Lillros Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hva er best av de 2? Jeg har hatt dataen på service, og no har jeg Explorer og Mozilla jeg kan bruke på nett.. Er det er det en av de som er bedre enn den andre?
Gjest En annen mann Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Hva er best av de 2? Jeg har hatt dataen på service, og no har jeg Explorer og Mozilla jeg kan bruke på nett.. Er det er det en av de som er bedre enn den andre? Etter min mening er browservalg et spørsmål om smak og behag, selv om det fortsatt kan være noe sikkerhet å hente på å benytte noe annet enn IE. Siden IE fortsatt er den mest utbredte nettleseren er det fortsatt den som er mest utsatt for virus/trojanere o.l. i forhold til andre nettlesere. Dog har FireFox blitt mer og mer populært, så det finnes nok en del utnyttelse av sikkerhetshull her også. Selv benytter jeg FF, mye på grunn av at det er enkelt å slette personlige spor som f. eks logg og cache. Videre var jo FF tidlig ute med fanebasert funksjonlitet, men nå har jo IE også fått dette.
feuerstein Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Dog har FireFox blitt mer og mer populært, så det finnes nok en del utnyttelse av sikkerhetshull her også. Forskjellen er at i FF fikses sikkerhetshull etterhvert som de oppdages, av hvem som helst som ser problemet, mens i IE må man vente til MS har fått fingeren ut og satt noen på saken.
Lillros Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2008 Hva er FF? Er det Mozilla? Før hadde jo jeg explorer, men no når jeg bruker den, så går det ikke an å åpne i flere faner. Kan bare åpne i nytt vindu.. Noe jeg kan gjøre der? Men er det lurest å bruke Mozilla da, eller er de like god begge 2?
Gjest En annen mann Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Hva er FF? Er det Mozilla? Før hadde jo jeg explorer, men no når jeg bruker den, så går det ikke an å åpne i flere faner. Kan bare åpne i nytt vindu.. Noe jeg kan gjøre der? Men er det lurest å bruke Mozilla da, eller er de like god begge 2? FireFox (FF) er i bunn og grunn Mozilla ja. det er Mozilla foundation som står som offisiell utgiver av FF. Det er ikke alle versjoner av IE som støtter fanebasert surfing, det er kun 7.0 og oppover så vidt jeg husker. Man kan normalt oppdatere IE via Microsoft update automatisk.
Polly Ester Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 (endret) Det er lurest å bruke FF (FireFox) fordi det er sikrere. Du kan også bruke Opera - det er også sikkert i forhold til IE. Og så er den raskere - syns jeg. Vet ikke hvordan det er med faner i FF, men i IE så lukkes alle faner når du lukker browseren. I Opera kan du starte opp akkurat der du sluttet, med alle faner oppe. Det liker jeg. Endret 16. juli 2008 av Polly Ester
Gjest En annen mann Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Forskjellen er at i FF fikses sikkerhetshull etterhvert som de oppdages, av hvem som helst som ser problemet, mens i IE må man vente til MS har fått fingeren ut og satt noen på saken. Jeg er stort sett enig med deg. På den annen side har det vært noe debatt i forhold til sikkerhet også for FF, så det kan være greit å vite at FF ikke nøvendigvis er den aller sikreste nettleseren lenger
The Kitten Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Hva er best av de 2? Jeg har hatt dataen på service, og no har jeg Explorer og Mozilla jeg kan bruke på nett.. Er det er det en av de som er bedre enn den andre? Personlig foretrekker jeg Mozilla Firefox. Jeg syns den er enklere og mer oversiktlig å bruke. Jeg har også hørt at Mozilla Firefox er vanskeligere å hacke seg inn på. Safari er også veldig bra. Den er mer ryddig enn Mozilla og Explorer. Hilsen The Kitten :banantroll:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå