kitekatt Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hva er deres favoritt og hvorfor? Og hvordan hud har dere? På jakt etter ny Noen som forøvrig har prøvd Guinot sin ansiktsvask+ Bruker flere andre ting i merket, men kjenner ikke til vasken.
Gjest Cathena Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Den beste ansiktvasken jeg har prøvd, må være MD sin for normal hud, jeg vet ikke helt hvorfor, men det er noe med at jeg føler jeg blir veldig ren og klar i huden av den. Er en stund siden jeg har brukt den nå, for jeg har prøvd alt mulig ihåp om å bedre huden min. Jeg har normal\fet hud, med acner på hake og litt i kinn... Jeg tror jeg skal finne meg en ny rens jeg ògså, nå venter jeg på pakke fra LF med Dermalogica. Så da får jeg testet den. Jeg følger denne tråden!
Marikke Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Jeg hadde problemer med uren hud helt til jeg sluttet å bruke renseprodukter. (Alderen har kanskje også noe å si..) Jeg inbiller meg at jeg plaget huden med alle rensegreiene. Så nå bruker jeg bare sminkefjerner før jeg hopper i dusjen, og ansiktet får en blanding av sjampo og dusjsåpe. Og så bruker jeg Nivea Q10 fuktighetskrem. That's it.
Gjest Lacuna Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Spør meg om en måned, så får du sikkert et annet svar. Men jeg er i hvertfall veldig glad i MAC Cleanse-Off oil, og innimellom Shiseido Benefiance renseskum. Jeg har tørr hud.
Søtpotita Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Eg har testa ein frå Guinot, men eg syns den var litt uttørkande. Har vore veldig nøgd med både Dior og min store favoritt; Dermalogica Special Cleansing Gel
Jean Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Syror är det bästa man kan bruka på sin hy därför att: 1. En syrarengöring kan tränga ned i dermis, där allating sker som har med det översta hudlagret att göra. 2. Syran ger rätt pH-värde i huden och öppnar upp. Detta är nödvändigt, speciellt för den med problemhy av olika slag och som brukar medicinska preparat. 3. En Glykolsyreblandning med främst då Alphahydroxy, exfolierar huden mycket bra och man får på så vis en peeling av ytan. Ska brukas varje dag två ggr/dag. 4. Vid aknebenägen hy, ska en kombination av både Glykol- eller BHA /betahydroxy) brukas istället. Eller enbart en rengöring med BHA, desa fungerar även mycket bra på läderartad rynkig hy. Så mitt svar blir givetvis att jag brukar syror alltid (gjort i 21 år nu). Ex på märken som har mycket kompetenta syrarengöringar är: -Mene & Moy -Jan Marini -Obagi (har för akne en blandning av både BPO och BHA) -DDF Har flera fina -Peter Thomas Roth, likaså -MD FORTE MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Jean Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 OOPs...GLÖMDE VIKTIGT! Syror ska icke brukas vid: -ROSACEA -Starkt känslig hud och några hudsjukdomar som ger eksem. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Bjørnemor Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Cleansing Gel til Dermologica... bruker jeg.. man blander den med litt vann å den er KJEMPE drøy...
Gjest Gl@mB@be Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 (endret) Cleansing Gel til Dermologica... bruker jeg.. man blander den med litt vann å den er KJEMPE drøy... Nettopp bestilt meg denne Husker jeg prøvde essential cleansing crem/milk/whatever for noen år siden, men følte ikke at jeg ble ordentlig ren. Men denne skal skumme og være fin, så gleder meg! Endret 16. juli 2008 av Gl@mB@be
Rexina Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Liker clinique og exuviance, men jeg tror egentlig også det at jeg irriterer huden litt med å rense, men KLARER ikke å slutte å rense huden, føler meg ikke ren uten. Men har den innbilningen av at hvis jge bare hadde lagt de bort for en stund, vil huden min bli helt bra:P
kitekatt Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. juli 2008 OOPs...GLÖMDE VIKTIGT! Syror ska icke brukas vid: -ROSACEA -Starkt känslig hud och några hudsjukdomar som ger eksem. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se hei, jeg bruker Glycolsyre fra MD Formulations. Den som før het Facial Lotion har og brukt vsaken med glycol derfra, men likte den ikke etter en stund. Var god i starten, dog...akkurat som om huden min går lei Har brukt Clinique...ikke veldig fornøyd, Decleor...helt grei, MD Formulations, Vichy, Clarins, Dermalogica osv... og en haug med billigere merker (nivea, l'oreal etc). men leter fortsatt etter favoritten
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 hei, jeg bruker Glycolsyre fra MD Formulations. Den som før het Facial Lotion har og brukt vsaken med glycol derfra, men likte den ikke etter en stund. Var god i starten, dog...akkurat som om huden min går lei Har brukt Clinique...ikke veldig fornøyd, Decleor...helt grei, MD Formulations, Vichy, Clarins, Dermalogica osv... og en haug med billigere merker (nivea, l'oreal etc). men leter fortsatt etter favoritten Kanskje du skifter hudpleieprodukter for ofte? Huden trenger gjerne enda lenger tid på å vende seg til produktet. I innkjøringsperioden kan det føles ut som om det går bedre og dårligere og tilslutt stabilisere seg.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #13 Skrevet 16. juli 2008 Er veldig glad i oljen til purelux. (Minner meg forresten på at jeg må huske å bestille ny når jeg får lønn.) Har hud som fort blir sår på kinnbenene, litt kviser og urenheter, og ellers ganske normal tror jeg. Ikke noe ekstremt i noen retning.
kitekatt Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. juli 2008 Kanskje du skifter hudpleieprodukter for ofte? Huden trenger gjerne enda lenger tid på å vende seg til produktet. I innkjøringsperioden kan det føles ut som om det går bedre og dårligere og tilslutt stabilisere seg. neida, jeg bruker opp hele før jeg kjøper ny, dvs at jeg bruker samme i minst 6 mnd
Gjest Lacuna Skrevet 17. juli 2008 #15 Skrevet 17. juli 2008 neida, jeg bruker opp hele før jeg kjøper ny, dvs at jeg bruker samme i minst 6 mnd Kanskje du til og med burde prøve å bruke den samme flere ganger på rad. Jeg vet at det er vanskelig, for jeg vingler selv og blir fort lei, men huden har neppe godt av all vinglingen.
Gjest *lucky* Skrevet 17. juli 2008 #16 Skrevet 17. juli 2008 Brightening cleanser fra DDF er utrolig god. Den selges på SN. Alle bortsett fra de med veldig sart hud burde prøve denne! Den inneholder syrer men kan ikke sammenlignes med rensen fra MD som jeg synes er elendig.
kitekatt Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #17 Skrevet 17. juli 2008 Kanskje du til og med burde prøve å bruke den samme flere ganger på rad. Jeg vet at det er vanskelig, for jeg vingler selv og blir fort lei, men huden har neppe godt av all vinglingen. Skjønner hva du mener Men ja jeg blir så fort lei...og egentlig funker alle greit på meg, men problemet er vel mest at jeg blir lei, ja Men Clinique sin liker jeg rett og slett ikke lukta på...og skulle jeg ha noe sminke på huden så tar den virkelig ikke det...selv ikke farget dagkrem. Ser det når jeg bruker Toner etterpå. Jeg bruker stortsett bare vask om morgenen (renser jo huden på kvelden) men det har hendt det har vært svinn der (fest o.l hehe). Vil gjerne ha en som renser GODT...
kitekatt Skrevet 17. juli 2008 Forfatter #18 Skrevet 17. juli 2008 Brightening cleanser fra DDF er utrolig god. Den selges på SN. Alle bortsett fra de med veldig sart hud burde prøve denne! Den inneholder syrer men kan ikke sammenlignes med rensen fra MD som jeg synes er elendig. Hva står DDF for? Og kan jeg bruke denne mens jeg bruker Glycolsyre fra MD formulations? For den bruker jeg i t-sonen hver kveld...
FangeLiv Skrevet 17. juli 2008 #19 Skrevet 17. juli 2008 Special cleansing gel fra Dermalogica her også. Føles veldig rent og bra etterpå. Og som andre påpeker er den kjempedrøy. Kjøpte en flaske i begynnelsen av mai ifjor, og trengte ny først for to uker siden!! Bruker to små posjoner i hånda morgen og kveld. Anbefales
Gjest Gjest_Girly_* Skrevet 17. juli 2008 #20 Skrevet 17. juli 2008 Har brukt Clinique, den er OK, men synes ikke den er verdt prisen. Den er ikke bedre enn de "vanlige" og billige fra Nivea, for eksempel. Jeg synes ikke ansiktvask er noe man må bruke mye penger på, så lenge det er "såpe"-vask du er ute etter, og ikke lotion-liknende rensemiddel. De er alle storsett like, og det blir svært uøkonomisk å betale mye for noe du bruker mye av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå