Gå til innhold

Hva er god kommunikasjon?

Gjest Gjest_sanne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sanne_*

Jeg lurer kort og godt på hva dere legger i det? Snakke sammens om følelser og tanker er greit, men det må vel være mer enn det? :)

Hva er god kommunikasjon for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At man ikke snakker forbi hverandre. At man ikke misforstår hva den andre har sagt, men lytter ordentlig og utrykker seg på en klar måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan prøve meg litt!

God kommunikasjon for meg er:

Ærlighet. At jeg føler jeg kan si alt til denne personen.

Respekt er viktig og at en virkelig hører på hverandre og respekterer det den andre mener...Tar det på alvor. ha god tid..

kroppsspråk, toneleie og ansiktsuttrykk....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

At jeg kan si noe til kjæresten min, og at han vil bruke tid til å tenke over dette istedet for å la det gå rett ut andre øret.

At han forsøker å skjønne hva jeg mener, og dersom han ikke skjønner, spørre.

Villig til å prate om probblemer til de er oppløst, eller til vi har funnet en løsning.

Ikke gjemme ting under teppet, men ta opp temaer som er vanskelige.

Og vice versa, selvfølgelig!

Å kunne prate piss med hverandre og le og skratte og og kunne spøke uten at den andre tar seg nær av det, for h*n skjønner at det bare er en spøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I et forhold er god kommunikasjon å kunne snakke sammen også når det er vanskelig ting som skal tas opp. Å være villig til å lytte til den andre parten, og å være villig til å samtale (altså at begge parter får slippe til).

God kommunikasjon er å vise åpenhet i kommunikasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Å høyre etter ein god start, og å faktisk seie det som det er, ikkje sensurere dei eigentlege årsakane til konfliktar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Maggie-

God kommunikasjon for meg går på ting som empati, konsentrasjon (du er med i samtalen, og tenker ikke på hva du skal spise til middag), prøver å forstå - og noe av det viktigste; å være direkte og ærlig. Det er viktig for meg, i alle fall. Jeg kan ikke fordra samtaler hvor man går rundt grøten med masse hinting.

Spesielt viktig er det siste punktet når det gjelder et forhold, synes jeg. Å først selv finne ut den egentlige grunnen til at man er forbanna, og deretter klare å kommunisere denne grunnen på en klar og tydelig måte uten å "forgylde" det for å være grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

For meg er det å svare på spørsmål som blir stilt klart og tydelig. Og gjerne også gi motsvar også til det helt ubetydelige så man skjønner at det er fanget opp....og at man tenker over konsevensene av - spesielt de alvorlige forslagene man kommer med - på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...