Gå til innhold

Frihetsgudinne, kan man gå inn i figuren?

Anbefalte innlegg

Gjest newyorker
Skrevet

Det sies det er ikke lov pga etter 11 september?

Gjest Gjest
Skrevet

Du slipper inn i museet og i den pillaren statuen står på, men ikke oppover i figuren, armen osv. Når du kjøper billett blir du tildelt et tidspunkt du får lov å komme inn, men det kan ofte bety lang venting på øya. Sikkerhetstiltakene er strenge, så vær forberedt på mye køståing. Ha en noenlunde hel og ren t-skjorte på, for du kan regne med å måtte kaste genser og alt av ytterklær. Ikke forvent privatliv. Det samme gjelder når du skal ombord på båten, men hvis du skal inn i statuen i tillegg får du det dobbelt opp. Om det er verdt det? Tja.. hørte flere i køen si de ikke ville ha meldt seg på om de hadde visst hvor lang tid det tok og hvor mye styr det var. Er jo litt artig å ha vært inne en gang, men hvis jeg skulle dit igjen ville jeg nok nøyd meg med å spasere rundt på øya og se statuen fra utsiden. Hvis du nøyer deg med å se statuen fra sjøen kan du ta Staten Island Ferry, det er gratis og (så langt) ingen sikkerhetstiltak og køer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Kan legge til at de har fingeravtrykk-aktiverte oppbevaringsbokser hvor du kan legge fra deg ting før du går inn i statuen :)

Skrevet

Du kommer inn i Frihetsgudinnen.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Skrevet

Hei

Som det sies her kommer man inn i museet som ligger i selve sokkelen på statuen og man kommer inn under "skjørtet" på vei til toppen av sokkelen men man kommer ikke lenger opp. Armen har vært lukket for publikum lenge. Det er en del styr for å komme til selve statuen for man skal gjennom sikkerhetskontroll på land, sikkerthetskontroll før man går inn i statuen etc. Jeg var der rett før jul ifjor og her er mitt reisebrev med bilder http://gardkarlsen.com/NYC_travelogue_2007.htm

Gjest newyorker
Skrevet

Skal si at det blir nok en krevende tur, ellers tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...