Nausicaä Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Kjøpte et par Le Coq Sportif sko med tynn såle, omtrent som denne, for vel en og en halv måned siden. Nå har jeg slitt hull under den ene skoen, har gått med skoene mye. Men sko er vel til for å brukes? Er dette noe jeg kan reklamere på, eller må man bare leve med at sko til 900 kr skal bli utslitt etter under to måneders bruk?
Gjest Forbruker Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Dette ville jeg reklamert på. Prisen har lite å si, uansett pris må man kunne forvente at sko av en viss kvalitet varer lenger enn dette. Med en viss kvalitet mener jeg at sålen ikke er av papp eller at man bruker skoene feil - f.eks. stoff sko i regnvær. Jeg har selv et par sneakers fra Din Sko til under en tredjedel av prisen du har betalt og har hatt dem lenger enn du har. Ikke noe hull i sålen der - og ikke noe tegn til at det er på vei heller. Så ta med deg sko og kvittering og forlang pengene tilbake eller nye sko!
Nausicaä Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2008 Da er vel problemet at jeg ikke finner kvitteringen. Flyttet nettopp og da forsvinner som kjent slike ting. Er det mulig å reklamere på skoene likevel? Kjøpte skoene på DNA, om det har noe å si. Det er sko av skinn med gummisåle; som jo er ganske tynn, men likevel. Er det feilbruk å gå litt skeivt forresten? Er litt plattfot og sliter mer på utsiden enn innsiden. Alt mønster er borte på halve sålen
Gjest Forbruker Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Uten kvittering kan du ikke bevise når de ble kjøpt og til hvilken pris. Jeg ville likevel ha gjort et forsøk da det jo ikke skader å prøve. Men vær forberedt på at det er lite de kan gjøre når du ikke har kvittering. Det er godt mulig at du sliter sko skjevt pga plattfot. Men jeg synes likevel at du skal kunne forvente mer av sko enn dette.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Er det feilbruk å gå litt skeivt forresten? Er litt plattfot og sliter mer på utsiden enn innsiden. Alt mønster er borte på halve sålen Kan jo hende man har en gangstil som sliter sko fortere enn andre. Men da burde i såfall alle skoene dine ha hull i sålen etter kort tid. Har du ikke hatt sko med tynne såler før som ikke har blitt ødelagt så fort? Noe du kan henvise til når du reklamerer.
Scully Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 mulig det holder med en bankutskrift, hvis du betalte med kort. reglene sier vel at man skal sansynliggjøre kjøpet, og passer pris, dato og mottaker bra sammen, skal du ikke se vekk fra at det er nok.
cornygirl Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Jeg jobber selv på butikk(riktignok ikke skobutikk, men dog...) og vi pleier som regel å ta imot reklamasjoner selv om folk ikke har kvittering.. iallefall så tilbyr vi de å bytte i en annen vare.. hvis det er et alternativ da...
Ce'Nedra Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Gå inn i nettbanken din og få en utskrift/kvittering av kjøpet ditt tilsendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå