Gå til innhold

Er det biller i Bulgaria?

Anbefalte innlegg

Gjest Nøffenøff
Skrevet

Sitter og ser på sydenturer, og ettersom vi har vært trege til å bestille er utvalget veldig magert, (for å si det mildt). Jeg har funnet et flott hotell i Sozopol på Burgaskysten i Bulgaria, men ble litt blek da jeg leste følgende:

"I slutten av juni til i begynnelsen av august kan det forkomme biller i store mengder. Disse er helt ufarlige men kan virke sjenerende."

Æsj!! Har noen vært i området i den tidsperioden, som kan fortelle hvordan det arter seg? Kryr det av dem overalt? På stranda? Ved bassenget? Kommer de seg inn på hotellrommet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært der, men siden det opplyses såpass kraftig om dette i katalogen, vil jeg tro at de er rimelig sjenerende... Man opplyser neppe om dette hvis det kun er noen få det er snakk om - skulle man tro.

Gjest Gjest
Skrevet

Når en reiseoperatør opplyser om dette må problemet antas å være stort. Noen som har bilder av disse billene?

Skrevet

Har vært ved Svartehavskysten i Bulgaria i nevnte tidsrom tre ganger og aldri sett noe til disse billene. Vil tro det kan dreie seg og svermer a la gresshoppesvermer som kan komme. Men som nevnt, helt ufarlig.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Så ingen biller i bulgaria når jeg var i sunny beach i for fjor

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var i Albena i slutten av juli i 1998 og opplevde store mengder av tigerbiller. De er små og ufarlige, men oppleves som svært ubehagelige. De tiltrekkes av lys, anbefaler å slukke alt lys på hotelrommet og badet før dere går ut om kvelden.

Vi ble fortalt at tigerbillene holder til på solsikkeåkrene og trekker inn mot bebyggelsen ved innhøsting.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi var i Bulgaria (Nessebar) i fjor i to uker. Tror jeg så to-tre biller på den tida, og ikke var de noe store heller. Så sjenerende var de ikke :)

Gjest Chrissy82
Skrevet

Ja, det er biller i bulgaria.. bodde der i noen måneder.. og hadde noen på rommet et par ganger.. de er sorte men forskjellige størrelse på dem..

Gjest gladlaks
Skrevet

Har vært i Bulgaria (sunny beach) to ganger på den tiden, og så ingen biller noen av gangene. Det som imidlertid burde vært opplyst om av reiseoperatørene er at en får dårlig mage når en er der. Alle jeg kjenner og jeg selv har vært dårlig i magen når jeg har vært der. Andre gangen hamstra jeg inn underberg og drakk det to ganger om dagen. Da forsvant magesyken. Men venninna mi som ikke klarte og drikke det (det er jo helt pyton!) var dårlig hele uka.

Skrevet

faren min bor der, i sofia. og ja det kan være biller der. men sånn er det jo i mange land som er nærme havet, varmere og ikke minst fattigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...