Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Hei! For drøyt ett år siden møtte jeg en fyr jeg synes var og er fantastisk og utrolig snill. Jeg var på festival som deltager og han var den første jeg møtte, fordi han satt og klippet på disse armbåndene. Han hadde ett utrolig flott smil, og noen øyne som bare lyste. Jeg forsøkte å legge opp til en samtale da jeg var ganske tidlig, så det ikke var noe særlig kø. Det var tydelig at han bare ville gjøre jobben sin, og ikke var så interessert i å prate. Jeg tenkte at han sikkert hadde dame eller noe sånt, så jeg lot det fare. Senere møtte jeg han tilfeldigvis når han sto i ølteltet, og registrerte at han gikk til pause. Jeg kunne tydelig se at han betraktet meg fra hvor han sto bak tappekranen, men hver gang jeg forsøkte å fange blikket hans så han en annen vei. Under pausen hans var det tydelig at han gikk en ekstremt lang omvei rundt der jeg satt med noen venniner. Dagen etter så jeg han sto å fiklet med noen søppeldunker, som var ødelagt. Jeg gikk bort til han, strakte ut handa, å presenterte meg. Han møtte blikket mitt med de flotte øynene, presenterte seg tilbake og unnskyldte seg raskt med at han måtte bli ferdig. Tilfeldigvis merket jeg at han pratet med en gammel skolekamerat av meg, og det så ut som om de var gode venner. Jeg huket tak i fyren og spurte han ut om denne mannen jeg var allerede noe betatt av. Fikk vite at han var en hyggelig fyr, i slutten av tyveårene og singel. Ikke noe særlig mer. Men greide å få tak i nr. hans. Sendte så en melding senere på kvelden, hvor jeg forklarte hvem jeg var, og at jeg hadde lyst å prate mer med han, om han hadde mulighet. Jeg fikk ikke svar, men etter en av konsertene kom han bort til meg. Vi ruslet en tur hvor vi snakket om ganske mye, det gikk ganske mange timer, for det rakk å bli mørkt og lyst før vi begynte på tilbakeveien. Mens vi ruslet tilbake fortalte han meg at han som 23 åring (seks år siden) hadde sont 14 dager i fengsel for legemsfornærmelse og tyveri. Han skal visstnok ha stjålet noen penger fra sin tidligere arbeidsgiver, snakk om 10 000 eller noe, og han skal ha skubbet sin ekssamboer overende under en krangel. Dette fortalte han av fri vilje, første gang vi møttes, og sa at han ville jeg skulle vite det. Det skal opplyses at han aldri har vært rusmisbruker, men at det var andre årsaker til at han stjal disse pengene. Dette er som sagt mange år siden og han har sont sin straff. Han er i dag i fast arbeid, har egen leilighet og nettverk. Jeg er lei av at folk advarer meg fordi han skubbet ekssamboeren sin i en opphetet krangel om at han er voldelig. Nå har jeg vært involvert med han såpass lenge, å han ikke gjort meg noen ting. Aldri tendenser til sinne eller noe når vi krangler, han er bare utrolig ydmyk og hjelpsom. Veldig oppmerksom på hvordan jeg og min familie har det. Min familie, altså min mor, far og søster synes han er helt topp, han har virkelig strukket seg langt via sin jobb for å hjelpe min far til ny jobb, når han ble overflødig hos sin gamle arbeidsgiver. Han kjører gjerne og henter min lillesøster når hun har behov for det, å strekker seg generelt langt for venner. Han har i dag ingen økonomiske problemer, og har gjort opp med sin gamle arbeidsgiver. Jeg synes det er forferdelig at på det lille tettstedet han kommer fra, at alle hvisker og tisker mens vi er der, han kan nesten ikke besøke foreldrene sine uten at folk peker og glor mens vi er på butikken. Han gjorde en dum ting som ungdom som han har tatt konsekvensene av. Han har aldri forsøkt å skjule dette for noen, å fortalte det selv til mine foreldre første gang de møttes. Jeg blir bare så frustrert, hva tenker dere?
Gjest Advarsel Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 En gang kriminell, alltid kriminell!!! Kom deg bort fra han!!
Gjest nobilian Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 (endret) En gang kriminell, alltid kriminell!!! Kom deg bort fra han!! *** En gang latterlig tåpelig og udugelig gjest, alltid latterlig tåpelig og udugelig gjest. Jeg er tidligere kriminell, gjentatte forhold av forskjellig art (ikke rus). Jeg ble staffet for 13 år siden, da jeg var 19, jeg sonet og jeg gjorde opp. Etter det har jeg vært vekter, i utenlandsstyrkene, leksehjelp for vanskeligstilt ungdom, støttekontakt, pleier for psykisk syke og lærer. Alle kan forandre seg. At de færreste gjør det er en annen sak. Jeg vil råde deg til å satse på fyren, ene og alene fordi han var ærlig med deg fra starten. Endret 16. juli 2008 av nobilian
Gjest missLady Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Om det er så lenge siden og han IKKE sjuler det, så skjønner jeg ikke hvorfor dette skal være en big deal! Det er 6 år siden, og på denne tiden virker det for meg, ut ifra det du skriver at han har vokst, så jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være et problem. Hadde han banket kona si hadde det vært en annen sak! Men et engangstilfelle, og det var ikke mot DEG synes jeg ikke du skal tenke så my over, om han da ikke viser voldelige sider mot deg. Da må du komme deg bort!! Og jeg vet om/kjenner menn som har hatt en litt ufin fortid for å si det slik, har lært av det, og er no kjempe snille, hjelpsomme, og skikkelige, for å si det på en slik måte.. Lykke til videre.. Men om han viser voldelige eller dårlige sider, dra din vei!! Det er nå min mening, utifra det du skriver om han.. Og i en liten bygd, folk snakker, de har ikke annet å foreta seg, drit i det du!! La de snakke!
Gjest Oxford Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Jeg tenker som så at om han har endret seg til å bli en oppmerksom, snill og hyggelig mann, så er det kjempeflott! Både for han selv og for hans omgivelser. Så lenge han ikke havner på "skråplanet" igjen når det gjelder vold, tyveri o.l., så er det da ingen grunn til at du ikke skal stole på dine egne erfaringer med ham, som tilsier at han er en flott kjæreste og et godt menneske. Mennesker kan endre seg, takk og lov for det.
Kosemose Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Enig med andre her, så lenge han har gjort opp og tar avstand fra gamle synder syns jeg ikke det skal henge ved ham.
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Takk for svarene hittil... Jeg synes heller ikke det skal hefte ved han. På mange måter gjør det ikke det heller. Jeg respekterer han enormt for at han er så vanvittig ærlig på det han har gjort. Han har virkelig sont sin straff, å da tenker jeg ikke bare på fengsel. Han sier han angrer, å det ser jeg han gjør. Noen ganger mer enn han vil innrømme, tror dette er noe som han kunne gitt sitt eget liv for å ha det ugjort. En del av det som gjør at jeg er så vanvittig betatt og forelsket er også den styrken han har til å stå for det han har gjort, at han ikke forsøker å legge skylden på andre ting eller personer, kun seg selv. Han har vist seg verdig meg og min familie og mine venner sin tillit. Han har aldri gjort noe som helst som indikerer at han skal gjøre dumme ting er. Jeg håper nå vi kan gå videre med livet vårt sammen, så får folk bare dømme han. Jeg er glad det finnes mennesker som tror virkelig at man kan forandre seg. For jeg er sammen med ett levende eksempel på dette.
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 .....dessuten er det ganske bra for sexlivet at han har vært badboy....:D
Gjest Bayliner Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Hei Jeg er sikkert den som kommer til å være mest negativ her inne, men misforstå meg rett. Hvorfor var han så "ærlig" fra første stund? Kanskje fordi at å "skubbe ekssamboeren overende" var egentlig "å slå henne hver dag"? Er du 100% sikker på at han snakker sant, sånn egentlig? Stjele penger er ikke det alvorligste, for forholdet deres. En økonomisk situasjon er lettere for deg å ha kontroll på. Det er verre om han begynner å slå deg. Vet for et faktum, egen erfaring, at den søteste og snilleste i verden kan bli et udyr etter 4!!! år. Da først viste han sin sanne side, og det var bare i siste liten at jeg kom meg ut av det. Det er sikkert en naturlig årsak til at jeg er så skeptisk som jeg er. Kan du stole på han 100%, at det er INGENTING som får deg til å heve det ene øyenbrynet, så er det jo bare å driiiiite i alle andre å sats på han.
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Jeg glemte vel forsåvidt å nevne at jeg har pratet med broren til ekssamboeren hennes ved en tilfeldighet på en venners venner fest. Broren karakteriserte kjæresten min som en skikkelig kar som hadde mistet besinnelsen under voldsomt press i en vanskelig situasjon. Jeg har også lest dommen som ble felt, og i forklaringen til eks samboeren går hun faktisk i kraftig forsvar av han, og sier at det var ett engangstilfelle. Det skal tillegges saken at min kjæreste selv meldte seg til politiet etter han dyttet henne. Hun ønsket ikke å anmelde saken, men politiet valgte å starte etterforsking av "allmenpreventive hensyn" som det så fint heter. Likedan i tyverisaken var det han selv som fortalte arbeidsgiver om tyveriet og betalte tilbake pengene mens saken ble etterforsket. Så, egentlig har jeg ikke så veldig dårlig følelse..
B.A. Skrevet 17. juli 2008 #12 Skrevet 17. juli 2008 Det er flere mennesker som har sonet en straff og som aldri begår kriminelle handlinger senere i livet. Man skal ikke dømme alle for hva noen har gjort. Synses han høres ut som en flott fyr jeg, og kjempebra at du ikke bryr deg om bygdesnakket.
Gjest glamourgirl Skrevet 17. juli 2008 #13 Skrevet 17. juli 2008 Vet du, da virker du gjennomtenkt, du har satt deg inn i situasjonen, uten å "snoke" for mye. Men nok til at du vet det du trenger å vite. Jeg syns du skal satse. Bygde og småbysnakk er det verste som finnes, håper dere begge to klarer å heve dere over det, og lykke til!
LilleBille Skrevet 17. juli 2008 #14 Skrevet 17. juli 2008 Noen kan forandre seg - og lære av feilene sine, og det høres ut som om du har fått sjekket litt. Selv reagerer jeg riktignok på bagateliseringen av det han ble dømt for "Han skal visstnok ha stjålet noen penger fra sin tidligere arbeidsgiver, snakk om 10 000 eller noe, og han skal ha skubbet sin ekssamboer overende under en krangel." - når han ble dømt til ubetinget fengsel er vel sannsynligheten relativt stor for at det ikke var noen bagatell. Men har du ingen dårlig følelse etter å ha forhørt deg litt - og det virker som han har lært - er det da ingen grunn til at du ikke skal satse.
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 17. juli 2008 #15 Skrevet 17. juli 2008 Det er ikke meningen å bagatallisere noe av det han har gjort. Det gjør han ikke selv heller. Grunnen til at det ble ubetinget fengsel var at pengene han stjal var noen han var satt til å forvalte, som egentlig tilhørte en kunde. Derfor ble det sett på som ekstra grovt at han misbrukte tilliten til en kunde, som igjen kunne føre til dårlig rykte for firmaet. Det skal sies at saken ikke var sammenslått, så det var to dommer. 14 dager ubetinget for simpelt tyveri og 2500 i forelegg for legemsfornærmelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå