Gå til innhold

Kjøper butikker brukte filmer og cder?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har noen filmer og cder som jeg ikke vil ha lenger. Har hørt at noen cdbutikker og videosjapper kjøper filmer og cder av private.

Hvor mye kan man få for en film, tror dere?

Kommer vel an på hvor gammel den er, hvor populær den har vært osv... Men hvor mye varierer prisene?

Har også hørt at Fretex-lignende butikker kjøper filmer. Det stemmer vel ikke? Noen gir jeg gjerne bort, men mange er nye, kjøpt for 180kr pr.stk og da vil jeg ha litt igjen for de. Uten å stresse med annonser osv...

Videoannonse
Annonse
Gjest Raptuza
Skrevet

Du får prøva å selga dei på Finn.no. Eller på byttetorget på Bokklubben.

Skrevet (endret)

eller sende dem til meg ;)

Endret av GinaTricot
Skrevet

Det finnes også bruktbutikker for nettopp DVD og CDer. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Det finnes også bruktbutikker for nettopp DVD og CDer. :)

Hvor da, i Oslo f.eks?

Vet du hvor mye de er villige til å gi for en film?

Er det snakk om ca 20 kr uansett, eller kan prisen bli så mye som 50-100 kr?

Har som sagt ikke lyst til å legge ut annonse på finn.no e.l, men bare ta med filmer og cder til en butikk, få penger for de, og gå igjen. Fort og greit... Istedet for å stadig sjekke om jeg har fått penger på kontoen fra en privat kjøper, gå til postkontoret flere ganger, ordne med porto osv...

Og hvem gidder vel å kjøpe 3-4 halvgamle filmer for tilsammen 60 kr hvis porto og konvolutt/pakke kommer i tillegg?

Skrevet

Hvor i Oslo vet jeg ikke, men du kan kanskje søke på gule sider? Jeg tør heller ikke si hvor mye du får for dem. Kjeden Gamezone tar også inn brukte filmer i tillegg til spill, så vidt jeg vet.

Skrevet

Sjekk Råkk&Rålls i Akersgata.

Skrevet

Gamestop/EB Games (tidligere Free Record Shop) tar i mot brukte filmer. Prisen er 10-20 kr pr film... :) Dette begynte de med for en måned siden.

Skrevet
Hvor da, i Oslo f.eks?

Vet du hvor mye de er villige til å gi for en film?

Er det snakk om ca 20 kr uansett, eller kan prisen bli så mye som 50-100 kr?

Har som sagt ikke lyst til å legge ut annonse på finn.no e.l, men bare ta med filmer og cder til en butikk, få penger for de, og gå igjen. Fort og greit... Istedet for å stadig sjekke om jeg har fått penger på kontoen fra en privat kjøper, gå til postkontoret flere ganger, ordne med porto osv...

Og hvem gidder vel å kjøpe 3-4 halvgamle filmer for tilsammen 60 kr hvis porto og konvolutt/pakke kommer i tillegg?

Jeg tror de fleste bruktbutikker bare tar i mot brukte cder og dvder i bytte. Dvs at du f.eks kan bytte to mot en. Det er for risikabelt å gi folk penger for noe de kanskje ikke får solgt igjen. Men det er jo bedre å bytte til en film du har lyst på, enn å beholde to filmer du ikke har lyst på.

De fleste filmer som har vært populære får man kjøpt for 59 kr på f.eks Platekompaniet når de blir et par år gamle. Hvis folk skal gidde å kjøpe en brukt film må den være vesentlig billigere enn dette, max 30-40 kr. Skal bruktbutikken tjene penger kan de ikke betale deg mere enn max 10 kr for en film. Og de er ikke interessert i å sitte med 50 eksemplarer av f.eks Lange flate ballær II som de aldri får solgt. Mange filmer og mye musikk har kort holdbarhetstid. Hvis de ikke blir klassikere, er de nesten umulig å få solgt etter noen år.

De gjør nok noen unntak og betaler cash hvis det er et samleobjekt du vil selge.

I tillegg til Råkk og Rolls ved Sentrum Scene, har du f.eks Pretty Price i en sidegate nederst i Karl Johan, Spøk og Spenning på Grunerløkka + mange flere butikker. Vet ihvertfall om 3 til på Løkka, men husker ikke i farta hva de heter.

Skrevet

På strømmen storsenter så jeg en plakat for at de kjøpte brukte filmer. *tenke, tenke, hvilken butikk er det som ligger der tro?* Tror det kan ha vært free record shop, men ikke sikker. Lå i alle fall i første etasje ved siden av jernia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...