Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #1 Skrevet 26. mai 2003 Jeg bare lurer på hvordan dere føler det av og til. Er det dere som gjør det meste av bestilling, invitasjoner, planlegging o.s.v. Min tilkommende er egentlig ikke så aktiv, han overlater det meste til meg og jeg synes forsåvidt det er greit til en viss grad. Hvordan føler/ har dere det?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 26. mai 2003 #2 Skrevet 26. mai 2003 I mitt bryllup har det vært min kommende mann som har gjort det meste, han er på jobb i USA og vi skal gifte oss i NY. Det eneste jeg har gjort er å ordne kjole, sko, stylist, pratet med resturantsjefen og konditormesteren om menyen og div. småting samt ordne med fly til gjestene våre, hotell og alt mulig annet har han har han hatt seg av. Minnie
Liz Skrevet 26. mai 2003 #3 Skrevet 26. mai 2003 Her i gården er det jeg som gjør alt. Dersom sambo skal gjøre noe, må jeg minne han på det i et par uker før han får dratt seg til å gjøre det. Blir ganske så frustrerende i lengden.....
smile Skrevet 26. mai 2003 #4 Skrevet 26. mai 2003 Ja her er det også jeg som gjør det meste. Kan være til tider frustrerende. Da lurer jeg på om jeg overkjører totalt til noe han kanskje ikke vil, men han sier jo han vil gifte seg. Da får man stole på det!!!
Felix Skrevet 26. mai 2003 #5 Skrevet 26. mai 2003 Vedr. vårt bryllup er det nok jeg som gjør mest. Invitasjonene lagde vi sammen. Men ellers er det jeg som står for det meste av planleggingen. Vi bestemte også meny og kaker sammen. Selv om han deltar tror jeg nok at det er jeg som tar mest initiativ.
Gjest Ex-brudgom Skrevet 26. mai 2003 #6 Skrevet 26. mai 2003 Man kan vel ikke stikke under en stol at det hadde blitt veldig få vielser/brylluper hvis menn skulle ta ansvaret for de.
Tvilling76 Skrevet 26. mai 2003 #7 Skrevet 26. mai 2003 Jeg føler meg priviligert. Min kjære forlovede har gjort utrolig mye. Kanskje mer enn meg også... Han: Booket kirken (Han overrasket meg på jobben med blomster og tok meg med på visning i lunsjen. Da hadde han allerede booket tid i kirken) Booket lokale Bestilt presten Transport Ordner alle blomster (inkl brudebuketten som jeg ikke får se før i kirken) Booket musikk Bestilt hotell til bryllupsnatten (dette er også en overraskelse) Bestilt bryllupsreisen Vært med på å lage invitasjonene Vært med på å sette opp ønskeliste Sine egne klær (jeg vet heller ikke hvordan disse ser ut)
monja Skrevet 26. mai 2003 #8 Skrevet 26. mai 2003 Regner med at bryllupsdagen kommer overraskende på min sambo
Solstrålen Skrevet 26. mai 2003 #9 Skrevet 26. mai 2003 hehe, Monja, BRA sagt!! Det er nok jeg som har gjort mest her i gården og.. I begynnelsen så var jeg veldig på at vi skulle gjøre alt sammen, men det gikk jo til *******.. så da måtte noe gjøres hvis det skulle bli no bryllup i det hele tatt!! Så vi har kjørt "liste-versjonen".. Jeg planlegger litt, avklarer i ja/nei-versjon med han.. Så får han liste over tingene hans skal gjøre, og en helt lik liste 1 uke etter og en til uken etter.. SÅ er det etterpå for meg å gjøre 50% av det som sto på HANS liste.. For det er ikke gjort!! Blir litt hissig av og til , ja...
Pusekatt Skrevet 26. mai 2003 #10 Skrevet 26. mai 2003 Vet ikke helt hvordan det kommer til å bli når vi skal arrangere etterpålag, men til selve bryllupet har vi gjort mye begge to. Jeg har (selvfølgelig) hatt ansvar for brudekjole+tilbehør, pluss at jeg har booket vielse og koordinert en del detaljer, men min tilkommende har også vært aktiv på den fronten (var han som fant det stedet vi skal gifte oss, blant annet)! Selve turen/bryllupsreisen planlegger vi sammen. Jeg er 'hotellsjef', han er 'bilsjef', og aktiviteter planlegger vi sammen. Ringer valgte vi sammen, men han plukket de ut. Så selv om han kanskje synes jeg tar av litt med forberedelser innimellom, så er han absolutt med han også! Er fornøyd jeg hvertfall, synes det hele funker veldig bra.
Imax Skrevet 26. mai 2003 #11 Skrevet 26. mai 2003 Jeg har ordnet mest, men det er ikke spesielt overraskende. Jeg VET hvem jeg skal gifte meg med! Nå begynner vi snart å måtte gjøre en del ting (vi (JEG!) har planlagt det meste), så da trår nok han til. Men jeg må innrømme at det er viktig at vi også slipper dem til, tror ikke gutta kommer løpende og sier JEG VIL GJØRE når du tilsynelatende har orden på alt. Er litt enig med Monja, bortsett fra at snart må brudgommen ut og finne seg klær, så da må han jo huske at noe spess skal skje på bursdagen hans...
gleder meg! Skrevet 26. mai 2003 #12 Skrevet 26. mai 2003 Hos oss er det vi som ordner det meste... Kjempe glad at vi begge er deltar!!!
ringblomst Skrevet 26. mai 2003 #13 Skrevet 26. mai 2003 Min kjære er den typen som ikke har meninger om alt, slik som meg. Så i begynnelsen (hmm, vi er jo fortsatt i begynnelsen, gifter jo oss ikke før til neste år ) tenkte vi som så at jeg styrte og stelte, mens han sa i fra om ting som han ikke likte eller var viktig for han. Men nå synes jeg det er noe skikkelig tull, hvis ikke vi planlegger bryllupet sammen. For vi tror at vi da i fellesskap vil glede oss enda mer til selve bryllupsdagen; se hvordan all planleggingen har gitt resultater, og ikke bare jeg, som vet hvordan vi forventer at bordpyntingen skal se ut etc. Forstår ut fra en del innlegg at det lett kan bli til at vi jenter fikser til slutt 75% likevel, håper som sagt dette ikke blir tilfelle hos oss. Per i dag er det faktisk han som har fikset flest konkrete ting hos oss
Gjest Anonymous Skrevet 26. mai 2003 #14 Skrevet 26. mai 2003 Her i gården er det jeg som gjør det meste som har med bryllup å gjøre... Men jeg synes egentlig det går greit, jeg!
Engeline Skrevet 26. mai 2003 #15 Skrevet 26. mai 2003 Jeg gjør også det meste, men han er så flink så...
K. Skrevet 26. mai 2003 #16 Skrevet 26. mai 2003 I begynnelsen av planleggingen var det bare jeg som styra og ordna, men nå når det virkelig nærmer seg har jeg virkelig blitt positivt overraska over sambo :D Han har virkelig fått ordan mye i det siste! Det er bra :D K.
VesleBråka Skrevet 26. mai 2003 #17 Skrevet 26. mai 2003 Det kan være litt vanskelig ettersom jeg er prosjektplanlegger av sjel, mens han synes det er veldig stress å planlegge ting. Men hvis vi skal leve livet sammen så betyr det at vi skal være sammen om å løse prosjekter i mange år, så vi kan like gjerne finne en modell som funker med det samme. Så nå tar jeg mest initiativ og tenker på forskjellige løsningsmodeller, mens han prøver å ta initiativ og er med og diskuterer. Jeg vil ikke gifte meg med ham hvis han ikke vil gifte seg med meg i den forstand at han vil være med å lage bryllup, og det vet han. Han vet også at jeg vil leve mitt voksne samliv som gift kvinne.
Gjest Tex Skrevet 26. mai 2003 #18 Skrevet 26. mai 2003 Elsker å planlegge og har nok hatt det meste klart i årevis. Min kjære er med og bestemmer der han har lyst, det er ikke mye men det kommer seg kanskje....vi har goood tid ennå. Han har faktisk klart å spørre forloveren sin.. Men vi har brukt myyye tid de siste årene til å titte i brudemagasiner.... :D
Juni-brud Skrevet 26. mai 2003 #19 Skrevet 26. mai 2003 Jeg har så og si ordnet det meste bortsett fra data tingene. Som å lage forside til sangperm og kirkeprogram. Sambo jobber og jeg går hjemme i mamma perm, så det falt naturlig inn. Har jo blitt litt irritert når jeg har spurt om noe og han bare svarer bestem du!!!
Liz Skrevet 26. mai 2003 #20 Skrevet 26. mai 2003 Jeg hadde også gledet meg til bryllupsplanleggingen SAMMEN.... Men til og med datatingene må jeg ordne på egen hånd, selv om jeg er en amøbe på PC og min kommende er IT-ingeniør.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå