ville i Luxor. Det ligger på en egen øy (Crocodile island) som er sperret for inpåslitne selgere. Barnevennlig med eget barnebasseng, store uteområder og en liten dyrehage med aper, kaniner og krokodille. Ulempen med Luxor er at det tar fire timer med buss fra Hurghada, så det spørs vel litt på ungene om det er noe for dere. Fordelen er at det er masse kultur rett rundt hjørnet. Tutankhamos grav, gamle templer etc. Dessuten ligger øya i Nilen, og ferien kan godt kombineres med et par dagers elvecruise eller bare en liten tur med seilbåt.

Jeg var der i januar/februar, og da var temperaturene perfekte! Det var deilig å sole seg ved bassenget om dagen, og det var passe kjøling om natten. Det blåste hele tiden. Ikke mye, men nok til at det aldri ble dirrende varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...