Gå til innhold

Hvilken bil eier du?


Gina T

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Har VW Passat stasjonsvogn og er kjempefornøyd, ikke minst med det store bagasjerommet! Nå begynner bilen min å vise en del alderstegn, men det er fordi den er gammel, ikke fordi den er dårlig... Ønsker meg en VW Beetle da, de er så søte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snart 42

Jeg har en Audi A3. Liten, veldig rask, behagelig å kjøre - men relativt dårlig egnet hvis man fortsatt har småunger. Her er ikke særlig god plass til bena i baksetet, ei heller barnevogn i bagasjen!

Drift og vedlikehold er heller ikke spesielt rimelig for Audier. Da ungene var mindre hadde jeg først en VW Passat stasjonsvogn, deretter Ford Mondeo stasjonsvogn. Fornøyd med disse også, men nå som ungene er store var behovet for stasjonsvogn borte og det er deilig med en litt "sprekere" bil. (selv om jeg noen ganger savner den store bagasjeplassen da...... :tristbla: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For tiden uten egen bil, men har vært gjennom et knippe Audi 100 og A6, nå har jeg halvpermanent lån på A4.

A4 er for lat til at jeg kunne kjøpt en slik selv (1.8 125 hk), baksetet er ubrukelig til voksne mennesker, men når vi stort sett er maks to personer går det fint. Bagasjeplassen er tilstrekkelig, men ikke mer. Skuffet over bensinforbruket, i bykjøring har jeg bare min egen kjørestil å skylde på, men selv på rolig langkjøring er det markert høyere enn tallet Audi oppgir, og høyere enn en ti år eldre og betydelig sprekere Audi 100 jeg hadde tidligere. I tillegg ryker luftmassemåleren ca en gang i året, verkstedet skylder på dårlig konstruksjon og at Audi ikke gidder å redesigne deler til utgåtte motorer, så alle fremtidige luftmassemålere til den bilen vil være like svake. Vet ikke om det er verkstedet eller Audi som tøyser.

Det som berger den er nydelige kjøreegenskaper. Styringen er skikkelig presis, veigrepet er veldig bra, kjører jeg for grisete får jeg tilbakemelding gjennom både ratt og stumpen i tide til å rette opp (med A6 var det knapt noe varsel, plutselig bare slapp den). God komfort, fjæringen er kanskje bittelitt mykere enn den burde være, men fortsatt bedre enn mye annet jeg har kjørt, helt greit støynivå også på motorvei.

Kan jo også ta om A6: Masse plass til både mennesker og bagasje, seter tydeligvis beregnet på ganske overvektige mennesker, med normal sittestilling berørte jeg ikke noen av sidestøttene. A6 av den typen kunne leveres med minst 3 forskjellige seter, jeg tror jeg endte med de bredeste setene. Litt for myk fjæring fremme, altfor myk fjæring bak. Stor dieselmotor ga masse kraft, men registerreimskifte (som er obligatorisk vedlikehold med faste intervall) koster 14,000 kr hver gang, da turboen døde på knappe 200,000 km (visstnok ikke uvanlig) kostet det godt over 20,000 kr å få det fikset. 200,000 km, 2 registerreimer, 1 turbo, til sammen 48,000 kr. Til sammenligning ville en like stor bensinmotor uten turbo trolig kostet ca 15,000 i registerreimer på samme distanse. Greit at dieselbiler har lavere forbruk, men jeg er ikke helt sikker på at det fortsatt svarer seg hvis man må anta 33,000 kr ekstra til verksted i løpet av den distansen. Veldig grei automatgir og lavt støynivå. Ok kjøreegenskaper, men skummel med tanke på at man knapt merker at man kjører på grensen av grepet, plutselig bare slipper den, heldigvis utstyrt med elektronikk som er langt flinkere enn meg til å hente den inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW 530D, 2003 mod.

Veldig fornøyd!

Dieselforbuket ligger jevnt på 0,5 på mila, og det er det ingenting å si på. Gode kjøreegenskaper og sprek bil.

Kommer til å ha denne lenge!

Har forresten skiftet turbo vi også, den røyk på 160 000 km, utgift på 10 000 for oss. Mannen gjør alt sånt selv, så det var bare turboen som kostet. Store prisforskjeller på turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:reise::reise:

Vi har to biler i husholdningen. En -98 audi a4 stasjonsvogn. 1,9 turbodiesel med automatgir. supertfornøyd! vi har en stor hund, og bagasjerommet er perfekt! baksetet rommer tre voksne uten problemer! gjerrig på drivstoffet er den også:) Vi har også en toyota celica sport 2000 mod. ikke plass til noe særlig i den da, men en herlig bil! sprek og nydelig å se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Audi A4 stasjonsvogn og en Honda Civic hatchback. Audien bruker faktisk minst drivstoff. Er veldig fornøyd med begge to, hver til sitt bruk. Kommer til å kjøpe en ny Honda Civic etter hvert tror jeg, om det ikke blir en Audi A3. Ikke helt sikker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frøken

Splitter ny BMW 320iA cabriolet... :)

Kan ikke leve uten!

(men så er det jo bare meg som skal kjøre da... antakelig greit, for spesielt praktisk er den ikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sebastian_*

Har en Volvo XC90 som firmabil og en Audi A4 sedan som privatbil. Begge 2007 modeller. Tror egentlig at Volvoen er mer driftssikker, men hva vet vel jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gammel volvo 240 86-modell.

Den er jo ikke akkurat den bilen man føler seg så veldig kul eller ung og sprek i, men tilgjengjeld føler jeg meg veldig trygg!

Har de siste årene blitt påkjørt et par ganger. Begge gangene har bilen som har kjørt på meg vært tilnærmet totalvrak, men jeg bare har fått knust noen lykter.

Siste gangen jeg ble påkjørt bakfra ble jeg sendt rett inn i rompa på en buss. Hele situasjonen endte med at jeg måtte taue bilen som kjørte på meg.

Bilen er jo gammel og ikke spesielt pen, men jeg er i grunnen veldig fornøyd med den. Grei plass i baksete og ikke så aller verst med bagasjeplass selv om det ikke er stasjonsvogn.

Men så er jeg også så kjedelig at jeg foretrekker trygghet fremfor fart og stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en Peugeot 307 2001-modell. Den har irritert meg en del, spesielt de siste årene etter at fabrikkgaranti og reklamasjonstid har gått ut. Det har vært en god del feil på den, for det meste små, og noen få større.

Større ting, gjort på garanti:

- byttet girkasse

- slipt toppen på motoren

Småting

- Reparert bakrutespyler 2x, og nå er samme feil tilbake for tredje gang

- Deksel på innsiden av speilet på passasjersiden løsner og faller av

- Display på dashbordet til stereoanlegg, temperatur og klokke blir usynlig i høy varme, skjer hver gang bilen har stått litt i sola

- Kunne ikke åpne bakluka, det var kommet skitt inn i bryteren. Burde i utgangspunktet ikke vært mulig.

- Vindusheisen på førersiden fusker

- Glasset på fabrikkmontert høyt bremselys har sprukket 2 ganger, trolig frost

- ... og en del annet rusk jeg ikke kommer på akkurat nå.

Det skal sies at bilen er flott å kjøre, føles romslig til å være en relativt liten bil, og ser ok ut. Men jeg kan garantere at jeg ikke vil ha Peugeot neste gang. Det blir nok en Toyota, som er mer eller mindre fri for slike små irritasjonsmomenter. Gidder virkelig ikke kaste bort tid og penger på bilverksted i tide og utide lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mor_*

Vi har en Nissan Qashqai. Har hatt en et halvt år og er superfornøyd; fint design, tøff uten at den er "vulgær", passe stor til to voksne og to barn, banevogn og litt bagasje.

En hit:-) Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Har en Peugeot 307 2001-modell. Den har irritert meg en del, spesielt de siste årene etter at fabrikkgaranti og reklamasjonstid har gått ut. Det har vært en god del feil på den, for det meste små, og noen få større.

Større ting, gjort på garanti:

- byttet girkasse

- slipt toppen på motoren

Småting

- Reparert bakrutespyler 2x, og nå er samme feil tilbake for tredje gang

- Deksel på innsiden av speilet på passasjersiden løsner og faller av

- Display på dashbordet til stereoanlegg, temperatur og klokke blir usynlig i høy varme, skjer hver gang bilen har stått litt i sola

- Kunne ikke åpne bakluka, det var kommet skitt inn i bryteren. Burde i utgangspunktet ikke vært mulig.

- Vindusheisen på førersiden fusker

- Glasset på fabrikkmontert høyt bremselys har sprukket 2 ganger, trolig frost

- ... og en del annet rusk jeg ikke kommer på akkurat nå.

Det skal sies at bilen er flott å kjøre, føles romslig til å være en relativt liten bil, og ser ok ut. Men jeg kan garantere at jeg ikke vil ha Peugeot neste gang. Det blir nok en Toyota, som er mer eller mindre fri for slike små irritasjonsmomenter. Gidder virkelig ikke kaste bort tid og penger på bilverksted i tide og utide lengre.

Jeg tror TS mente "Hva slags" bil har du" (og ikke "hvilken")...

De feilene du peker på med din bil har jeg hatt på min også, og den er av merket Audi...jeg har også hatt en slik Peugeot som din, og møtte ingen av de problemene du viser til her. Jeg antar at dette er individuelt og ikke spesielt avhengig av bilmerke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Nissan Primera 2TD 96-mod. Den er fantastisk i forhold til bilen jeg hadde før, en Golf 3 1,9TDI 92-mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...