Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om ikke Gaute var den som kom best ut av Idol allikevel. Nå har nemlig også han fått platekontrakt med BMG! I tillegg slipper han alt det oppstyret som Kurt får i forbindelse med seieren, stempelet "Idol-vinneren" og alle påstandene om at han i så fall hadde vunnet pga. utseendet. Dessuten endte jo finalen med ganske så jevn prosentfordeling av stemmene, så jeg tipper Gaute i likhet med Kurt er ganske fornøyd med utfallet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ante meg vel at også nr 2 ville få platekontrakt ja.

Gjest Poirot
Skrevet

Men jeg tror Kurt er den med lengst holdbarhet...

Begge er flinke, men Kurt tror jeg tiltaler et mer voksent (og stabilt) publikum. Gaute har mye fans blant fjortiser, som bytter idol annen hver dag.

Skrevet
Men jeg tror Kurt er den med lengst holdbarhet...

Begge er flinke, men Kurt tror jeg tiltaler et mer voksent (og stabilt) publikum. Gaute har mye fans blant fjortiser, som bytter idol annen hver dag.

Hvem av de to som kommer best ut av dette til syvende og sist, tror jeg nok er avhengig av hvor fengende musikken deres blir. Det holder ikke med en god stemme dersom cd'en blir kjedelig å høre på. Det er egentlig nå deres virkelige utfordring begynner! Uansett blir det interessant å høre hva de får ut av denne sjansen.

Her er forresten linken til den avisartikkelen som VG refererer til: http://www.h-a.no/vis_sak.asp?refnum=17957

Skrevet

Jeg lurer også litt på om muligens Gaute har vært mest heldig. Jeg innbilder meg at Kurt kommer til å få en del føringer for hva han skal gi ut som Idol-vinner og at Gaute dermed får større frihet i så måte.

Skrevet

Jeg tror absolutt Gaute kom best utav det. De aller fleste ante at flere en den som vant ville få platekontrakt. Gaute står nok også mye friere til å velge hvordan platen skal låte. Håper bare Kurt får sette sitt litt rocka preg på plata og ikke tar en Gareth Gates.

Gjest gjesta
Skrevet

For en virkelig ARTIST er det ikke først og fremst viktig å selge mest mulig plater uansett. Det viktigste for en virkelig artist er å skape et produkt h*n kan være stolt av, et album h*n står for kvalitetsmessig.

Har troen på Kurt jeg, håper han er tro mot den musikkstilen han brenner for.

(legger til for min egen del: Åhhhhhhh, hvor jeg skal digge hvis han gir ut noe U2 aktig, men med Kurt preg.)

Skrevet

Har inga tru på at det vert lagt føringar for kva type musikk Kurt skal gi ut, om han vann aldri så mykje - så eg trur ikkje Gaute er heldigare på den måten.

Skrevet

Noe som muligens kan påvirke resultatet av Kurts plate, er det faktum at alle de involverte sikkert vil ha platen ut på markedet så fort som mulig - for å ri på Idol-bølgen før den svakner (og dermed skvise mest mulig penger ut av lanseringen). Kurt har jo uttalt at han i størst mulig grad vil fronte sin egen musikk, men vil han klare å få noe tilstrekkelig bra ut av det på den korte tiden før utgivelsen?

Gaute er nok mer tilbøyelig til å ta imot andres sanger vil jeg tro (selv om visstnok han også har skrevet et par sanger selv), slik at det i hans tilfelle kanskje vil være mer vurderingsevnen (i forhold til de sangene han blir tilbudt) enn skaperevnen som vil påvirke sangene på hans plate.

Skrevet

Jaja, Kurt vil jo ri på Idol-bølgja han òg, sa han. Så får me sjå kor lang tid han brukar - noko er kanskje klart allereie?

Uansett - det einaste me kan gjera er å venta og sjå ;-)

Skrevet

Tror uansett at Gaute også vil ri på den Idol-bølgen......

Akkurat som ikke Gareth Gates har Idolstempel..... Han ble jo også nummer 2......

Skrevet

Gaute har også fått kontrakt?? Så bra! Det fortjente han! :D

Skrevet
Tror uansett at Gaute også vil ri på den Idol-bølgen......

Selvfølgelig vil han det. Han kommer nok til å selge flere plater enn det han ellers ville ha gjort nettopp fordi han har vært med i Idol. Men jeg tror nok at det ikke vil bli så stort press på at hans plate skal ut så "fort som mulig" som Kurts plate, nettopp fordi vinnerens plate var selve målet med hele Idol-konkurransen og dermed blir stående som et sluttprodukt eller symbol for hele greia.

Kurts plate kan jo av skarpe tunger omtales som "Idol-vinnerens premie", mens Gaute i motsetning kan skilte med å ha fått platekontrakt basert på egen innsats (noe Kurt garantert også ville ha fått dersom han ikke hadde vunnet).

Skrevet

Jeg bare venta at Gaute og skulle få kontrakt. Hadde han ikke det, ja da hadde det vært noe galt her i verden.......

Skrevet

I denne artikkelen blir det nevnt at Gaute står friere i utgivelsen av sin plate enn det Kurt gjør:

At ikke løpet er lagt hundre prosent fra plateselskapet sin del ser han på som en stor fordel.

Får bedre tid

- Jeg får langt bedre tid til å forberede og planlegge karrieren min enn hva som ville vært tilfelle om jeg hadde vunnet Idol. For Kurt er hele løpet lagt det første året, slår brumunddølen fast.

Skrevet

Gaute fortjente absolutt platekontrakt-han hadde jo et utrolig talent!Slike vokser ikke på trær.Kurt og Gaute hadde veldig ulik stil,noe som er positivt for da blir de ikke "konkurenter" når de gir ut plate.

Begge var verdige vinnere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...