14062003 Skrevet 26. mai 2003 #21 Skrevet 26. mai 2003 Jeg har nevnt dette temaet tidligere i tråden "stemingen i heimen". Stemningen var mildt sagt hyggelig og for et par uker siden var den så ille at vi ikke snakket sammen. Jeg kjeftet, kjeftet og kjeftet. Han, stakkar, trakk seg inn i seg selv og visste ikke sin arme råd. Men så løsnet det og vi innså begge at han var totalt utslitt av å være alene om en jobb som er estimert til 4 personer. Etter det har ingen av oss hevet stemmen, sukket tungt eller sagt noe negativt til den andre! Min kjære har gjort utrolig lite med bryllupet fordi han ikke har hatt ork. Jeg trodde han ikke brydde seg og ikke gadd ta seg tid, mulighet og ork til å gjøre det som var hans ansvar i planleggingen. Han ble sykemeldt i forrige uke og nå går det unna så det suser! Fortsatt blir ikke ting gjort så hastende som de burde (er et par ting som er prekære), men det bryr jeg meg meget lite om. Bare vi blir gift, så får resten være luxus!
smile Skrevet 26. mai 2003 #22 Skrevet 26. mai 2003 "Godt" å høre at andre kan bli litt frustrerte inniblant også!!! :x
Gjest Badu, ulogga Skrevet 26. mai 2003 #23 Skrevet 26. mai 2003 Hos oss er det sambo som ordner det meste, da jeg ikke kan fordra å planlegge dette bryllupet.. Han er proskjektlederen og jeg gjør diverse; som å kjøpe kjole og undertøy, samt tatt en telefon eller to.. Er ikke glad i å organisere, og gleder meg sinnsykt til DAGEN og ingen flere bryllupsforbredelser.. Badu
Dødspingvinen Skrevet 26. mai 2003 #24 Skrevet 26. mai 2003 Det er vel meg som har tenk igjennom det meste så langt.. Men håper jo på at samboen skal begynne med litt planlegging snart også. Er litt kjedelig å være den som hele tiden må komme med forslag.
Gjest GJEST.... Skrevet 26. mai 2003 #25 Skrevet 26. mai 2003 Er ganske enig med de fleste her...... engasementet til min tilkommende er også ganske lavt, tror vel at det hadde vært ganske "enkle" bryllup hvis menn skulle fått planlegge.... Tror det hadde vært mye plast og papp. Blir litt forb..... noen ganger, alt går lissom på skinner av seg seg. Og når du endelig sier i fra, jo da er jeg masete. Grrrr (litt sinna nå). men det går jo bra til sist... Og ikke minst: jeg får det som jeg vil, og han er like fornøyd.Da er det bra da vel.......
Gjest Anonymous Skrevet 27. mai 2003 #26 Skrevet 27. mai 2003 ... tror vel at det hadde vært ganske "enkle" bryllup hvis menn skulle fått planlegge.... Tror det hadde vært mye plast og papp. Min mann er med på planleggingen, med det blir da langt fra et billig/ enkelt bryllup for det. Det er direkte frekt å si at bryllupet vil bestå av papp og plast om mannfolka er med. Kanskje flere kvinner her inne burde ta det til seg og ikke la planleggingen gå dem helt i hodet. Dere er tross alt to om bryllupet, og hva er viktigs? Rosa matchende servietter eller et langt og godt ekteskap? Slike kommentarer kan jeg godt være foruten.
14062003 Skrevet 27. mai 2003 #27 Skrevet 27. mai 2003 Det er direkte frekt å si at bryllupet vil bestå av papp og plast om mannfolka er med. Kanskje flere kvinner her inne burde ta det til seg og ikke la planleggingen gå dem helt i hodet. Dere er tross alt to om bryllupet, og hva er viktigs? Rosa matchende servietter eller et langt og godt ekteskap? Det der var vanvittig godt sagt! Jeg må faktisk si mer hjertens enig. Det er noen sentrale og meget prekære oppgaver som ikke er gjort til bryllupet (om knappe 3 uker). For to uker siden stressa jeg villt med å få det ordnet. I forrige uke prøvde vi å få gjort noe av det og denne uka gir vi egentlig rett og slett f***. Merkelig hvordan fokus forandrer seg i et forhold når man går gjennom noe trist sammen. Vi kommer stadig nærmere hverande i sorgarbeidet i alle fall.
Augustbrud02 Skrevet 27. mai 2003 #28 Skrevet 27. mai 2003 I vårt bryllup var det nok jeg som gjorde det meste, men det var fordi jeg koset meg med det og synes det var kjempegøy. Men alle avgjørelser tok vi sammen, og det tror jeg er viktig for å få et bryllup begge er fornøyd med.
Gjest Tex Skrevet 27. mai 2003 #29 Skrevet 27. mai 2003 Det der var vel en urimelig omskriving av den egentlige setningen... Det er forskjell på ...... "hvis menn skulle fått planlegge" og "mannfolka er med" Enhver kvinne vet da utmerket godt at hvis en mann deltar i planleggingen av hva-det-nå-måtte-være så blir det helt annerledes enn om mannen skulle gjøre all planleggingen alene
Tigerlilje Skrevet 27. mai 2003 #30 Skrevet 27. mai 2003 Selv om han deltar tror jeg nok at det er jeg som tar mest initiativ. Føler det på samme måten, selv om han har hjulpet til kjempesmasse, så trenger han litt drahjelp for å komme igang. (Dette gjelder ikke bare bryllupsforberedelser, men stort sett alt!!) Jeg hadde et lite hjertesukk for noen dager siden, og nå er det jo bare 17 dager igjen, så nå må vi henge i begge to... Men for all del, han har vært kjempeflink. Laget hjemmeside, sanghefter, invitasjonene lagde vi sammen, har all kontakt med prest og hun vi skal leie lokalene av.. Så jeg skal ikke klage, selv om det hadde vært fint om han kunne gjort noe uten at jeg trenger å mase om det.... Men dette føler jeg er typisk gutter/menn, eller??
smile Skrevet 27. mai 2003 #31 Skrevet 27. mai 2003 Men dette føler jeg er typisk gutter/menn, eller??
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå