Gå til innhold

herpes genitalis

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Fikk påvist herpes i underlivet for over ett år siden. Har hatt utbrudd nokså jevnt og trutt. Er det noen her som har erfaring med at utbruddene blir sjeldnere og sjeldnere?? Jeg e rså lei av dette nå. Vi ønsker også barn om ikke lenge. Syns det er utrolig domt om jeg må ta keisersnitt pga utbrudd

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Fikk påvist herpes i underlivet for over ett år siden. Har hatt utbrudd nokså jevnt og trutt. Er det noen her som har erfaring med at utbruddene blir sjeldnere og sjeldnere?? Jeg e rså lei av dette nå. Vi ønsker også barn om ikke lenge. Syns det er utrolig domt om jeg må ta keisersnitt pga utbrudd

Hvis du har så hyppige utbrudd som du beskriver, så gå til legen din og få resept på Acyclovir eller Valtrex. Denne behandlingen vil redusere antallet utbrudd og lengden på disse. Har selv hatt herpes i mange år, har både tatt keisersnitt og vært innlagt på sykehus med hjernehinnebetennelse pga denne virusen, men har hatt god effekt av langtidsbehandling med Acyclovir.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du har så hyppige utbrudd som du beskriver, så gå til legen din og få resept på Acyclovir eller Valtrex. Denne behandlingen vil redusere antallet utbrudd og lengden på disse. Har selv hatt herpes i mange år, har både tatt keisersnitt og vært innlagt på sykehus med hjernehinnebetennelse pga denne virusen, men har hatt god effekt av langtidsbehandling med Acyclovir.

Hadde du utbrudd under fødsel da eller??

Jeg trodde Valtrex bare var noe du måtte ta like før utbruddet startet for å evt forkorte det??

Kan man få hjernehinnevetennelse?

Skrevet (endret)

Valtrex tar man med en gang man merker utbrudd. Dette vil enten forhindre at utbruddet kommer eller gjøre det mye kortere. Eventuelt dersom man er så plaget som deg ville jeg gått på en 3 måneders kur hvor man tar en tablett en gang om dagen. Dette vil gjøre at viruset går i dvale i lenger tid og forhindrer dermed utbrudd. Valtrex får du på blåresept hos din fastlege, for den er ganske dyr. Ca 450 kroner for 42 tabletter à 500mg med blåresept, fryktelig mye mer uten.

Endret av Nienna83
Gjest Gjest
Skrevet

Kan man ta Valtrex i lengre tid under graviditet for å evt forsøke å hindre utbrudd under fødsel?

Gjest gjest innlegg2
Skrevet
Hadde du utbrudd under fødsel da eller??

Jeg trodde Valtrex bare var noe du måtte ta like før utbruddet startet for å evt forkorte det??

Jeg hadde konstante utbrudd i siste delen av svangerskapet, det ene utbruddet avløste det andre. Tilslutt valgte de å ta ks et par uker før termin.

I mitt andre svangerskap sto jeg fast på Valtrex de siste ukene, for å forebygge utbrudd og dermed "risiko" for ks. Sistemann ble født normalt.

Valtrex/Acyclovir kan ikke, så vidt jeg vet, brukes tidlig i svangerskapet av risiko for fosterskade. Men det kan brukes de siste ukene før fødsel.

Gjest gjest innlegg2
Skrevet

Hjernehinnebetennelse kan noen ganger oppstå pga virus. Noen ganger kan man dyrke spinalvæske for å finne ut hvilket virus det er som forårsaker denne hjernehinnebetennelsen, og hos meg ble det påvist hjernehinnebetennelse forårsaket av herpesvirus. Men hvor vanlig det er, vet jeg egentlig ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...