Gjest Ethereal Skrevet 26. mai 2003 #1 Skrevet 26. mai 2003 Nå blir jeg sikkert oppfattet som snobbete og overfladisk, men.... Jeg tenkte over for meg selv i dag hvor mye penger jeg egentlig bruker på diverse produkter, og lurte på hvor jeg kan spare inn hvis økonomien blir dårligere enn i dag (leilighetskjøp coming up), og kom til følgende konklusjon: *Jeg vil ALDRI klare å kjøpe billige shampoer/conditioner; husker ikke sist jeg prøvde annet enn frisørprodukter. *Det samme gjelder det meste til ansiktet, spesielt kremer og renseprodukter. Hvis det var krise på gang, kunne jeg til nød ta til takke med Avène fra apoteket. *Parfyme, men jeg kunne kanskje kuttet ned antallet til en 5-6 favorittdufter *pudder; her synes jeg de billige ikke duger noe særlig Billig kunne jeg kjøpe: *Det meste av dusjsåper, deodoranter og bodylotion (L'Oreal Nutrilift er råbra) *Egentlig det aller meste av sminke; L'Oreal og Isadora er ikke så ille Eller har flere det slik?? Nå skal det legges til at jeg ikke er noen stor impulskjøper, så så veldig ille blir det ikke:) M
Retz Skrevet 26. mai 2003 #2 Skrevet 26. mai 2003 Kjøper billig av alt. "Alt" er shampo, balsam og deo.
Gjest Lott@ Skrevet 26. mai 2003 #3 Skrevet 26. mai 2003 Er den "billige" typen Bruker MINIMALT på sminke og fjas - men, det er fordi jeg er så guddommelig lekker fra naturens side M.a.o, intet å knipe inn på her i gården når det gjelder slike artikler.
L@dy Skrevet 26. mai 2003 #4 Skrevet 26. mai 2003 Det blir jo snakk om prioritering. Har en ikke penger til å kjøpe en god krem til flere hundre kroner, så har en ikke det. Om en f.eks har 500 kr på kontoen, og dette skal rekke til mat, hud og hårpleie produkter så blir jo valget gjerne om en skal kutte ned på mat eller å kjøpe rimeligere produkter. He,he...eller å gå desperat og bestille rimeligere produkter på nettet..
Gjest Ethereal Skrevet 26. mai 2003 #5 Skrevet 26. mai 2003 Nå tenkte jeg kanskje ikke på et "absolutt-krise"-scenario, men heller hvis man skulle spare inn litt. Selvsagt vil det som trengs til dagliglivets opphold alltid bli prioritert..... For min del er MAT veldig høyt på lista over det jeg aldri ville gi slipp på; jeg hadde aldri klart å leve på spagetti med ketchup for å spare penger.
Nicky B Skrevet 26. mai 2003 #6 Skrevet 26. mai 2003 Nå tenkte jeg kanskje ikke på et "absolutt-krise"-scenario, men heller hvis man skulle spare inn litt. Selvsagt vil det som trengs til dagliglivets opphold alltid bli prioritert..... For min del er MAT veldig høyt på lista over det jeg aldri ville gi slipp på; jeg hadde aldri klart å leve på spagetti med ketchup for å spare penger. Her kommer mine erfaringer som student godt med...Kan fint leve paa pasta og toert broed for og spare penger! :D Men samboeren er veldig opptatt av god mat og at vi har nok av det og velge mellom, saa der har jeg flaks! Kan nok greit spare inn paa produktene mine, men ikke naar det gjelder shampoo og balsam og hudkremer, saa der er jeg helt enig med deg, Ethereal!
jordbær Skrevet 26. mai 2003 #8 Skrevet 26. mai 2003 Vel.. Jeg bruker bare "billigprodukter" jeg (men jeg lever og har det fint likevel)
Gjest gjesta Skrevet 26. mai 2003 #9 Skrevet 26. mai 2003 Hårprodukter, inkl styling produkter, hadde jeg helt klart å prioritert. Og mascara. (hater mascara som drysser/klumper) Dagkrem og øyekrem kunne jeg kjøpt på Body Shop eller Nivea en periode. Renseprodukter også. Body Lotion, dusjsepe og deodorant kjøper jeg vanligvis billig uansett. Guerlain solpudder ville også blitt prioritert.
Gjest Lea Skrevet 26. mai 2003 #10 Skrevet 26. mai 2003 Jeg hadde spart inn på det meste jeg.. og gjør det vel egentlig i perioder. Billigere produkter over det hele. Sminken min varer jo en evighet uansett, ettersom jeg ikke bruker mye av sånt. Shampo kjøper jeg enten billig i butikken eller billig gjennom mamma. Hudproduktene jeg bruker er vel heller ikke særlig dyre. I perioder bytter jeg ut OMO, Blenda og Sun med Rimi-merker som koster 2/3 av det "merkevarene" koster. Jeg kutter også ut alle kleskjøp om jeg er blakk og lever gjerne på billig mat, som spaghetti og ketchup eller brødskiver med ost. Vi er vel egentlig ganske så bortskjemte i dette landet...
Gjest Milah Skrevet 26. mai 2003 #11 Skrevet 26. mai 2003 Kjøper aldri dyrt jeg.. Billig produktene fungerer bra for meg..
Gjest gjesta Skrevet 27. mai 2003 #12 Skrevet 27. mai 2003 Som student kjøper jeg kun billigprodukter..
Fru Fomle Skrevet 27. mai 2003 #13 Skrevet 27. mai 2003 Hvis det virkelig kneip på økonomisk så kunne jeg nok klart meg uten den dyre hudpleie-serien jeg bruker vanligvis. Selv om jeg ennå ikke har funnet noe som fungerer like godt på min hud, så skulle jeg alltids "overlevd" på billige produkter en periode. Gjør også det i perioder fordi jeg ikke alltid synes jeg kan prioritere meg selv hele tiden... Sminke bruker jeg fint lite av og nesten kun billig-produkter, så der er det ikke mye å spare for meg. Jeg driver heller og prøver å komme meg litt opp i pris-divisjonene for å se om det er noen forskjell.
Gjest Jamila Skrevet 28. mai 2003 #14 Skrevet 28. mai 2003 Jeg kan klare meg med billig shampo og balsam i en periode, men kan aldri klare meg uten ansiktskremene mine. Men sånn generelt så er jeg ikke så veldig for sparing på slike ting, det gjorde jeg fra meg mens jeg ennå var student. Noe må jeg jo gi meg selv tilbake nå som jeg er i full jobb!
Suzy Skrevet 28. mai 2003 #15 Skrevet 28. mai 2003 Klarer meg på veldig billige produkter til ansiktet, men kunne ikke leve uten Redken-hårsakene mine!!! :o Kan godt bruke rimelig bodylotion også, men de er utrolig mye mer udrøye enn de dyrere så jeg er litt usikker på hva du ville spart i lengden... :-? Alt i alt skulle jeg gjerne levd litt mer lukseriøst jeg - gått til hudpleier en gang i blant, fotpleier, fått manikyr (det må da være deilig?), oftere til frisøren for vedlikehold og til salong for å fjerne hår her og der... *drømme* Suz
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2003 #16 Skrevet 28. mai 2003 Kjøper allerede billige produkter,men har tenkt å investere i litt dyrere merker til ansiktspleie.Det jeg godt kunne klart meg uten for å spare er leppestift og rouge.Klarer meg fint uten:-)
ringblomst Skrevet 28. mai 2003 #17 Skrevet 28. mai 2003 Kunne ikke gitt slipp på ansiktskrem og renseprodukter. Heller ikke pudderet mitt. Men annen sminke skal jeg vel alltids klare å kjøpe noe billigere. Bruker matbutikk-sjampo og -deo fra før. Er heller ikke noe å spare på bodylotion heller, da jeg bruker en fra Body Shop som ikke kan regnes for å være dyr. Var ikke mye penger å spare her, gitt.
kristine 80 Skrevet 29. mai 2003 #18 Skrevet 29. mai 2003 Kjøper aldri dyre merker jeg. De blillige altså: Loreal,Max Faktor, og Isadora er gode de også. Har selv mest Loreal... kjempe bra :D
Piglet Skrevet 29. mai 2003 #19 Skrevet 29. mai 2003 For et skrekk-scenarion! Neida, jeg kunne vel spart inn på det meste, men ville savnet både shampoo og renseprodukter. Bruker fuktighetskrem og peeling fra L'oreal, men synes det er ganske dyrt. Så kunne vel spart litt der, ved å kjøpe noen andre produkter. Ellers kunne jeg vel å brukt billigere sminke... Men siden jeg er studerende nå, så regner jeg vel egentlig med at det heller vil gå den andre veien, og at jeg får litt flere penger på et tidspunkt. Men det er kanskje naivt? Piglet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå