Gjest Gjest_lalla_* Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Vi har hatt en container stående en liten stund nå, vi arvet dette huset for ikke lenge siden, og siden bestefaren min var det man kan kalle en mini-hoarder, så var det fullt av gammelt skrot... For en halvtime siden fikk jeg ikke sove mer og tenkte som så at jeg har et par småting til jeg gjerne skulle hatt i den containeren før den drar i senere i dag tidlig... Så jeg trøsker sammen og går ut... Og den containeren var smekk full! Av skrot jeg ikke har lagt der! Helt på toppen lå det til og med en gammel, ødelagt barnecross sykkel! Det er snakk om en container som står foran huset mitt, og man må enten ned en ganske lang innkjørsel eller over hagen min for å komme til den, så det kan umulig være noen som har missforstått. Nei nå er ei eitrandes forbanna!
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Dette er rett og slett veldig frekt. Vet du hvem som har lagt det der? Kan du evt. se det på skrotet? Isåfall hadde jeg pent og pyntelig tatt alt ut av kontaineren og dumpet det forann vedkommendes inngangsdør, med en lapp hvor du informerer om nøyaktig hva du synes om den slags oppførsel. Om du ikke kan finne ut hvem som har gjort det, kan du evt henge opp en lapp ved postkassestativet hvor du også informerer om dine synspunkter på saken. Evt sette fra deg tingene der også. Det er så utrolig frekt å gjøre slike ting. Det er ille nok med de som hiver en full søppelpose i andres spann til vanlig, men å ta seg til rette i en innleid kontainer er hinsides vanlig folkeskikk.
Zzyzx Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Jeg forstår det sånn at den ikke står ved allfarvei, noe som er litt synd. Hvis den hadde stått på et mer egnet sted så hadde jeg bare kastet ut alt som ikke var mitt og hengt opp en lapp eller to i nærmiljøet om at eieren av søpla må rydde opp etter seg. Evt rigt og gitt beskjed direkte dersom jeg visste hvem det var.
Tamsin Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Ta bilde av det som ikke er deres, og del ut i postkassene. Det er garantert noen som kjenner igjen naboens ræl. Da vi flyttet sa vi til de to nærmeste naboene at de gjerne måtte fylle containeren - når vi var ferdig med vårt. Og de var flinke og ventet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå