Solstrålen Skrevet 26. mai 2003 #1 Skrevet 26. mai 2003 Jeg vet at dette har vært debatert 1000-ganger før, men jeg spør likegodt en gang til, da det er litt spesielt! Fikk vite i går at svigers har leid inn en trompetist til vielsen.. Hadde ikke tenkt å si noe til oss før han bare begynte å spille når dørene gikk opp.. synes det var litt frekt, jeg da... Men.. Organisten og han trompetisten hadde sagt at de måtte for all del passe på så vi ikke valgte mendelssohn for den var stygg på trompet.. Og vi har jo bestemt oss for mendelssohn.. Er det noen som har forslag på flotte inn og utgangsmarsjer som spilles på trompet????
Gjest hallingbrud Skrevet 26. mai 2003 #2 Skrevet 26. mai 2003 Først av alt må jeg bare si at det var kjempe-frekt av svigermoren din! Det er hyggelig å komme med forslag, men ingen ting bør bestemmes over hode på brudeparet! Men når du nå først skal ha trompetist, så hør på Trumpet voluntary! Den høres kjempefin ut på trompet.
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #3 Skrevet 26. mai 2003 Men når du nå først skal ha trompetist' date=' så hør på Trumpet voluntary! Den høres kjempefin ut på trompet.[/quote'] Det er fordi den er skrevet til trompet det!
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #4 Skrevet 26. mai 2003 Hva med den som ble spilt da Märtha og Ari gikk til Stiftsgården (av Brazz Brothers?) den synes jeg er dødskul
Solstrålen Skrevet 26. mai 2003 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2003 hva het den da? Skal ha møte med organisten neste uke.. Jeg vil ha mendelssohn MEN, svigers har talt.. Den er uaktuell... Tanken var jo god, men...... (de har og sagt at de har flere "sånne" overraskelser på lur.. Can't wait!*)
hallingbrud Skrevet 26. mai 2003 #6 Skrevet 26. mai 2003 Jeg tror det er bruremarsjen til Jan Magne Førde du mener. Den er kjempefin, men da bør man vel ha flere musikere med? Blir ikke den litt rar for bare trompet og orgel?
brudjuni Skrevet 26. mai 2003 #7 Skrevet 26. mai 2003 hva het den da? Skal ha møte med organisten neste uke.. quote] Den av Brazz Brothers heter "Bruremarsj" av Jan Magne Førde. Har lyst til å bruke den i vårt bryllup, men har ennå ikke funnet noen trompetist (de vi kjenner er delaktige i bryllupet med andre oppgaver allerede)
Grooo Skrevet 26. mai 2003 #8 Skrevet 26. mai 2003 Fikk vite i går at svigers har leid inn en trompetist til vielsen.. Hadde ikke tenkt å si noe til oss før han bare begynte å spille når dørene gikk opp.. synes det var litt frekt' date=' jeg da... Men..[/quote'] På en måte kan jeg forstå at du synes dette kan virke litt frekt, men jeg lover det at jeg er 100% sikker på at de mente dette som en stor og flott overraskelse. Dere betyr jo helt sikkert masse for dem, og de ville finne på noe "ekstra" til den store dagen dere. Glede dere med en STOR overraskelse.. Håper dere finner ut av dette på en grei måte!
hallingbrud Skrevet 26. mai 2003 #9 Skrevet 26. mai 2003 Hva med å kontakte et brassband? Her kan du finne en oversikt over de brassbandene som finnes i Norge: http://www.musikkorps.no Lurer du på hvor flinke de er, så kan du jo se på om de spiller i NM i Bergen, hvilken divisjon de spiller i ol.
Christinamor Skrevet 26. mai 2003 #10 Skrevet 26. mai 2003 Syns du er heldig jeg..... Hadde blitt superoverrasket dersom JEG hadde fått dette, men nå er jeg allerede gift, og egentlig ikke helt fornøyd med den marsjen vi tok inn. Vurderte Mendelsohn, men endte opp med Nordraaks Purpose - og den er laaang! Vurderte også å leie inn en trompetist, men valgte å ikke prioritere det - noe jeg skulle ønske jeg hadde gjort.... Det finnes MYE vakkert og flott for orgel og trompet, hør innom en musikkforretning, eller surf her på nettet... Christina
Green Skrevet 26. mai 2003 #11 Skrevet 26. mai 2003 Der er mykje å velge i. Der er mange trumpet voluntaries faktisk. Nokre forslag: * Prince of Denmarks march av Jeremiah Clarke * Ouverture fra Wate Music av G.F Handel :D den er kjempefin! * Trumpet Voluntary av Purcell Men det bør vere ein FLINK trompetist for at det skal verte fint :blunke: Eg vil heller ikkje anbefale Mendelsohn på trompet altså. Eigentleg vil eg ikkje anbefale den bruremarsjen i det heile tatt :o Ellers kan eg anbefale eit notehefte som heiter Wedding music, trur det er på Oxford forlag. Der er masse bruremarsjar for orgel.
Maxine Grey Skrevet 26. mai 2003 #12 Skrevet 26. mai 2003 Her er det litt av hvert du kan høre på: http://www.kollandsrud.tk/
Gjest Snart gift.. Skrevet 26. mai 2003 #13 Skrevet 26. mai 2003 Hehe... Du får trompet i gave av svigers, jeg får gressgrønne lys på bordet.... :-) Dersom du går inn på www.roeyken.kiker.net finner du en del marsjer på lydfiler - der er også J. Clarke med trompetmarsjen - den er kjempefin synes jeg.
Ingeborg Skrevet 26. mai 2003 #14 Skrevet 26. mai 2003 Hva med å kontakte et brassband? Her kan du finne en oversikt over de brassbandene som finnes i Norge: http://www.musikkorps.no Lurer du på hvor flinke de er, så kan du jo se på om de spiller i NM i Bergen, hvilken divisjon de spiller i ol. Eller et janitsjarkorps. Det går like bra, i hvert fall hvis det er Førdes "Bruremarsj" det er snakk om. Annet godt forslag med trompet og orgel er "Bruremarsj fra Øre", den kan de fleste organister. Den skal vi ha i vårt bryllup! Hilsen Ingeborg (korpsmusiker selv)
Gjest sunshine-t Skrevet 26. mai 2003 #15 Skrevet 26. mai 2003 jeg vet hun gjør det i beste mening, men jeg fatter ikke at hun ikke kan ta et hint snart asså! hun er jo stokk dum.. men nå er det heldigvis ikke jeg som får henne til svigermor..hehehe!!! lykke til!!! men uansett, si at dere vil ha rede på overraskelsene uansett om det ikke blir noe overraskelse,. tillfelle dere har planlagt no liknende.. pst!!! logg deg på msn nå!
hegehi Skrevet 27. mai 2003 #16 Skrevet 27. mai 2003 Skjønner godt at du blir stresset av folk som tar beslutninger på dine vegne, som du kanskje ikke er enig i. Hadde blitt utrolig sur på svigermor om hun hadde gjort noe slikt! Forsåvidt på alle som hadde funnet på noe slikt! Men samtidig må jeg si at jeg misunner deg at du får en solist! Vi hadde Trumpet Voluntary av Purcell som utgangsmarsj, og skulle ha med trompet-solist. Men han fikk hjerteproblemer 1 uke før bryllupet, og vi fikk ikke tak i noen andre. Uansett, det er en nydelig sang, og når du først har fått en solist opp i hendene, så utnytt det fullt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå