Gå til innhold

Haster: Trenger hjelp til å finne riktig lader/adapter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har en Fujitsu Simens bærbar pc. Nå sliter jeg veldig med å lade opp pc`n. Det er dårlig kontakt i ledninger like før den går inn i pc`n. Ledningen har vært i bruk i snart 2 år og har vært utsatt for mye slitasje akkurat på det punktet. Jeg trenger ny ledning (og det raskt), men er redd for å kjøpe feil. Under har jeg skrevet opp en del av informasjonen som står på "boksen" som sitter på ledningen.

model: PA-1650-01

input:100-240v~ 1.6A 50-60Hz

output: 20v ---3.25A

Kan noen være snille å hjelpe meg? Jeg kan selvfølgelig gå innom Elkjøp i morgen, men tviler på at de har noe slikt på lager. Dessuten er gjerne slike ting billigere å kjøpe på nettet.

Endret av Alison
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet denne, men er usikker på om det er riktig. Utseendemessig ser den grei ut, men det er vel ikke bare det som teller.

Skrevet
model: PA-1650-01

input:100-240v~ 1.6A 50-60Hz

output: 20v ---3.25A

Det som står som input er hva den forventer å få fra veggen. Hos oss leverer alle vanlige kontakter 230V~ 50Hz, altså innenfor rammene 100-240V~ og 50-60Hz. Mao. ikke noe å bry seg om.

Det som gjelder for deg er å finne en som leverer 20V= (skulle vært én heltrukket linje med en stiplet linje over eller under, under ingen omstendighet skal der stå ~) og minimum 3.25A. 20V skal du ha nokså nøyaktig (mer enn 10% avvik er ikke gøy), 3.25A er et minimum, om du finner en på 3.5, 4 eller enda mer er det helt greit. Kanskje står det oppgitt W istedenfor A, da er regelen at W er lik V*A, så en 20V 3.25A kan også merkes 20V 65W.

Den du har funnet ser ut til å passe ganske greit, såfremt den fysiske kontakten stemmer. Når butikken opplyser at den kan erstatte PA-1650-01 velger hvertfall jeg å tro at kontakten stemmer.

Skrevet

Tusen takk for flott svar. Da tror jeg at jeg tar sjangsen på å bestille den jeg linket til. Kontakten stemmer også overens med den jeg har nå.

Skrevet (endret)

Komplett har endel Fujitsu Siemens-ladere, står hvilken PC-modell som hører til.

Endret av Kick
Gjest Gjest
Skrevet

Herregud! Få tak i noen som kan lodde sammen ledningen, så slipper du unna med utgifter til litt loddetinn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...