Gå til innhold

Parykker/ekstra hår

smilla1

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er noen her som har erfaring med parykker? Jeg har kort tynt hår og har litt lyst å prøve noe nytt. evt. sveising av hår. Noen som har kjenskap til dette :sminkedokke:

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan få sveiset på hår hos frisøren.. Om det blir gjort skikkelig er det utrolig fint, å du får mye tykkere hår.. ¨

De bruker ekte indisk hår ( iallefall gjør de det i salongene til samboeren min) som er både pent og natulig.

Det koster fra 3000 of oppover alt ettersom hvor mye hår du vil ha, og det sitter ca ett halvt år.

Det er dyrt ja, men det er verd det!

Jeg vil heller anbefale dette enn parykk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med løshår? Har selv langt hår, men kunne noen ganger tenke meg litt lengre.. Finnes det noe løst som en kan feste på for en dag om gangen?

Husker det var noe sånt på tv shop for maaange år siden men..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på gule sider etter parykker. Parykksteder har også ofte løsfletter som ser bedre ut enn de du kjøper på f.eks. H&M. Har en parykk selv, betalte 3000 kr for den. Hvis du skal bruke det i det virkelige liv, så ville jeg heller gått for løshår eller extensions.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker også at det var på tv shop forn oen år tilbake.

det festet du bare med et klipps trykk.

Lurer på hvor man finner slike nå.?

Det er fint med litt ekstra, særlig når en har tynt hår.

Noe løshår i litt andre tonefarger enn det du har selv frisker opp ganske mye.

Ser ut som en har striper... men så må jo dette se litt ekte ut da! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire

Har tenkt på det selv og ta extention. Sambo fraråder meg det siden det er så dyrt. Men jeg syns det betyr så mye for meg at jeg er villig til å gjøre det. Skusla vet du hvordan de gjør det? Er det vondt? Tenk så deilig å gå med langt hår i et halvt år :D *drømme seg bort*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få sveiset på hår hos frisøren.. Om det blir gjort skikkelig er det utrolig fint, å du får mye tykkere hår.. ¨

De bruker ekte indisk hår  ( iallefall gjør de det i salongene til samboeren min) som er både pent og natulig.

Det koster fra 3000 of oppover alt ettersom hvor mye hår du vil ha, og det sitter ca ett halvt år.

Det er dyrt ja, men det er verd det!

Jeg vil heller anbefale dette enn parykk!  :D

Virkelig? Men...etter 6 mnd, så ser man liksom 'knuten'..eller? Detter det bare av da? Sånn plutselig når man er på restaurant så detter halve håret ditt på bordet??? Min veninne tok noe blå og røde oppi.....jeg kunne se knuten...... Det var ikke pent.... Jeg har så lyst på sånt hår som....ehmm.....vanskelig å si..JO!...som hun derre Kate Winslet i Titanic.... litt sånn langt victorian style - rokokko på Prozac (Lykkepille) liksom!

Hva tror du det koster? Og er det mulig??????????

Har noen feriepenger...og skal ikke på ferie....

*spent nå*

*som en unge som gleder seg til å rive opp julepresanger om julaften morgen...*

*ahhh....sukk!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mzfire:

Leste litt om dette i et blad for en stund siden. Skal prøve og skrive ned det jeg husker, så kan noen andre rette meg om jeg tar feil.

Du kan velge mellom å få sveiset på ekte hår og monohår (uekte). Ekte hår er dyrest. Dersom du velger ekte hår kan du farge, bruke rettetang osv. på det etterpå. Dette kan du ikke med monohår, men du kan velge om du skal ha krøller eller rett hår før du limer det på. Tror det er slik at ekte hår "sveiser" du på med et varmeapparat, mens monohåret limes på. Monohår sliter derfor minst på håret og er lettere å fjerne, men sitter vel i halvparten av tiden i forhold til ekte hår. Ekte hår er dyrest.

Jeg kan jo prøve å finne det bladet senere så får jeg sjekka om det jeg har skrevet er riktig o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Takk Julienne :) DU er en knupp. Da må jeg si at heller til ekte hår selv om det er dyrest. Syns det virker mer usikkert å lime det fast...

Er det ikke slik at en må fjerne det for knutene vokser jo så ut slik at det syns og da er det ikke fint lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nå har jeg funnet det bladet. Hun som tok extensions der tok monofiber. Det ble flettet inn i underhåret hennes inne ved hårroten og så limt. Hodebunnen hennes var visst litt øm de to første dagene. Monofiberhåret sitter i håret opptil 3 mnd.Det vises overhodet ikke noen fester på bildet av henne og håret vokser jo ikke så mye på tre mnd så jeg tror ikke festene vil vises. Monofiber sliter ikke på håret når du fjerner det. Da brekker du festene og løsner flettene. Monofiber koster fra 4000-6000 for hel lengde.

Ekte hår smeltes på med keratin. Det må derfor fjernes ved å løse opp festet med aceton. Dette sliter veldig på håret. Ekte hår koster fra 6000-18000 for hel lengde. Det kan sitte i opptil 6 mnd.

Hun dama i reportasjen hadde fått sine hairextensions på Podium frisørsalong i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire

Får se hva jeg gjør tenker jeg. Men fy søren så fristende å ta det da. Har alltid drømt å ha langt hår helt ned til korsryggen eller like ovenfor :) Er romantisk av meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Men...etter 6 mnd, så ser man liksom 'knuten'..eller? Detter det bare av da? Sånn plutselig når man er på restaurant så detter halve håret ditt på bordet??? Min veninne tok noe blå og røde oppi.....jeg kunne se knuten...... Det var ikke pent.... Jeg har så lyst på sånt hår som....ehmm.....vanskelig å si..JO!...som hun derre Kate Winslet i Titanic.... litt sånn langt victorian style - rokokko på Prozac (Lykkepille) liksom!

Niks det detter ikke av, man må ta de av, og det anbefales å gjøre hos frisør. Det er IKKE vondt.. Hverken å ta på eller når man skal ta de av. Du ser ikke knutene om det er skikkelig gjort, men håret vokser jo, men uansett skal ikke knutene vises om det er skikkelig gjort.

Hva tror du det koster? Og er det mulig??????????

Har noen feriepenger...og skal ikke på ferie....

*spent nå*

*som en unge som gleder seg til å rive opp julepresanger om julaften morgen...*

*ahhh....sukk!*

Det koster fra 3000 og oppover. Kommer som sagt an på hvor mye du skal ha...

Det er UTROLIG fint når det er gjort skikkelig. :D

Har du tynt hår, og vil ha tykkere anbefaler jeg dette på det sterkeste.. Du ser ikke at det er falskt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS.

Det blir LANGT fra så fint med monofiberhår som med ekte hår...

Om du ikke så noe i bladet Julienne er det mest sannsynlig fordi de har styla henne opp og frem..

Det vil vises mye mer enn hva ekte extensions vil gjøre.

Ja, ekte hår er dyrere, men det både sitter lenger, er finere og har bedre holdbarhet hva finesse angår.

Å i mange tilfeller vil monofiber bli stygt når man har vasket det noen ganger..

Snakk med frisøren deres om hva slags behov dere har, og hva dere vil ha gjort. De vet hva som vil passe dere best. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har tenkt på det selv og ta extention. Sambo fraråder meg det siden det er så dyrt. Men jeg syns det betyr så mye for meg at jeg er villig til å gjøre det. Skusla vet du hvordan de gjør det? Er det vondt? Tenk så deilig å gå med langt hår i et halvt år :D *drømme seg bort*

Enda ett spm så jeg :) :

Hvordan de gjør det: De plukker først ut litt hår ( ditt eget), der hvor løshåret skal festes, så tar de løshåret og i ene enden av det så er der keratin ( som er hardt) som de smelter rundt ditt eget hår. Keratin er det samme som det ekte håret er bygd opp av, så det skader ikke håret.

Å når de er ferdig med å feste alle extentions'ene så klippes de til, slik at de blir like lange og blandes sammen med ditt eget hår...

Det gjør IKKE vondt. Det kan lugge litt når det skal taes ut igjen, men ellers er det IKKE vondt.

Det er like vondt som det er å klippe seg, å det er jo ikke vondt! :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Får se hva jeg gjør tenker jeg. Men fy søren så fristende å ta det da. Har alltid drømt å ha langt hår helt ned til korsryggen eller like ovenfor :) Er romantisk av meg

Det stod forresten også at du ikke burde ta extensions som er mer enn dobbel lengde i forhold til ditt eget hår fordi håret blir veldig tungt da, men det får du jo vurdere da...Lykke til i alle fall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...