Gå til innhold

Hempe på slepet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte ikke brudekjolen i salong i Norge så det har ikke blitt sydd på noen hempe på slepet.

Må prøve å gjøre det selv. Rekker ikke å levere den til en skredder.

Hvor langt inn under slepet skal hempen være? Har hørt om noen som hadde vansker med å finne den under slepet hver gang de måtte opp med det. Skal den være på midten bak eller litt på siden? Foret inni kjolen er jo ikke festet til kjolestoffet så hvis den bare festes til foret så blir det ikke pent tror jeg, men jeg kan jo ikke sy gjennom kjolestoffet uten at det synes.

Henger den bare "løst" under slepet eller er den festet med en knapp e.l? Ser for meg at den kan hekte seg fast i noe mens man går..?

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke min kjole her hjemme akkurat nå, så kan ikke sjekke, men jeg mener å huske at hempen er midt på sømmen bak (som er midt på). Knappen er sydd også midt på, men helt oppe i skjørtet (over rompa...). hempen er ca ved kneet, kanskje? Du kan jo prøve deg frem med å holde slepet opp ved forskjellige lengder og se hva som blir best. Hempen (som bare er en fingerheklet tråd) surres to ganger rundt knappen.

I tillegg er det helt ytterst på slepet festet en større hempe, til å holde i hånden eller ha rundt håndleddet (f.eks. ved dans og når du går ut og inn i bilen og sånn). Så brukes knappen og den andre hempen senere på kvelden når man ikke gidder å holde slepet selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...