Gå til innhold

Hva gjør jeg når jeg vil stoppe betaling av studielån p.g.a jeg skal studere?

Anbefalte innlegg

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Jeg er ikke sikker på hvordan dette funker.. Jeg har allerede betalt 2-3 terminer av studielånet, men nå skal jeg gå på skole et år igjen og da kan jeg ikke betale på lånet. Er det riktig at jeg kan søke om utsettelse med rentestopp til jeg er ferdig med skolen? Jeg fikk nemlig opp denne beskjeden på mine sider hos lånekassen da jeg prøvde å søke om betalingsutsette:

Du har tidligere innbetalt nok til å dekke gjeldende termin helt eller delvis. Har du ikke betalt hele terminbeløpet, vil det lille beløpet som gjenstår bli lagt til ved neste forfall. Det er derfor ikke nødvendig å søke om betalingsutsettelse nå.

Men dette var også uten rentefritak da..

Hvordan går jeg fram eller hvordan funker dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du få støtte fra lånekassa mens du studerer? For da trenger du ikke gjøre noe som helst, rentene fryser når du søker om lån/stipend.

Gjest Stearinpikken
Skrevet

Jeg får penger fra lånekassen mens jeg studerer ja.. Så da er alt i orden? Jeg har jo søkt og sånn :)

Skrevet

Da er alt i orden, da stopper de rentene og alt :)

Skrevet

kan være lurt å ta en telefon til de uansett. forklare situasjonen bare. du skal ikke ha betalingsutsettelse, du skal bare fryse hele greia!

gjorde det samme i fjor, men da bare søkte jeg også ble det litt tull. så greit å bare ringe til de og forklare!

Skrevet

Hvis du mot formodning ikke skal få støtte likevel, må du sende dem et brev på slutten av utdannelsen din med kopi av vitnemål eller karakterer, så trekker de rentene tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...