Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hvordan blir jeg kvitt lukta? Har prøvd med klorin, men uten hell.
Lissi Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 En flaske plumbo gjorde jobben her hos oss i allefall:)
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Man skal være forsiktig med plumbo. Det er ikke alle typer rør som tåler det. Man kan fort gjøre vondt verre. Vi pleier å skylle godt med varmt vann, så tømme nedi ei flaske med cillit bang. Lar det stå over natta, og så skylle godt med varmt vann igjen. Pleier å gjøre susen det. Løser også opp fett sånn.
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Hvordan blir jeg kvitt lukta? Har prøvd med klorin, men uten hell. Det er vannlås under vasken, sant? En venninne av meg leide et hus der kjøkkenvasken mangler vannlås, det stinket ofte der=(
Alison Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Det har lett for å samle seg matrester som etter hvert lager vond lukt. Som regel kan du skru fra hverandre rørene under vasken slik at du får rengjort de. Husk å sette en bøtte under for å hindre søl. Vi pleier å demontere rørene under kjøkkenbenken + vasken på badet 1-2 ganger i året.
Gjest Snart 42 Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Støtter Alison; skru opp, ta fra hverandre delene (neida - ikke vanskelig å sette sammen igjen!) og rengjør alt med klorvann og børste. Husk å skru opp sluket som sitter i vasken også, ofte mye grums under denne. Sikkert noen matrester som har satt seg skikkelig fast et eller annet sted og da hjelper ikke selv plumbo. Når alt er rengjort kan du skylle godt med varmt vann. Bruk gjerne en kvart boks med plumbo etterpå også (hvis du har rør som tåler det, men de fleste boliger av "nyere" dato har det), men bruk gele-varianten, den virker litt lenger lokalt i rørene enn den vanlige typen. Fås kjøpt i alle dagligvarebutikker.
Gjest TS Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Takker for gode svar Får demontere rørene under vasken og gjøre de rene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå