bergensbabe87 Skrevet 17. juli 2008 #1 Skrevet 17. juli 2008 Innlegget er kanskje under feil katagori men visste ikke helt hvor jeg skulle legge innlegget.. Jeg har en dagmammajobb som jeg har hatt i 4mnd der vi kun har hatt en muntlig avtale om at jeg skal jobbe for de ett år. Nå har jeg egentlig lyst å slutte fordi jeg har fått ett annet ganske bra jobbtilbud.. Men syns dere at jeg kan slutte i og med at jeg har en avtale med de om å jobbe ett år? Har jo det ikke skrevet noe kontakt med de så er kun en muntlig avtale.. Håper at noen gidder å komme med sine synspunkter..
Yummy_Mummy Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Vil tro de skjønner at ting kan dukke opp, og dersom de får varsel i god tid er det jo mulig å finne en annen dagmamma.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Vil tro de skjønner at ting kan dukke opp, og dersom de får varsel i god tid er det jo mulig å finne en annen dagmamma. MEN, en muntlig avtale er like bindende som en skriftlig.
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #4 Skrevet 17. juli 2008 Innlegget er kanskje under feil katagori men visste ikke helt hvor jeg skulle legge innlegget.. Jeg har en dagmammajobb som jeg har hatt i 4mnd der vi kun har hatt en muntlig avtale om at jeg skal jobbe for de ett år. Nå har jeg egentlig lyst å slutte fordi jeg har fått ett annet ganske bra jobbtilbud.. Men syns dere at jeg kan slutte i og med at jeg har en avtale med de om å jobbe ett år? Har jo det ikke skrevet noe kontakt med de så er kun en muntlig avtale.. Håper at noen gidder å komme med sine synspunkter.. Hadde jeg vært foreldrene hadde jeg vært mer enn glad for å finne en annen dagmamma, en jeg kunne stole på, og som ikke sviktet oss med en gang hun fikk et bedre jobbtilbud. Jeg tror først og fremst jeg hadde satt pris på om hun hadde vett nok til å si at "Hei....jeg trives godt her, men har fått et tilbud som økonomisk vil bety veldig mye for meg" Så kunne jeg og min mann vurdert om vi kanskje var villige til å betale mer for å beholde deg. Men en som kaller seg selv "babe", er 21 år og her beviser at hun er en vi ikke kan regne med, er neppe den vi ville betrodd barna våre uansett
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #5 Skrevet 17. juli 2008 Vel, greit nok at dere har en avtale om 1 år. Men hvor mange andre steder må en binde seg fast på 1 år. De fleste har 1-3 mnd oppsigelse. Tror jeg hadde villet snakket med de, forklart situasjonen. Når må du eventuelt si fra / begynne i den andre jobben ?
Gyda Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 En avtale er en avtale - men avtaler har også oppsigelsestid - gjensidig. Vil råde deg til å snakke med familien så fort som mulig - slik at de også har så lang tid som mulig til å finne en annen til å passe barnet sitt. Hvis du legger fram saken på en fin måte og beklager det hele - så er jeg helt sikker på at de er forståelig i forhold til det at du har funnet en annen/bedre betalt jobb. Ingen kan overleve på å være dagmamma for et barn - til det er folks utgifter (normalt) for store.
tingeling Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Så lenge du gir dem god varsel (minst en måned, helst mer) så bør ikke dette være noe problem. Jeg er sikker på at hvis de hadde fått tilbud om barnehageplass så hadde de sagt opp deg. Ikke noe å bekymre seg over. Blir sikkert litt stress for de, men sånn er livet.
hufsa! Skrevet 17. juli 2008 #8 Skrevet 17. juli 2008 Innlegget er kanskje under feil katagori men visste ikke helt hvor jeg skulle legge innlegget.. Jeg har en dagmammajobb som jeg har hatt i 4mnd der vi kun har hatt en muntlig avtale om at jeg skal jobbe for de ett år. Nå har jeg egentlig lyst å slutte fordi jeg har fått ett annet ganske bra jobbtilbud.. Men syns dere at jeg kan slutte i og med at jeg har en avtale med de om å jobbe ett år? Har jo det ikke skrevet noe kontakt med de så er kun en muntlig avtale.. Håper at noen gidder å komme med sine synspunkter.. Heia,kan si av egen erfaring at jeg gjorde akkurat det samme som deg fikk tilbud om en mye bedre jobb og viste ikke hva jeg skulle gjøre..men som sagt sa folk til meg:du må jo tenke på deg sjøl du kan jo ikke være der ett år å la sånn en sjanse gå fra deg og det er jo sant man lever jo kun en gang å da må man bare hive seg,men forklar det på en grei måte så går det det greit.lykke til.
bergensbabe87 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. juli 2008 Har selvsagt ikke tenkt å slutte før jeg vet at de har funnet seg en annen som kan passe datteren deres.. Men har likevel dårlig samvitighet for at jeg ska slutte siden de har vært så grei mot meg,OG at jeg faktisk har omtrent lovet at jeg skal jobbe hos de ett år..
Gjest Reka Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Da bør du nok også ha dårlig samvittighet fordi du nærmest har lovet dem å jobbe der i ett år og da stoler de nok på det og tror at de har deg ut året. Men jeg sier som andre at de heller bør finne seg en annen som ikke lover å jobbe der ett år og deretter slutter etter 4mnd fordi hun har fått seg et bedre jobbtilbud!
bergensbabe87 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. juli 2008 Siterer: Hadde jeg vært foreldrene hadde jeg vært mer enn glad for å finne en annen dagmamma, en jeg kunne stole på, og som ikke sviktet oss med en gang hun fikk et bedre jobbtilbud. Jeg tror først og fremst jeg hadde satt pris på om hun hadde vett nok til å si at "Hei....jeg trives godt her, men har fått et tilbud som økonomisk vil bety veldig mye for meg" Så kunne jeg og min mann vurdert om vi kanskje var villige til å betale mer for å beholde deg. Men en som kaller seg selv "babe", er 21 år og her beviser at hun er en vi ikke kan regne med, er neppe den vi ville betrodd barna våre uansett Nå er du veldig forhåndsdømmende da.. Hva nicket mitt her inne er har vel lite å si om hvem jeg er,å om jeg er flink med barn? Grunnen til at jeg har tenkt å slutte er at søsteren min har ikke fått barnehageplass og heller ikke fått noe dagmamma..Så jeg vil hjelpe hun,og de har bedre tilbud enn der jeg jobber nå. At jeg vil slutte har faktisk ingenting med det økonomiske å gjøre.. Men der jeg jobber nå har 1 og halvannen time til jobb hver vei,og må jobbe mye kvelder..Noe jeg ikke liker så veldig godt..
bergensbabe87 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. juli 2008 Siterer: Vel, greit nok at dere har en avtale om 1 år. Men hvor mange andre steder må en binde seg fast på 1 år. De fleste har 1-3 mnd oppsigelse. Tror jeg hadde villet snakket med de, forklart situasjonen. Når må du eventuelt si fra / begynne i den andre jobben ? De har vel egentlig aldri sagt at jeg må binde meg ett år.. Det var vel mer det at de trengte dagmamma i minst ett år fremover. Jeg har sagt at jeg trenger minst en måned på meg til å si opp der jeg jobber nå. Ska begynne som dagmamma for søsteren min,å hun trengte ikke meg ikke før september.. Men var ikke katastrofe om jeg begynte litt senare..
bergensbabe87 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. juli 2008 siterer: En avtale er en avtale - men avtaler har også oppsigelsestid - gjensidig. Vil råde deg til å snakke med familien så fort som mulig - slik at de også har så lang tid som mulig til å finne en annen til å passe barnet sitt. Hvis du legger fram saken på en fin måte og beklager det hele - så er jeg helt sikker på at de er forståelig i forhold til det at du har funnet en annen/bedre betalt jobb. Ingen kan overleve på å være dagmamma for et barn - til det er folks utgifter (normalt) for store. De skal selvsagt få tid til å skaffe en annen dagmamma,men har likevel dårlig samvitighet for at jeg går fra "avtalen" så ville bare høre om folk synes det er galt av meg å gjøre dette eller ikke..
bergensbabe87 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. juli 2008 Siterer: Heia,kan si av egen erfaring at jeg gjorde akkurat det samme som deg fikk tilbud om en mye bedre jobb og viste ikke hva jeg skulle gjøre..men som sagt sa folk til meg:du må jo tenke på deg sjøl du kan jo ikke være der ett år å la sånn en sjanse gå fra deg og det er jo sant man lever jo kun en gang å da må man bare hive seg,men forklar det på en grei måte så går det det greit.lykke til. Takk for rådet!
bergensbabe87 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #15 Skrevet 17. juli 2008 Så lenge du gir dem god varsel (minst en måned, helst mer) så bør ikke dette være noe problem. Jeg er sikker på at hvis de hadde fått tilbud om barnehageplass så hadde de sagt opp deg. Ikke noe å bekymre seg over. Blir sikkert litt stress for de, men sånn er livet. De skal selvsagt få tid til å finne en annen,hadde liksom ikke tenkt å gå på dagen Bra det er noen som mener at dette ikke er sååå slemt som mange skal ha det til at det er..
bergensbabe87 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #16 Skrevet 17. juli 2008 Siterer: Da bør du nok også ha dårlig samvittighet fordi du nærmest har lovet dem å jobbe der i ett år og da stoler de nok på det og tror at de har deg ut året. Men jeg sier som andre at de heller bør finne seg en annen som ikke lover å jobbe der ett år og deretter slutter etter 4mnd fordi hun har fått seg et bedre jobbtilbud! Har aldri lovet de å jobbe i ett år fremover.. Er bare de som har sagt at de trenger meg så lenge,å regner med at jeg vil jobbe legngst mulig for de.. Men aldri lovet de noe som helst egentlig..
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #17 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har en dagmammajobb som jeg har hatt i 4mnd der vi kun har hatt en muntlig avtale om at jeg skal jobbe for de ett år. Men syns dere at jeg kan slutte i og med at jeg har en avtale med de om å jobbe ett år? Og nå sier du at dere ikke hadde en avtale likevel? Enten vingler du, eller så vet du ikke hva en avtale er... Kanskje like greit at de får en annen person til å ta vare på barnet?
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #18 Skrevet 17. juli 2008 Har aldri lovet de å jobbe i ett år fremover.. Er bare de som har sagt at de trenger meg så lenge,å regner med at jeg vil jobbe legngst mulig for de.. Men aldri lovet de noe som helst egentlig.. Fordi du ikke har sagt "ja, jeg lover, æresord, ti kniver i hjertet"? Har dere en muntlig avtale om at du skulle jobbe der et år så har du lovet dem det, uansett hvordan du har ordlagt deg. Men er ellers enig i at det burde gå an å ha en oppsigelsesfrist. Man har jo det i de fleste jobber.
Gjest *Mim* Skrevet 17. juli 2008 #19 Skrevet 17. juli 2008 Bare et lite tips, Bergensbabe: Hvis du skal sitere, kan du bruke svar-knappen. Det er også lettvint å sitere flere i samme innlegg - merk av med + siter-knappen og deretter "skriv svar" nederst. Støtter for øvrig de andre i at du bør gi beskjed så fort som mulig og legge det fint fram. Og litt dumt var det av degå love deg bort for et helt år.
bergensbabe87 Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #20 Skrevet 17. juli 2008 Siterer: Og nå sier du at dere ikke hadde en avtale likevel? Enten vingler du, eller så vet du ikke hva en avtale er... Kanskje like greit at de får en annen person til å ta vare på barnet? Var bare det første innlegget mitt som var dårlig formulert... Jeg klarer helt utmerket fint å passe på barnet! Er å passe barn jeg skal forsette å jobbe med også.. For det er noe jeg virkelig trives med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå