Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest innompåbesøk
Skrevet

Vi har et digitalkamera (Canon) som vi har vært veldig fornøyde med. Men når vi nå skal ta bilder utendørs, så kommer det opp en blyant i displayet og bildene blir helt lyse og ubrukelige. Hva har skjedd?? Tror ikke jeg har gjort om noen innstillinger - det må ha vært uten å vite det i hvert fall. Bildene jeg tar inne blir helt fine. Noen som har peiling på hva jeg kan gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her gjetter jeg på at det ikke er bilde av en blyant, men et stearinlys. Dette betyr at kameraet er innstilt for å ta bilder innendørs under lav belysning, slik at det har lukkeren på kameraet åpent litt lenger enn det normalt ville ha hatt den (slik at den tar inn mer lys). Når du da prøver å ta bilde utendørs i denne moden er det mye lysere enn innendørs i lav belysning (for en overaskelse! :) ) Da tar kameraet inn mye mer lys en den egentlig burde, slik at bildet blir veldig lyst, slik du beskriver.

Det du da må finne ut er hvordan du skrur av / bytter denne moden. (Kan eventuelt gi oss modellen på kameraet her på forumet, slik at vi kan finne det for deg hvis du er for lat til å finne selv, eller er (som jeg nevnte familien min er i en tidligere tråd) "technically challenged" :P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...