Gå til innhold

Fag for å bli revisor

Kaffeavtalen

Anbefalte innlegg

Jeg har en bachelortittel i økonomi og ledelse, og bygger nå på med nasjonale ekasmener i revisjonsfagene. Når jeg har bestått de nasjonale kravene er det da andre fag jeg må ha for å bli registrert revior? Jeg har spurt på hlyskolen, men jeg får forskjellige svar etter hvem jeg spør, så jeg blir litt forvirret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også bachelor i øk/ad, og holder på med bachelor i revisjon nå. Jeg må ta fagene skatterett, offentlig regnskap, årsregnskap, revisjon og regnskapsorganisasjon og systemer. Jeg har blitt fritatt i faget regnskapsteori pga en spesialisering innen årsregnskap tidligere.

Dette er BI-fag, og det kan være at den enkelte høyskole har andre navn på fagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ta fagene skatterett, offentlig regnskap, årsregnskap, revisjon og regnskapsorganisasjon og systemer. Jeg har blitt fritatt i faget regnskapsteori pga en spesialisering innen årsregnskap tidligere.

Skatterett,årsregnskap, revisjon og rettslære er nasjonale eksamener, og de må man ha minst C på for å få dem godkjent.

Offentlig regnskap,revisjon og regnskapsorganisasjon og systemer og regnskapsteori har jeg i min bachelor fra før. Regner med jeg får dem godkjent...*håper da virkelig det*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emner:

* Revisjon 20 stp

* Årsregnskap og god regnskapsskikk 15 stp

* Skatterett revisoreksamen 10 av 20 stp

* Regnskapsorganisasjon og -system 5 stp

* Regnskapsteori 5 stp

* Regnskap og budsjettering i offentlig sektor 5 stp

TRUR det er alle fagene du trenger

men dette er dersom du har 2 aar paa okonomi og administrasjon, du slipper kansje flere av disse fagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Skatterett,årsregnskap, revisjon og rettslære er nasjonale eksamener, og de må man ha minst C på for å få dem godkjent.

Du må ikke få C for å få godkjent bachelor-graden. Du får en bachelor bare du har bestått med E som minimum. Du kan også jobbe som revisormedarbeider med E i alle fag, men du kan ikke blir registrert revisor uten C i de nevnte fagene. Du må være registrert eller statsautorisert for å kunne signere en revisjonsberetning.

Men en annen sak er at man som revisor bør ha skjønt såpass i løpet av studiet at man klarer å få C eller bedre. Man bør ha såpass til karakterer for å få seg en god jobb også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke få C for å få godkjent bachelor-graden. Du får en bachelor bare du har bestått med E som minimum. Du kan også jobbe som revisormedarbeider med E i alle fag, men du kan ikke blir registrert revisor uten C i de nevnte fagene. Du må være registrert eller statsautorisert for å kunne signere en revisjonsberetning.

Men en annen sak er at man som revisor bør ha skjønt såpass i løpet av studiet at man klarer å få C eller bedre. Man bør ha såpass til karakterer for å få seg en god jobb også.

Jeg jobber som revisormedarbeider med en bachelor i øk/ad jeg, så det går fint det også. Men skal man jobbe med revisjon så er det jo en fordel å ha muligheten til å blir regiserter revisor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emner:

* Revisjon 20 stp

* Årsregnskap og god regnskapsskikk 15 stp

* Skatterett revisoreksamen 10 av 20 stp

* Regnskapsorganisasjon og -system 5 stp

* Regnskapsteori 5 stp

* Regnskap og budsjettering i offentlig sektor 5 stp

TRUR det er alle fagene du trenger

men dette er dersom du har 2 aar paa okonomi og administrasjon, du slipper kansje flere av disse fagene

Er det slik at hvis man har disse fagene kan man jobbe som revisor? Blir disse fagene tilsammen en bachelor? Jeg har også tenkt på å bli revisor, men synes det er vanskelig å finne ut hva som skal til. Siden jeg jobber fulltid og har barn ønsker jeg å ta deltidskurs og nettkurs etterhvert som det passer meg, men da er det desverre veldig liten hjelp å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg veit er at 1. aaret paa bachelor i revisjon er det samme som aarstudium i bedriftsokonomi: http://www.hit.no/nxcnor/content/view/brief/12145

det er saan at hvis du har tatt 2 av 3 aar som kreves for aa faa en bachelor i okonomi administrasjon kan du velge aa taa paabygging i revisjon som det siste aaret hvor du har de fagene jeg lista opp tidligere, da faar du en bachelor grad i revisjon

eller saa kan du ta en bachelor grad i revisjon

om det er mulig aa ta det paa deltid veit jeg ikke

ville sendt en mail/ringt til naermeste hogskole aa spurt

Endret av Kenny McCormick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...