t-schnuppa Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hei! Skulle sende en sms på søndag. skrev, sendte og la fra meg tlf en stund.. Skulle sjekke om jeg hadde fått svar, men oppdage da et tegn oppi venstre hjørne. D vae d "sender melding" tegnet som alltid viser at d jobber for å sende den.. noen ganger står den en stund og meldingen blir mislykket. Jeg slo av telefonen, avbrøt sending og prøvde på nytt. samme skjedde da. Så jeg slettet den fra utboksen og ringte heller til moren min.. Får beskjed om at d hadde kræsjet på telefonen hennes og hun mottok hundrevis av meldinger fra meg!! Hjelp! Dagen etter kontakter jeg Chess.. 6242 meldinger ble sendt pga nettet el tlf hadde hengt seg opp!! Helt sykt.. Chess mener d ikke er deres problem, men datainnstillinger på telefonen!! Noen som har greie på dette som kan hjelpe meg med hva jeg skal gjøre? Hva har jeg krav på?? Takk på forhånd;)
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Ring forbrukerrådet og hør med det. Det kan da umulig være din feil om nettet til chess har hengt seg opp.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Ring forbrukerrådet og hør med det. Det kan da umulig være din feil om nettet til chess har hengt seg opp. og om telefonen har hengt seg opp, vil jeg tro det er produsentens ansvar å betale regningen - i hvert fall om telefonen er mindre enn 2 år gammel. Eller er det 5 år som gjelder for telefoner?
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Det der er litt ekkelt. Hva gjør man feks hvis telefonen klarer å koble seg på internett? Vanskelig å bevise at man ikke har gjort det selv. Glad jeg har kontantkort, så taper jeg vel ikke mer enn det jeg har på kortet om noe skjer i det minste
cornygirl Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Var det ikke en lignende sak som dette oppe i media for en liten stund siden? Mener at jeg leste noe om en dame som hadde mottatt veldig mange meldinger fra ei venninne... Noen andre som husker dette, eller har jeg bare drømt?
malicious Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Jeg hørte om et sånt tilfelle da vedkommende skulle sende medling hjem da hun var på ferie iutlandet. Noe feil hadde i allefall skjedd, sånn at den forsøkte å koble opp/sende i hytt og gevær hvor hun fikk rundt 10.000 kroner i regning fra.. var det netcom? hun måtte selvfølgelig ikke betale, så vidt jeg husker da..
Kaffeavtalen Skrevet 18. juli 2008 #7 Skrevet 18. juli 2008 Hvis alle meldingene er sendt til samme nummer så skal det vel ikke være noen tvil om at eieren av abonnementet ikke har gjort dette med vilje. Det er jo praktisk umulig å sende så mange meldinger på en gang til samme nr.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 Operatøren kan da ikke gjøre noe hvis det er noe galt med telefonen. I Chess sitt tilfelle så må jo de betale for trafikken i nettet til netcom. Om det derimot er abonnementet som ikke fungerer som det skal, så skal selvfølgelig operatøren kreditere fakturaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå