Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Jeg skal gifte meg i august, og tiltross for det fantastiske sommerværet vi har hatt til nå, har jeg dessverre ikke fått noe farge.. Er veldig lys i huden (rødhåret). Så det jeg lurer på nå, er om det er noen som har erfaring med spray tan?? Blir det bra, eller vil det se helt forferdelig ut?
Gjest LindaKristin Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Jeg skal gifte meg i august, og tiltross for det fantastiske sommerværet vi har hatt til nå, har jeg dessverre ikke fått noe farge.. Er veldig lys i huden (rødhåret). Så det jeg lurer på nå, er om det er noen som har erfaring med spray tan?? Blir det bra, eller vil det se helt forferdelig ut? Hei!Har planer om å spraye meg brun og lekker på en salong jeg.Jeg har kun hørt positive tilb.mld altså! Blir veldig jevnt og fint:)
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Hei!Har planer om å spraye meg brun og lekker på en salong jeg.Jeg har kun hørt positive tilb.mld altså! Blir veldig jevnt og fint:) Ja, jeg har også hørt mye positivt, men er veldig i tvil pga. min lyse hudfarge. Så burde jeg kanskje ha prøvd det litt før.. I tilfelle det ikke blir noe pent.. Vet du hvor lenge fargen sitter?
Gjest Bloom Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er også veldig lys i huden, men har fått spray tan utført på salong. Det ble veldig fint! Naturlig og jevnt. De tar hensyn til hudfargen din, så jo mørkere du er jo mer tar de på og omvendt. Varer i ca en uke, litt lenger hvis du er flink til å bruke body lotion og ikke gnir av for mye med håndkle etter dusj. Koster ca. 450,-.
Gjest smotti Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Ja, jeg har også hørt mye positivt, men er veldig i tvil pga. min lyse hudfarge. Så burde jeg kanskje ha prøvd det litt før.. I tilfelle det ikke blir noe pent.. Vet du hvor lenge fargen sitter? Jeg er lys i huden og røde pigmenter, jeg blir oransje av alt sånn spray tan,brun deg selv kremer osv, og det ser bare skikkelig falskt ut.
Gjest Snart 42 Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Jeg tok det en gang - for ca. 3-4 år siden - og var vel sånn mellomfornøyd. Ble veldig brun (nesten litt for brun....), men på nær avstand var det ikke pent. Det la seg mye farge i porene i huden (porer du ikke ser til vanlig!). Hårene på huden ble også brune (de ser vi heller ikke så mye til vanlig - de fleste jenter har ganske lyse hår). Svertet en del farge på klærne så obs! obs! hvis lys brudekjole. Fargen gikk også fort av - etter to-tre dager og et par dusjer var det ikke mye igjen. Men dette er jo nå flere år siden og kanskje har spray tan blitt forbedret den senere tiden. La oss håpe det!!
Solstrålejenta Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har ikke vært fornøyd med spraytan i studio og jeg har typisk lys nordisk hud. Det så veldig fake ut og ble dessuten ujvent, spesielt rundt håndledd... Jeg har derimot veldig god erfaring med en rekke selvbrunere som man bruker hjemme, men det er klart -endel smitter jo av da... Guerlain sin spray er veldig naturlig og jevn, men kanskje vel naturlig. Ga ikke meg mye farge iallefall, men bare litt fresh glød. Men det kan kanskje være nok hvis man er nervøs for en altfor sterk farge? Det ble iallefall et fint og jevnt resultat og den har ikke smittet av som jeg har sett. Jeg smører ut med hendene etter jeg har sparyet den på for å jevne. Ellers er det vel sånn at vi alle reagerer litt forskjellig på oksideringen på de forskjellige selvbrunerne, så det blir jo desverre litt individuelt. Andre som jeg har god erfaring med er dior (veldig fin og jevn farge, men smitter noe av) og Darphin sin selvbruner (som også er veldig naturlig og ikke altfor mørk). Sistnevnte selges hos hudpleiere. Alternativt kan du kanskje ta noen timer med solarium? Masse lykke til iallefall
LilleSiri Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Min mening er nå at spray tan ser ufattelig grusomt og latterlig ut kan du ikke heller ta solarium? Ser MYE bedre ut
Gjest Grafica Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Dove og Nivea sine body lotions med brunfarge har jeg KJEMPEGOD erfaring med. Jeg begynner i mai og smøre meg med den laget for lysest hud ca annenhver dag, og etter en uke har jeg da merkbart mer gyllen hud. Man kan godt smøre hver dag og! Bare sørg for å ha et par kjærestehender tilgjengelig til ryggen ^^ Det beste med den er at du ikke får skiller/kanter om du glemmer en flekk en dag
Titta Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Jeg ville absolutt prøvd det en gang først. Jeg har bare sprayet meg brun en gang og resultatet ble ikke noe særlig. Det så vel igrunn ikke så verst ut, ser på bilder at fargen var ganske naturlig og fin. Problemet mitt var at fargen svertet veldig av. Sprayet meg før jeg dro til Thailand (dro om vinteren og hadde ikke lyst til å være likblek på stranden) og resultatet ble orange/brune svetteflekker på toppen. Ikke særlig stilig, og kjipt å måtte gå kledd i mørke klær i 3-4 dager før jeg fikk skrubbet bort det værste. Men, jeg kjenner flere som sprayer seg jevnlig og ikke har det problemet så jeg var vel kanskje uheldi. Eller det bare passer ikke meg kanskje?
Gjest LindaKristin Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Jeg skal gifte meg i august, og tiltross for det fantastiske sommerværet vi har hatt til nå, har jeg dessverre ikke fått noe farge.. Er veldig lys i huden (rødhåret). Så det jeg lurer på nå, er om det er noen som har erfaring med spray tan?? Blir det bra, eller vil det se helt forferdelig ut? Lurt å teste først ja:) Så at noen foreslo selvbruningslotion.Jeg liker veldig godt piz buin's gradual tan.Den fås i tre nyanser-lys,medium og for mørk hud:) Ingen skjolder,smøres bare på som bodylotion:)
Fun Light Skrevet 15. juli 2008 #12 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har lys hud selv, (type engelskmann..) og har prøvd spray tan en gang. Ble veldig fornøyd, så tenker å gjøre det igjen til bryllupsdagen! Har fått tips om å gjøre det i studio manuelt av en som ser hvor det trengs mest/mørkest osv., fremfor sånne kabinett som bare spruter på. Lykke til!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 16. juli 2008 #13 Skrevet 16. juli 2008 Tusen takk for alle svar. Jeg tror jeg har funnet ut at jeg ikke tør å ta sjangsen på spray tan.. Er bare litt over to uker igjen til bryllupet. Litt for seint for å prøve og feile.. Kanskje prøver jeg en lotion i steden. Jeg kunne sikkert ha prøvd solarium som noen foreslår, men jeg er litt pinglete.. Mamman min tok solarium en hel vinter, og litt senere oppdaget de at hun hadde en reumatisksykdom. Og den kunne bli fremkalt dersom man tok solarium (selvfølgelig er det også flere faktorer som spiller inn.) Men da denne sykdommen kan være arvelig vil jeg ikke utsette meg selv for den faren. Mamma gikk bort i mai pga. denne sykdommen. Så da velger jeg å heller være hvit som sne på bryllupsdagen min.. Det er slik folk er vant til å seg meg..
Solstrålejenta Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 Trist å høre om mammaen din -da skjønner jeg veldig godt at du er skeptisk til solarium... Hvis jeg var deg ville jeg prøvd en lotion uten så mye farge, så du er sikker på at du får et naturlig resultat. Hvis du vaneligvis er lys i huden er det jo uansett ikke noe fint om du plutselig er nøttebrun på selve bryllupsdagen. Du blir helt sikkert nydelig uansett!! Masse lykke til med den store dagen!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå