Gå til innhold

Trenger tips til filmer...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Trenger tips til filmer, som sagt. Skal kjøpe meg noen nye dvd-er, og trenger tips til både morsomme, tankevekkende og triste filmer. På forhånd takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En film som er både trist, morsom og tankevekkende er La Vita e Bella.

Skrevet

- American History X

- Blow

- I Am Sam

Tankevekkende, utrolige filmer <3

Skrevet

Candy, er en veldig fin, men trist film. Og en utrolig bra Heath Ledger i en av hovedrollene. Anbefales!

Skrevet

Pans labyrint er en av mine yndlingsfilmer. Den er utrolig trist, men samtidig blir jeg alltid glad av å se den. Perfekt for trege søndager når regnet øser ned.

Gjest Raptuza
Skrevet

Finding Neverland er litt trist.

Gjest Fëawen
Skrevet

Reign over me, med Adam Sandler.

Kjempe fin!

Skrevet (endret)

Jeg ser på en del filmer, så det er vanskelig å huske alle gode jeg har sett i andre steder, men basert på det jeg selv har hjemme og det jeg har sett på kino i det siste, her er kanskje noen anbefalinger (en del da ganske 'mainstream', men skal skrive ned likevel):

Jeg så noen nevnte Pans Labyrint - jeg syntes også den var helt utrolig. Fikk meg til å ønske mer magi i hverdagen.

De andres liv - Øst-Tysklands siste timer, utrolig bra måte å vise 'Systemet', jeg gråtet som aldri før i kino - berørende, men ikke på en 'billig' måte.

Alle Almodovar sin filmer - alltid utrolig gode karaterer som viser livet fra den andre siden også. Har ikke sett alle, men en god del og alle har vært veldig gode.

The Last King of Scotland - bra skuespill, ganske hollywood historie, men Whittaker var bare helt fantastisk som Amin.

Nobody Knows - en av mine favorittfilmer gjennom tidene, ung japansk gutt som prøver å ta vare på søskene sine. Bra spilt, og bra filmet. En film som stikker dypt.

Tsotsi - gatebarn i Sør-Afrika, tematikk er interessant i seg selv.

Into the Wild - utrolig bra fortalt historie om å finne seg selv, basert på en sann historie.

Eastern Promises - en av de bedre mafia-filmene jeg har sett. Ikke pretensiøst og bra spilt. Også om hva skal 'vanlige' mennesker gjøre da man kommer i kontakt med 'den verden'.

A History of Violence - Igjen Cronenberg og Mortensen sammen, og leverer den gangen også. Det er ganske mye spennende i filmen, men den funker på ganske mange nivåer.

Children of Men - det er ikke ofte sci-fi funker for meg på Den måten (dvs vekke så mange tanker), men det gjorde det, fikk meg til å tenke om Huxley og Orwell

Blood Diamond - diamantbusiness, hollywood, men bra nok for å få en til å tenke litt ;)

The Constant Gardner - kjærlighetshistorie, men ellers en thriller (?) om legemidlerindustri. Fikk meg til å føle meg litt rart i et apotek.

La Haine - en veldig realistisk historie om gangene i Paris. Tøff og bra.

La Pianiste - ganske skrudd film, men utrolig fengende. Fantastisk bra av Huppert!

The Fountain - helt utrolig kunstverk - og ingen datagrafikk brukt!

/ed: leif

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)

50 first dates! fantastisk kan se filmen 1000 ganger :)

Den er med Adam Sandler og Drew Barrymoore

Endret av Lise_
Skrevet

Hvis du mot formodning ikke har sett "Forrest Gump" enda, så anbefaler jeg den på det sterkeste.

Skrevet (endret)

Utrolig mange gode forslag allerede, men her er enda flere;

Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain - nydeligste filmen jeg har sett.

K-Pax - Flott film, med en fantastisk overbevisende Kevin Spacey.

Paris Je T'aime - En samling kortfilmer om kjærlighet i Paris.

Snow Cake - Utrolig rørende og fin film med bl.a. Alan Rickman.

Hard Candy - Knalltøffe Ellen Page. :D

Everything is Illuminated - Både trist, morsom og aldeles nydelig.

The Prestige - Spennende, lur og fascinerende. Kjempeskuespillere!

Stardust - Morsom, sjarmerende, romantisk og spennede! En solstråle av en film.

Endret av Bloodless
Skrevet

Smala Sussie liker jeg. Crazy, morsom og bra.

Skrevet

Forrest Gump, har jo også blitt nevnt - og det er en film alle må innrømme er sykt bra. Det samme gjelder Den Grønne Mil.

Skrevet (endret)

Å ja - selv om de fleste synes at Johnny Depp ble morsom i de piratefilmene, synes jeg at en av hans mest morsomme roller var i Fear and Loathing in Las Vegas. Jeg har lest også boken, og hvordan han tolker karakteret er jo helt vanvittig. Boken er da av Hunter S. Thompson, det er mye dop og mye vanvidd, men det er akkurat sånn jeg forestiller meg de 70-talls hippiene :ler:

Kanskje noen andre Depp-filmer også? Som The Libertine, Finding Neverland, Donnie Brasco, Dead Man, Edward Scissorhands, What's Eating Gilbert Grape (også fantastisk rolle av Di Caprio!) eller Benny and Joon?

(hmh, jeg tenker ofte at det å like Depp er litt for 'trendy', men etter å ha sjekket listen av hans filmer, han har egentlig laget mange filmer jeg har likt)

ah, Match Point av Woody Allen var også ganske spennende og bra.

Og husket en komedi jeg likte: Sideways - en utrolig hyggelig film. Morsom, livlig, og berørende, men med god humor hele veien.

En god komedi til: Little Miss Sunshine - også varm og snill og morsom, uten å bli for teit :)

Endret av mrs_bond
Skrevet (endret)

The Remains of the Day - En vakker skildring om livet til butleren Mr. Stevens, Primært er dette en historie om anger, om absolutt hengivenhet og tro på en mann som gjør dramatiske feil i sitt liv. På grunn av sin totale profesjonalitet, hindres han i å følge sitt hjerte og dermed gi seg hen til en kvinne han elsker. En trist og flott film.

What's Up, Doc? - Herlig humor til å le seg skakk av.

Roman Holiday - Nydelig film med Audrey Hepburn (hennes første Hollywood-film, som hun forøvrig fikk en Oscar for). Litt trist og vemodig er den også.

Wit - Fantastisk film med Emma Thompson som kreftpasient. Rørende og skarp. Ingen kjære mor, men realistisk.

Shadowlands - En fantastisk fin film. Les min anmeldelse her.

House of Cards-trilogien - en fantastisk trilogi som består av de tre filmene House of Cards, To Play the King og Final Cut. Anbefales på det sterkeste til de som er glad i politikk eller som ønsker å få et innblikk i hvordan man kan jobbe seg fram til viktige maktposisjoner i samfunnet. Nesten en skremmende skildring, illustrert av den grådige Ian Richardson.

The Color Purple

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...