Gå til innhold

Reise eller ikke reise - på ferie med en man knapt kjenner

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jente 24_*
Skrevet

Sliter med valgets kvaler her, og håper noen her inne kan gi gode råd.

Jeg har møtt en mann som jeg liker kjempegodt, vi har kun møttes noen få ganger, men har utrolig god tone (inbiller jeg meg). Vi begge kjeder oss i ferien, og har lyst på en tur utenlands. Siden ingen av oss har noen venner å reise med (da alle hans venner har familie, og mine er opptatt) foreslo jeg at vi reiste sammen et sted.

Det skal nevnes at ingenting har skjedd mellom oss, og jeg vet ikke hvor han står i dette, jeg vet jeg liker han kjempegodt - og har veldig lyst til å bli bedre kjent med han.

Jeg aner ikke om han vil på tur for turens skyld, og bare ha med et reisefølge, eller om han kanskje liker meg veldig godt også. Det spiller ikke så stor rolle i grunn, ikke mtp problemstillingen i alle fall.

Saken er at for å få til en tur, må vi reise alt nå til uken, da det er det eneste som passer ferieplanene til begge.

Jeg fortalte dette til min mor, og hun fikk helt panikk, mener jeg ikke kan reise på 2 ukers tur med en jeg knapt kjenner, og jeg ikke vet hensiktene hans (jeg har ikke fortalt henne at jeg liker han veldig godt, for jeg synes det er tidlig å si slikt nå - dessuten har vi ikke et slikt forhold at vi forteller hverander så personlige ting). Men jeg blir jo litt betenkt, for det første vil jeg ikke reise og vite at hun sitter hysterisk hjemme, for det andre kan det jo bli helt kræsj, at vi ikke kommer overens i det hele tatt (da tenker jeg at det er ikke verre enn å ta første fly hjem).

Hva synes dere, er det for tidlig å reise etter å kun møttes 5 ganger? Hvordan skal jeg evt roe ned min mor, om jeg reiser? Jeg må ha et endelig svar i løpet av morgendagen, så tiden er noe knapp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare reis, sier nå jeg. I alle fall om du føler at dere har en flott tone og du ikke har sett noe som gjør deg skeptisk til hans hensikter med en slik tur.

Men det kan nok være greit å avtale visse ting på forhånd, samt en viss avklaring på hvor dere står (i det minste om dette er rent vennskapelig, eller om begge er interessert i å se potensialet). Og hvert deres hotellrom er nok greit. Forresten kan det sikkert være nok med én uke når noe er så usikkert, og ikke to, som du skriver at dere skal. Da er det i alle fall kortere tid til hjemreise dersom ikke turen blir noe ålreit.

Gjest Gjest
Skrevet

Bestill hvert deres rom, og reis. Kommer dere ikke overens trenger dere jo ikke tilbringe all tiden sammen. Så lenge dere har separate rom blir ikke dette mye annerledes eller skumlere enn å omgås noen man møter når man er på tur.

Skrevet

Jeg dro på ferie med mannen min etter å ha kun sett han i et par uker, vi var riktig nok sammen vær eneste dag. men tror du trygt kan dra og se hvordan det utvikler seg. En perfekt måte og teste et evt forhold på.

Skrevet

Jeg var på 3. date med han som nå er kjæresten min- på en firedagers tur i en by i Europa.

Selvfølgelig var det spennende hvordan vi ville gå sammen (de datene vi hadde hatt før var en kveldskonsert og en mat&vin kveld hjemme.

Turen var meget vellykket (vi er sammen fortsatt). Nå er jo vi litt eldre enn hva jeg kan forstå utifra signaturen din- men du er da voksen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...