Gjest Gjest_mari_* Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Vi prøver egentlig ikke før neste måned, men så ble det til at vi traff veldig bra på eggløsning likevel. Problemet er at eggløsning var torsdag/fredag, og siden søndag har jeg hatt kramper nederst i magen og noe i korsryggen, akkurat som før mensen, og masse luft i magen og treg mage og hyppige dobesøk (også litt ømme bryster, men det skjer jo fra tid til annen). Men dette er jo alt for tidlig for symptomer. Jeg er ikke spesielt for eller mot å bli gravid akkurat nå, så synes det er litt drøyt å skulle innbille meg ting allerede. Det hadde jo vært mye mer til å tro på om jeg hadde innbilt meg noe om en ukes tid. Det kan jo være jeg har spist noe rart, men kan ikke tenke meg hva det kan være. Jeg finner altså ingen grunn til at jeg skulle ha det sånn nå. Det er da ikke mulig å kjenne noe så tidlig? Og det er irriterende hvis jeg innbiller meg det, for da ville jeg mye heller innbilt meg at jeg var frisk. Jeg er jo ikke interessert i unødvendige magemurringer og plager. Noen som har noen gode ideer til hva som foregår? (Jeg sluttet på hormonprevensjon for et år siden og har veldig stabil syklus.)
Gjest Eyla Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Du må nok bare smøre deg med tålmodighet å vente. Tror nok kanskje at om en kjenner på alt som skjer etter hver eggløsning så er det tvilsomt at alle perioder er like. Å det går ann å få mange symptomer som minner om graviditet men som likevel er vanlij+ge mens symptomer. Det er lett å forveksle. Men du kan like gjerne være så heldig å ha blitt gravid alt. Da jeg ble gravid var det ikke planlagt og jeg tenkte ikke i de banene i det hele tatt. Å mine symptomer var veldig like mens symptomer. Så jeg oppdaga ingenting før jeg bgynte å reagere på diverse andre ting d
Mrs B Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Det tar jo gjerne noen dager fra egget blir befruktet til det fester seg og, så syns det høres tidlig ut. Men for all del, alt er mulig!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2008 #4 Skrevet 20. juli 2008 Jeg synes også det høres tidlig ut å få slike symptomer før egget har festet seg, såvidt jeg vet er vel de magekrampefølelsene et resultat av at livmoren fortsetter å endre seg når det befruktede egget er på plass. Noen mener riktignok at de har hatt symptomer fra befruktningen fant sted, og det er selvsagt mulig at kroppen begynner å skille ut hormoner straks den merker at det er et befruktet egg i egglederen, men jeg må innrømme at jeg tror endel slike symptomer er nokså tilfeldige (og kjipt om man går på prevensjon som ikke hindrer befruktning, bare at egget fester seg i livmoren). Det er i hvert fall vanligere å merke noe fra ca en uke etter eggløsning, og rundt ikm. Og selv da kan mange av symptomene godt forveksles med pms selv om man kan si i etterkant at aha, det var derfor jeg hadde vondt i magen/var sippete/reagerte på den lukta i butikken.
Gjest Gjest_mari_* Skrevet 21. juli 2008 #5 Skrevet 21. juli 2008 Det var det jeg også tenkte, at det er alt for tidlig for symptomer, så jeg føler meg litt "overivrig", selv om jeg egentlig ikke er det i det hele tatt. Altså, at jeg egentlig ikke hadde noen stor tro på at ting skulle klaffe nå, så jeg gikk ikke og lette etter symptomer, hvertfall ikke så tidlig. De bare presser seg på. Jeg hadde også trodd mye mer på det om symptomene hadde kommet en uke senere. Nå tenker jeg at det godt kan være tilfeldig at symptomene kom og at de kanskje ikke har noe med graviditet å gjøre, uansett om det klaffet nå eller ikke. For å oppdatere: -ømme bryster som kjennes annerledes ut når jeg tar på dem. -smerter i korsryggen, og til tider stråler det nedover bena. -ved noen bevegelser gjør det vondt (som om jeg tøyer muskler) nede ved livmoren. Er ikke overbevist om noe foreløpig, så jeg venter nok en uke før jeg tar en test. Tante rød skal komme neste lørdag. Hvis dette er graviditet og jeg allerede har så mye rart, så kan det bli noen interessante måneder fremover. Jeg føler meg som et hypokonder
Gjest StoreSky Skrevet 21. juli 2008 #6 Skrevet 21. juli 2008 Velkommen i klubben, og tar det litt tid før det klaffer så vil du oppleve maanger ulidelige mnd med symptomer! Jeg har dusinvis, muligens alle symptomer på graviditet hver mnd - i form av PMS! (faktisk så mye at jeg savner p-piller som tar alt bort, men da blir det jo ikke barn heller )
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2008 #7 Skrevet 21. juli 2008 Jeg synes ikke det er så rart om man innbiller seg eller leter etter symptomer selv om man ikke har noe sterkt behov for å bli gravid akkurat nå - det er jo en stor greie uansett om det er ønsket, planlagt eller krise Og det KAN jo hende du er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå