Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Jeg aner egentlig ikke hvorfor jeg skriver dette, men jeg bare føler for å dele dette med noen. Off, sikkert skikkelig teit men.

Jeg flyttet for noen år siden til bygda fordi jeg traff den store kjærligheten. Han er fremdeles den store kjærligheten, ikke misforstå. Men vi kjeder oss en del her på bygda. Han trives fordi han kommer herfra. Men jeg er blitt ganske så isolert fra både venner og familie. Han har hele sin fortid her, men ikke noe kontakt med noen. Så vi sitter inne hver eneste dag. Bortsett fra at jeg går noen turer i ny og ne. Alene. Poenget er at de siste dagene har det vært en gutt her en del, holdt på med noe snekker arbeid o.l. Han er ikke kjekk, men veldig hyggelig. Ikke noen som helst tiltrekning fra min side. Men da jeg var ute og kjørte i dag kjørte han forbi meg og vinka høflig. Og jeg begynte å gråte! Jeg syntes det var så hyggelig. Jeg tror jeg begynner å bli desperat etter sosialt liv etter 2 år hjemmeværende og venneløs. Og nå skal vi bygge hus her... Vi er nødt til det. Off.... Jaja, får vel bare holde ut. Jeg elsker min kjære mer enn alt. Men jeg er veldig ung, og er redd for å gå glipp av alt for mye. Jeg er liksom helt isolert. Men å dra fra verdens snilleste og kjekkeste mann som behandler meg som en prinsesse og ville gjort alt for meg, samt er romantisk, snill og trofast, det er det ikke snakk om :) Er håpløst forelsket fortsatt :rødme:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, noen få ting jeg ikke helt forstår her; hvorfor har dere nødt til å bygge hus akkurat der, er det på grunn av jobben hans eller hans ønske om å bo der? Og utifra det du forteller så virker det som om det bare er dere som bor i den bygda.. Hvis kjæresten din er derfra, har han da ikke familie, venner eller noen ting? Det virker heller ikke som om du har snakket særlig mye med han om akkurat det her heller, igrunn.. Jeg syns dette hørtes litt merkelig ut, men mulig det bare er meg:)

Skrevet

Er det ikke noe annet som skjer der dere bor da? Foreninger, kurs, treff, kaffe, idret,korps,speider,et eller annet......... Det høres veldig ut som om du trenger helt vanlig sosial omgang med andre mennesker!

Skrevet

Siden du sier han ville gjort alt for deg så er det vel bare å prate med han.. Hvorfor MÅ dere på død og liv bo i denne bygda? og om dere må det, så skjer det vel litt? Noen sportslige aktiviteter, møter av noe slag, kor eller et eller annet du kunne blitt med i for å treffe nye folk? ;)

Skrevet

Huff, ting jeg ikke ville gå nærmere inn på egentlig, men men..

Pippi: Vi må bygge hus her pga. økonomi. Vi håper på å få en verdistigning på huset vi bygger, for så å evt. flytte om noen år. Han har masse gjeld, så det er rett og slett bare best sånn. Bake inn gjelden i huslånet også. Svigerfamilien bor vegg i vegg med oss nå og det er ett mareritt. Kommer ikke overrens med svigermor. Han har venner litt rundt forbi oppi skauen her, men de er alle godt etablerte med unger og mye jobbing. Skjelden vi ser noe til dem.

Til Wildy og Fiol: Nei, det er en knøttliten bygd. Type vann, skog og en spar butikk og bank. Og jeg er egentlig fra OSLO! Men vi kommer ikke til å bli boende her resten av livet. DET har jeg sagt klart i fra om.

Skrevet
Huff, ting jeg ikke ville gå nærmere inn på egentlig, men men..

Pippi: Vi må bygge hus her pga. økonomi. Vi håper på å få en verdistigning på huset vi bygger, for så å evt. flytte om noen år. Han har masse gjeld, så det er rett og slett bare best sånn. Bake inn gjelden i huslånet også. Svigerfamilien bor vegg i vegg med oss nå og det er ett mareritt. Kommer ikke overrens med svigermor. Han har venner litt rundt forbi oppi skauen her, men de er alle godt etablerte med unger og mye jobbing. Skjelden vi ser noe til dem.

Til Wildy og Fiol: Nei, det er en knøttliten bygd. Type vann, skog og en spar butikk og bank. Og jeg er egentlig fra OSLO! Men vi kommer ikke til å bli boende her resten av livet. DET har jeg sagt klart i fra om.

Oi Oi, tenk noen ganger til før dere bygger hus!!!

Vet dere hvor dyrt det er å bygge i dag? Priser på varer og tjenester har steget mye i det siste. Vi bor også på bygda, med tomtepriser på rundt 300 000. Likevel kommer man opp i rundt 3 mill hvis man bygger i dag. Mange rundt oss bygger her nå, de fleste havner på rundt den summen.

Klarer dere å betjene et stort lån, som også blir større hvis dere baker inn gjelda hans?

Og er dere sikre på at en bank vil godta det?

Dere vil sikkert ikke ha problemer med å få byggelån. Men når dere skal konvertere dette i et langsiktig lån, baserer banken seg på en verdivurdering ut fra boligmarkedet i området. Og da er det ikke sikkert huset er så mye verdt at det blir rom for ekstra gjeld på toppen.

Ettersom jeg forstår, med at dere har mye gjeld fra før, så har dere ingen egenkapital, bortsett fra den verdien egeninnsats på huset utgjør. Og den utgjør ikke så mye, vær sikker på det.

Derfor vil dere måtte fullfinansiere huset, og i tillegg ha gammel gjeld på toppen.

Folk som har 2700 000 i gjeld betaler nå kr 18 000 i mnd på lånet, og da er det på 30 år. Det må dere også se for dere, minst.

Når det gjelder verdistigning, så kan dere heller ikke være sikre på det. Bygger man på bygda, bør man være forberedt på at man ikke får igjen det det kostet å bygge huset. Mange sitter også igjen med lån etter salg, nettopp fordi man ikke akkurat har et presset boligmarked.

Skal dere ha eget hus der dere bor nå, så kjøp istedet for å bygge.

Gjest tempura
Skrevet

TS: Jeg har ei venninne som er i akkurat samme situasjon som du! (Til og med gjeld og fæl svigermor vegg i vegg!) Hun tok seg jobb i Oslo et par ganger i uka - pendler litt altså. Her i Oslo har hun venninner, og får dermed litt sosialt liv. Jobben gir bedre økonomi og er dessuten en avkobling fra hverdagen, vil jeg tro.

Jeg tror ikke selv verdens beste kjæreste kan kompensere for det å treffe venner, noe og gjøre og et selvstendig liv. Et annet menneske kan ikke være alt i et annet menneskes liv.

Gjest glamourgirl
Skrevet

Enig med gjest over... Prøv å få deg en jobb i Oslo og pendle...

Du må ha et sosialt liv og tenke på deg selv også, selv om du er glad i kjæresten din, noe som er flott å lese om.

Hvis du har det så vanskelig i bygda der, så tror jeg faktisk at det på sikt vil gå utover forholdet.

Gjest tempura igjen
Skrevet

TS: PS: Venninnen min var forresten "brent" etter flere dårlige erfaringer fra arbeidslivet tidligere, og det kostet henne å forsøke igjen, men denne gangen klarte hun å finne en god arbeidspass med hyggelige kolleger og oppgaver som hun trives med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...