Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett på de Berlintrådene som allerede fins i forumet, men det har ikke vært så stor respons på dem så jeg lager en til...

Vi skal på noen dagers ferie til Berlin senere i sommer. Har vært der et par ganger tidligere, så vi tar oss lett rundt og har noen favorittsteder, men vil gjerne ha tips på sånt som ikke er helt typisk turist, spesielle puber/restauranger, utflukter mm. Vi er ganske altetende så alle tips mottas med et stort takk.

Vi tenker på å ta en dag til Potsdam og da også besøke filmpark Babelsberg. Det kan også hende at vi tar en dag til konsentrasjonsleieren Sachsenhausen. Det kommer også til å bli litt shopping, men det er ikke derfor vi reiser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BERLIN! :hoppe:

Hva er du interessert i? Teater?

I så fall ville jeg dratt til Rosa Luxembourgs Platz på Volksbühne. Rett og slett fordi det er en spennende bygning, og det settes opp mye spennende der. Kanskje ikke lenger i tysk kontekst, men det er spennende og annreledes for en nordmann.

Det er teatre overalt. Berliner Ensemble er Brechts gamle teater, ikke lenger like spennende som det en gang var, kanskje, men det har jo stor historisk verdi.

Jeg har ikke god oversikt over museum, til det er det alt for mange og jeg ga opp. Bedre å ta en googlerunde på hva du vil se... men jeg kan anbefale Bauhaus Museum og Foto Museum

Jeg fant ut, etter å ha vært i Berlin to ganger, at det beste er å gå rundt og oppdage de tilfeldig gleder. Et lite galleri i en bakgate, eller en vanvittig tøff bruktbutikk.

Og ta en rusletur og Hackescher Markt og kos deg.

Dette var kanskje ikke så mye til hjelp, men god tur hvertfall! :)

Skrevet

Takk for svar,

er som sagt altetende så jeg skal sjekke ut dine tips.

Blir nok også til at vi leter opp et par loppemarkeder som det fins mange av.

Fortsett å kom med tips, vi har 5 hele dager å fylle!! :-D

Gjest berlinelsker
Skrevet

På Savignyplatz er det en utrolig fin bokhandel som ligger under s-bahnlinja. Kan ikke huske hva den heter, men de er utrolig dyktige ihvertfall på bøker om kunst og samfunnsfag. Har også endel romaner, både eldre og nyere tysk litteratur (som er ganske forskjellig fra den norske samtidslitteraturen). Der er det også trivelige kafeer, småbutikker og en fin liten park.

Jüdische Museum er også verdt et besøk. Og Hamburger Bahnhof som er enormt gode på etterkrigskunst.

God tur!

Skrevet
På Savignyplatz er det en utrolig fin bokhandel som ligger under s-bahnlinja. Kan ikke huske hva den heter, men de er utrolig dyktige ihvertfall på bøker om kunst og samfunnsfag. Har også endel romaner, både eldre og nyere tysk litteratur (som er ganske forskjellig fra den norske samtidslitteraturen). Der er det også trivelige kafeer, småbutikker og en fin liten park.

Jüdische Museum er også verdt et besøk. Og Hamburger Bahnhof som er enormt gode på etterkrigskunst.

God tur!

Bücherbogen!! :hoppe: Enig! Verdt et besøk.

Skrevet

Bokhandler er helt klart interessant! Dit må jeg :-D

Noen som har tips på fine "grønne lunger" å besøke?

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Har lyst til å dra til Berlin i oktober/november.

Noen som har tips om sentralt bra hotell men med ikke avskrekkende pris?

Skrevet
Har lyst til å dra til Berlin i oktober/november.

Noen som har tips om sentralt bra hotell men med ikke avskrekkende pris?

Vi bodde i leiligheter, veldig billig, bedre enn hotell. Nyoppussede, flotte rom. http://www.tc-apartments-berlin.de/en/Default.aspx

Alle bydeler har sitt sentrum. Hver sin bydel har flotte opplevelser å by på. På den siden jeg viser deg nå, får du se en grei oversikt over byen, og bydelene, så tar du det derfra. I beskrivelsen av leiligheten får du vite hvor sentralt det er.

Lykke til, og kos deg masse!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...