Gjest lalala Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hei :)Jeg har et spørsmål angående innsjekkingen på Gardermoen flyplass. Før var det slik at man sjekket inn med billett i en innsjekkingsskranke, men nå har jeg hørt av reisende at det har blitt nytt. Man sjekker inn med flightnummeret på en egen "datamaskin" deretter går man til innsjekkingskranken, viser billetten man har fått og leverer kofferten. Har noen gjort dette? Tar det lang tid? Blir det mye kaos? På forhånd, takk
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Hei :)Jeg har et spørsmål angående innsjekkingen på Gardermoen flyplass. Før var det slik at man sjekket inn med billett i en innsjekkingsskranke, men nå har jeg hørt av reisende at det har blitt nytt. Man sjekker inn med flightnummeret på en egen "datamaskin" deretter går man til innsjekkingskranken, viser billetten man har fått og leverer kofferten. Har noen gjort dette? Tar det lang tid? Blir det mye kaos? På forhånd, takk Det er lenge siden du har vært ute og reist? Slapp av, det går så greit så. Det finnes betjening som går rundt og hjelper dem som er usikker på hvordan man gjør det. Går enkelt og greit, kjappere enn å stå i innsjekkingskø i skranken. God tur!
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Det er lenge siden du har vært ute og reist? ;)Slapp av, det går så greit så. Det finnes betjening som går rundt og hjelper dem som er usikker på hvordan man gjør det. Går enkelt og greit, kjappere enn å stå i innsjekkingskø i skranken.God tur!Sist jeg reiste var i oktober, da var jeg i Italia hehe! OKei, takk for hjelpen. Reiser til fredag, så er greit å vite sånn ca. hvordan det foretar seg.
Leone Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 (endret) Var helt greit å sjekke inn på automatene bortsett fra at det samlet seg så j** mye folk rundt de med kofferter og barnevogner som ventet på at en i reisefølge sku sjekke inn, for deretter å knote med å sette på bagasjelappen på samme sted. Så var ikke så lett å komme seg forbi akkurat....Selve innsjekkingen var kjempelett, men skjønner egentlig ikke at de som sitter å tar i mot bagasjen bare kan gjøre det, tar ikke så mye ekstra tid da... Endret 15. juli 2008 av Leone
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Jeg reiste til Spania i mai, og hadde gammeldags papirbillett som ble sendt meg i posten før avreise. Tok med den til innsjekk og fikk boardingpass.. Kan man ikke gå rett til innsjekk uten papirbilletter? Når kom denne ordningen..? Vet det er sånn automater hvor man skriver ref.nummer, og så kommer boardingpasset, på mindre flyplasser. Veldig kjekt og greit der, men på store Gardermoen ser jeg for meg kø (som det ofte er når mange skal kjøpe togbillett via automater der samtidig).
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Tror det fortsatt er slik at du kan gjøre det på "gamlemåten". Er heller ikke alle som tilbyr innsjekk på internett, eller automater. Jeg har gjort begge deler (sjekket inn på internett hjemmefra og vanlig i skranke) helt opp til det siste på OSL.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Disse automatene har da vært i bruk leeeenge, har de ikke det? Jeg har brukt sånne automater hver gang jeg har vært ute og reist de siste årene faktisk. Klarer ikke å huske spesifikt når de kom til Gardermoen, men har nå brukt automater lenge i hvertfall på andre flyplasser. Synes ikke det er noe stress jeg. Bare enkelt og greit.
Gjest Gjest Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Synes ikke det er noe stress jeg. Bare enkelt og greit. Det syntes jeg og, helt til jeg skulle sjekke inn på en charterautomat i sommer. Som Leone skriver, det er ikke nødvendig å stå der samlet rundt maskinen med hele reiseflokken på 10 stykker, barnevogner, besteforeldre og bagasje! Puh!
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Sist jeg reiste var i oktober, da var jeg i Italia hehe! OKei, takk for hjelpen. Reiser til fredag, så er greit å vite sånn ca. hvordan det foretar seg. Hmm, vel, da har du nok vært ganske blind de siste gangene du har vært ute og reist. For dette systemet er så langt ifra nytt. SAS (og dermed hele Star Alliance og noen andre selskaper SAS/SGS sjekker inn) har hatt disse automatene i minst seks-sju år. Lurt å følge med litt når du er ute på tur;) Men ellers er det systemet veldig enkelt og greit. Og skulle det bli for ille står det folk der og hjelper deg, samt at du kan fint sjekke inn på gamlemåten om du absolutt vil det.
Leone Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Automatene har vært der lenge og har ofte vært valgfritt. Men når vi reiste på chartertur i mai så hadde vi ikke noe valg, da måtte ALLE sjekke inn på automatene, og dermed ble det like mye kø og kaos der som foran innsjekkskrankene mener nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå