Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Andy_*
Skrevet

Hei!

Jeg sitter å tenker ut en hva-som-skal bli, romantisk kveld med jenta mi.

Vil gjøre noe spesielt for henne, siden vi nettop er blitt sammen. Har ikke akkurat gjort noe veldig spesielt siden vi ble sammen, så jeg vil gjerne overraske henne med en fin kveld.

Har noe i tankene, men vil gjerne høre meninger / få råd eller tips.

Det jeg har planlagt til nå, er å kjøpe en fin presang, som et smykke eller lignende. (Er litt usikker på hva som er mest likt av øredobber, smykker, armbånd osv. Noen råd der?)

Begynner det hele med å lage mat sammen, har bare kommet fram til Taco til nå. Føler det blir litt feil, trenger noen mat råd! hehe.

Etter det, se en film (romantisk komedie vel å merke). Deretter gi gaven til henne, å bare la resten av kvelden utvikle seg selv.

Tenkte også jeg skulle ha en liten lapp med presangen der det står noe fint eller noe i den låten.

Så, det er det jeg har i tankene til nå. Hun er 16 år forresten. Jeg er 18, så om jeg skulle hatt vin til middagen, blir et spørsmål. Hun liker vin, men er liksom ikke helt sikker på om det er fest-vin eller generelt hun liker det, visst du skjønner hva jeg mener.

Om noen av dere kanskje har noen tips, råd eller meninger om denne kvelden, så vil jeg gjerne høre om det =)

Føler jeg mangler noe enda skjønner du.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En romantisk kveld hørtes koselig ut- men først en skjennepreken:

Du har ikke lov til å sjenke henne vin! Som du skriver er hun 16!

Gjest Gjest_Andy_*
Skrevet

oi fader. Så langt tenkte jeg! Da er vel saken avgjort =P Vil ikkje ha sinte svigers på nakken.

Skrevet

Matråd; spør henne hva favorittmaten hennes er ;)

Skrevet

Så koselig. :)

- Ikke servér vin, men noe annet godt (alkoholfritt) å drikke.

- Vær litt forsiktig med å kjøpe dyre smykker etc., det kan bli litt mye når dere nettopp er blitt sammen. Men en liten symbolsk gave er fint, f.eks konfekt eller noe du vet hun liker.

- Ha gjerne et kort, men ikke ta i for mye der heller, ikke la det bli for klissete skriving. (Må legge til at jeg ikke hva hun liker da, men jeg ville fått litt hetta da i alle fall, spesielt hvis jeg var 16 år)

- Taco er ikke det mest romantiske jeg kunne tenkt meg, men alle er jo forskjellige. Det viktige er jo at det er mat dere begge liker.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! =)

Takk for alle råd og tips også.

Vertfall Milly's. Blir fort litt usikker når du sier "kanskje ikke smykker og lignende", for er litt lite kreativ på akkurat det området. Men får høre med veninder av henne (om det er lurt?) om hun kanskje liker sånt uansett, eller noe annet kanskje.

Ja tenkte det kunne bli litt for mye med lapp og slikt, vil ikke skremme henne med noe :P hehe

Vel, vet hun ikke er så kresen på hva hun eter og drikker, men allikvel vil jeg ikke akkurat diske opp med nudler og vatn.

Takker! =)

Skrevet

Da foreslår jeg:

- Sjokolade som gave (hvem liker ikke det)

- Ikke kort

- God middag

- Stearinlys

...basert på hva jeg ville likt på et så tidlig stadium.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg elsket å få kort/noe skriftlig fra kjæresten min da jeg var på den alderen. Det finnes ikke noe mer personlig/koselig å få enn en liten hilsen. Det trenger ikke være så veldig klisstete, men kanskje noe sånt som hvor fint dere har det sammen og hvor mye du setter pris på henne.

Jeg tror den greia med at kvinner elsker smykker er en smule overdrevent. Smykker er bra det, for all del, men det er ikke noe de fleste av oss vil gå over lik for, så kjøp gjerne noe annet. Det trenger ikke være noe dyre greier.

Lag taco. Taco er jo kjempegodt! Eller hva med en biffmiddag? Kylling? Eller hva med å lage hjemmelaget pizza sammen? Det er koselig.

Skrevet

God mat er fint, men det finnes andre måter å gjøre det på enn å invitere til den tradisjonelle middagen:

- pakk en sekk med termos og sitteunderlag og mat som kan stekes på spidd (små kjøttbiter, grønnsaksbiter, å lage pannekakerøre på forhånd og steke i stekepanne over bålet er alltid en suksess, marshmallows er genialt som dessert...) og ta henne med ut til sjøen eller lignende, tenn bål, stek alt som kan stekes på spidd og drikk kakao fra termosen, og se på flammene mens det gradvis blir mørkere. Gå tur først, og prat og le masse sammen.

- legg noen sekker med bra piknikmat (gode oster, gode spekepølser, baguette og litt frukt) på et fint sted, og ta henne med dit og overrask henne med piknik. Vil du være veldig avansert, kan du lage lapper til henne - en lapp gir du henne hjemme, det som står på den fører henne til neste lapp som du har gjemt, og så neste og neste osv. til hun finner sekkene med maten).

- jeg tror faktisk heller jeg ville hatt et kort enn et smykke, jeg... Alle kan kjøpe et hvilket som helst smykke, men et kort som er ærlig skrevet, blir så mye mer personlig.

- du bør ikke skjenke henne alkohol, nei... Ikke bli den kjæresten som presser henne ut i det, vis henne at du er glad i henne uansett! Drikker hun på fest skal det være hennes valg, ikke ditt.

- hvis du vil gi gave likevel, velg noe helt enkelt som ikke er for dyrt, så jenta ikke blir vettskremt :fnise: Dessuten er det lettere å like noe som er enkelt og rent i designet enn noe veldig spesielt - det er mye vanskeligere å treffe smaken hennes da. Hva slags gave du skal gi, er vanskelig å si - er hun en øredobbjente, som bruker mye øredobber? Elsker hun armbåndene sine? Eller har hun et smykke til enhver anledning? Kanskje bruker hun ikke særlig mye smykker heller, og da er det i hvert fall en fordel med noe enkelt.

Lykke til med kvelden - og husk, det er du som må gjøre den slik du tror blir fint, for det er det som kommer fra deg som hun skal sette pris på!

• 5 år senere...
Gjest Lovemaker
Skrevet

Jeg og en jente jeg liker godt hadde en kjempe fin kveld her hin dagen.

Vi lagde mat sammen, dempet belysning, film og kos.

Jenter elsker at du husker små detaljer, gjerne hva de liker av mat, snop, eller om det er noe annet spessielt med henne. Lag det til etter hennes ønsker, etter hva hun har fortalt om gjennom og hun blir nok kjempe fornøyd.

Skrevet

Jeg og en jente jeg liker godt hadde en kjempe fin kveld her hin dagen.

Vi lagde mat sammen, dempet belysning, film og kos.

Jenter elsker at du husker små detaljer, gjerne hva de liker av mat, snop, eller om det er noe annet spessielt med henne. Lag det til etter hennes ønsker, etter hva hun har fortalt om gjennom og hun blir nok kjempe fornøyd.

Det er fem år siden. Forhåpentligvis er de gift nå! :-p

Anonymous poster hash: fb16a...3c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...